#1
|
|||
|
|||
Baur
Hallo luitjes, ik ben Jeroen en heb sinds enige tijd een Polo. Een 2f Coupé, 1.0. Toen ik hem kocht nog geen 88.000km op de teller. Het wagentje is bedoeld als daily, om wat goedkoper rond te crossen en mijn BMW te sparen (vooral in de winter).
Een weekje later 500km erbij gezet. Die lampen zitten nu iets hoger gemonteerd. De bedoeling is om er redelijk goedkoop mee te rijden. Verwacht dus geen grote ombouw-praktijken. Sommige dingen zullen echter sowieso moeten worden vernieuwd, wat ruimte bied voor veranderingen. Zo zijn de voorste schokdempers nog de originele en duikt hij bij remmen als een dorstige giraffe bij een poel water. Gr Jeroen |
#2
|
||||
|
||||
Quote:
LOL Schroefset dus
__________________
also known as L(ittle) R(ed) R(ooster) |
#3
|
||||
|
||||
Quote:
Bij polo's heeft bijna niemand een schroefset, vooral niet als je t enigszins betaalbaar wilt houden.. Welkom Baur, dezelfde als van Sportklassiek neem ik aan?
__________________
Mijn project, '77 audi 50 Quote:
|
#4
|
|||
|
|||
Schroefsetjes zitten idd ver boven wat ik eraan uit wil geven. Beetje rondkoekeloeren heeft mij geleerd dat je voor +/- 250 euro een normaal verlagingssetje hebt, dat lijkt mij meer dan genoeg geld
Inderdaad dezelfde als sportklassiek, hoewel ik daar weinig kom. De Baur gebruik ik namelijk niet zo "sportief" als vele andere daar hun auto gebruiken. De Nacht van Weesp, en dan is het gedaan. Voor de Polo staat nu ook een nachtrit op de agenda: de Hornenacht, 15 november. Gr Jeroen |
#5
|
|||
|
|||
Hey Jeroen!
Leuk dat je de weg naar hier gevonden hebt, ben niet zo'n actief forummember, maar ik lees genoeg mee. Denk dat ik de vorderingen met je Polo hier beter kan volgen dan af en toe komen kijken als ik bij mijn ouders ben Veel plezier, kom binnenkort wel even in het eggie kijken. Groeten Jeroen V |
#6
|
||||
|
||||
Quote:
Das niet waar he, bijna alle 2f-jes van mijn kennissen, hebben een schroefset, fk , kw, en h&r, dus das niet waar he wat je zegt..... Quote:
Das een ander verhaal, ze beginnen rond de 700 ja....
__________________
Polo 1.3i G60 "Soon" on the road (i hope) |
#7
|
||||
|
||||
Quote:
Ga je het percentage polo's met schroefsets vergelijken met dat van golfjes, dan zul je zien dat polo's over het algemeen een stuk minder vaak een schroefset hebben, maar dat wist je vast al
__________________
Mijn project, '77 audi 50 Quote:
|
#8
|
||||
|
||||
Ja, ik begrijp je heel goed...
Waarom zou je in hemelsnaam een Polo gaan pimpen.... (ik zie der alleen nog maar oude vrouwtjes in rijden)
__________________
Polo 1.3i G60 "Soon" on the road (i hope) |
#9
|
||||
|
||||
duikt hij voorover vanwege versleten schokdempers of vanwege die grote hella lichten erop
Maar ik ben wel benieuwd naar foto's van de BMW
__________________
Rachistorie |
#10
|
|||
|
|||
Quote:
Aangezien hij dat ook al deed zonder Hella's voorop, neem ik aan dat de schokdempers ver heen zijn. Hier wat plaatjes van de Baur. Tijdens een klein Treffen (3 auto's) met Baur-vrienden. En tijdens en na de Nacht van Weesp Die spetters zijn geen modder, maar kapotgeslagen muggetjes. Het is overigens een 325iX. De 2,5 liter was het sterkste blok dat je kon krijgen, de X geeft aan dat hij vierwielaandrijving heeft. Dat houdt in dat het de duurste Baur was die je kon krijgen. De combinatie 325iX+Baur TC ombouw kwam op 90.000 gulden in 1986. Daar kon je ook 2 Golf GTI of Cabrio voor kopen en hield je nog geld over om 'm aan te kleden. Een 325i Cabrio (dus normale) kostte toen 72.500 gulden. In totaal zijn 114 325iX gebouwd, waarvan 93 met handbak zoals ik heb. De mijne is nummer 34 van die 114. Gr Jeroen |
#11
|
||||
|
||||
dit is wel een hele mooie zo super. Ook de kleur wit met de gele koplampen
__________________
Rachistorie |
#12
|
||||
|
||||
mooi ding!
__________________
'06 A4 1.8T Quattro
'85 Transporter '85 Golf
|
#13
|
|||
|
|||
Dank voor de complimenten.
Als alles trouwens volgens plan was verlopen, had ik nu twee Baur's gehad. Helaas was de blauwe op de foto's onder (323i, 150pk) te slecht om er nog een winter mee te rijden. Dus toen maar gesloopt. Aankoopprijs was er zo uit. -Velgen met banden: 150 euro -Motorblok: 150 euro -Dak: 100 euro -Draaisysteem dak: 75 euro -Elektrische antenne: 20 euro -Interieur: 50 euro En dan heb ik nog ramen e.d. liggen Aanschafprijs was 250 euro. Tot voor kort had ik ook nog een Opel Rekord 1700S Coupé van 1965. Gekocht als eerste auto, herfst 2004. Echter nooit echt mee opgeschoten. Deze is nu verkocht en van dat geld wordt de Baur opnieuw gespoten. Gr Jeroen |