#1
|
|||
|
|||
Inhouden bij (vol)gas geven GTI 1.8 1983
Porbleem bij 1,8 uit GTI van 1983.
Bij het accelereren houdt de motor af en toe een beetje in. Het is niet zo dat de auto niet vooruit wil maar soms verslikt de motor zich een beetje. Wat kan hiervan de oorzaak zijn? Het betreft een Golf 1 gti uit juli 1983. De auto heeft weinig km gereden het laatste 1,5 jaar en heeft net nieuwe bougies en kabels. Dus daar ligt het waarschijnlijk niet aan. DE auto loopt verder goed, op constante snelhied heeft ie het probleem niet. (Verder is het zo dat de wagen stationair wat te hoog draait.(ong 1700-1800 t/pm) Iemand een idee wat hiervan de oorzaak kan zijn? |
#2
|
|||
|
|||
Brandstoffilter al eens vervangen?
Extra luchtschuif die niet werkt Stationaair stelschroef waar het rubberringetje van versleten is |
#3
|
|||
|
|||
Quote:
en ontsteking? kan die er wat mee te maken hebben? of moet ie het dan constant doen? |
#4
|
||||
|
||||
Hallo Peter,
controleer ook 'ns de verstuivers, kan zijn dat hier ook 'n of meerdere van nadruppelt. In het Golf 1 IG forum was laatst iemand die beweerde dat iemand van Bosch tegen hem had gezegd dat de verstuivers na 120.000km tot 150.000 km aan vervanging toe zijn. Staat toevallig in deze thread zie ik net, lees die maar 'ns helemaal door, denk dat je dan 'n stuk dichter bij de oplossing bent.
__________________
Quote:
Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982 Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014 |
#5
|
|||
|
|||
Dus samengevat tot nu toe;
-verstuivers -stelschroef(rubber ring) -brandstoffilter -schuifje nog meer ideeën over dit probleem? |
#6
|
||||
|
||||
Ik hoop `t niet voor je, want `t kan prijzig zijn: `n vervuilde brandstofverdeler. Deze moeten meestal vervangen worden bij vervuiling, ik had dit nl. bij alle twee (!) mijn PiGo´s, bij inruil van de oude (je krijgt er `n gereviseerde voor terug) was ik destijds bij VW zo´n 750,- a 800,- D-mark kwijt!
Gerekend in huidige pleuro´s is dat de helft van deze bedragen. Vervuilde brandstofverdelers komt meestal voor bij auto´s (GTI´s) die langere tijd hebben stilgestaan. Ik weet evt. nog iemand die zo´n branstofverdeler misschien ultrasoon kan reinigen, ik geef je z´n naam wel via PB, je kent hem ook! Maar ik zou zeggen, eerst nog even naar alle andere eerder hier genoemde zaken kijken, zodat je deze evt kan uitsluiten.
__________________
Quote:
Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982 Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014 |
#7
|
|||
|
|||
gewoon de plunjer uit de spinnekop verwijderen en grondig wassen met benzine, daarna in elkaar zetten en af&toe goede injector reiniger in je tank mikken.
Ook het brandsstof filter regelmatig vervangen. Begin eerst eens met je brandstoftank eronder uit te halen, indien daar blubber in zit. (tank sensor eruit halen en ff met een lamp in je tank kijken of er troep in zit). grtn yal |
#8
|
||||
|
||||
spinnekop = brandstofverdeler
Je kunt natuurlijk eens proberen zoals hierboven beschreven de plunjer verwijderen + reinigen met benzine, ik heb dat nooit gedaan, maar misschien heeft 't wel resultaat.
__________________
Quote:
Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982 Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014 |
#9
|
|||
|
|||
brandstoffilter moet in ieder geval om de 30.000 km vervangen worden.
Die zit onder de motorkap, maar achter je benzinepomp (rechts bij de achteras), zit er ook nog eentje. |
#10
|
||||
|
||||
Quote:
Dat is geen brandstoffilter, dat is de drukaccumulator.
__________________
Quote:
Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982 Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014 |
#11
|
||||
|
||||
heb je geen haarscheuren in de rubber aansluitingen zitten vanaf je spinnekop naar de inlaatspruitstuk zitten ? is een veel voorkomend euvel , de auto gaat dan ook stationair hoger lopen daardoor .
__________________
Like @ G-60 ! |
#12
|
||||
|
||||
en? is het al opgelost?
__________________
Like @ G-60 ! |
#13
|
|||
|
|||
Quote:
Ik ben er nog niet mee begonnen. Auto staat net weekje stil. Ik hoop deze week of volgende week er mee te kunnen beginnen. |
#14
|
||||
|
||||
Ik heb bijna hetzelfde probleem,
Ook een 83 gti K-jetronic DX Mijn motor houd in tot de 3000 o/m daarboven heb ik het volle vermogen tot mijn beschikking. Heb vervangen: Bougies verdeler rotor Deze zagen er namelijk ook niet al te fris uit. Ik zat zelf te denken aan een doorgeslagen bougiekabel. (zitten van die klote silicone dingen op :S ) injectors zou ik idd ook eens in mijn untrasoon kunnen gooien. Zou het ook kunnen zijn dat het co na een aantal jaren is verlopen? 2 jaar terug voor het laatst afgesteld. Gr Wilmer
__________________
www.frieslandkevers.nl Golf MK1 pirelli 5 deurs 1983 FT Bonito 2L 44mm webers 1968 Standaart Ovaal 1956 caddy 2000 voor de winter en werk |
#15
|
|||
|
|||
Quote:
Die van mij houdt juist boven dit toerental in. Als je geleidelijk het gas intrapt heb je minder last. Bougiekabels zijn juistr onlangs vernieuwd, daar zal het niet aan liggen. |
#16
|
|||
|
|||
Vandaag eens gekeken naar dat inhouden van de motor; het kan toeval zijn natuurlijk maar als ik de stroomverbruikers(licht, ventilatie, radio) tijdens het accelereren uitschakel trekt de wagen normaal in de toeren...
Wat kan hiervan de oorzaak zijn of is dit toeval?? Het knipperlicht links werkt trouwens ook niet(zekering is goed)relais stuk? graag uw deskundig advies.. |