|
|||
|
|||
1800 16v versnellingsbak probleem
Hallo,
Ik heb een vraagje. Ik heb een golf 1 met een golf 2 1800 16v(kr) motor. Als deze motor warm is schiet deze uit zijn 5de versnelling. Als ik namelijk tegen de 100km/u rij komt er een piep geluid.(ieuwww) Als ik het gas los laat of de koppeling in trap is het geluid weg. De versnellingspook zie je rustig uit zijn versnelling lopen. En als je deze wil tegen houden is die best zwaar.(schiet alleen uit zijn versnelling als deze warm is) Circa uurtje rijden. Is dit een bekend probleem met deze versnellingsbakken? Zwaar irritant. Hoor het graag. |
|
|||
|
|||
Quote:
Het enige wat ik je kan vertellen is dat er bij jou een 2y bak onderzit... Deze zijn zwak, daar staan ze om bekend!! Denk dat in jou geval de borgringen in de bak een beetje op zijn,, hoewel het vaker gebeurt bij de eerste versnelling(omdat die het meeste gebruikt word,,,meestal dan,,) Het is gewoon net hoe de vorige eigenaar ermee omgegaan is.. Goede 2de hands..,, dan moet je mzzl hebben..,, kost ongeveer 100 tot 150 eu ,, een gereviseerde::tussen 350 en 450 eu.. Sterkte.. |
|
|||
|
|||
Het hoef niet perse een 2y bak te zijn. Grote kans van wel.
|
||||
|
||||
Een goede 8v bak er opzetten heb je meer aan is veel sterker.
|
|||
|
|||
Hij schakeld goed in al zijn versnellingen.
Ik vind het ook gek dat hij dat piep geluid maakt. Als ik meer gas boven de 100km/u geef hoor je het geluid ook harder. En hij schiet alleen er uit als ik een eind heb gereden en de motor warm is. Niet als de motor koud.En als ik gas geef en los laat en dan weer gas erop blijft de pook bij een koude motor gewoon lekker zitten. Het kan niet wat anders zijn koppelingsplaten of de olie? Als ik 100% weet dat dit de versnellingsbak is ga ik een andere aanschaffen. |
|
|||
|
|||
Quote:
Moet je de koppelingsplaat ook vervangen Als er nu teminste een 2Y oder zit |
|
||||
|
||||
heb nog een goede 16v bak te koop voor 100 euro.
|
||||
|
||||
hij gooit hem dus uit de 5. maakt de bak ook meer geluid in de 5?
zo ja: dan is de 5 kapoet. |
|
||||
|
||||
begin eerst eens met de versnellingsbakolie verversen, is niet veel werk en je merkt het wel. Geen resultaat, ga niet verder kloten met een 2de hands bak maar laat deze reviseren. WilliamF doet bakrevisie (omg Amersfoort).
|
|||
|
|||
Quote:
Hij maakt dat geluid alleen in zijn 5de versnelling. Ik ga inderdaad even de olie verversen. Wat voor Olie moet erin?? Ik heb trouwens een adres net over de grens 375euro demontage/montage revisie enz. Jullie horen van mij. Groetjes |