#1
|
|||
|
|||
Verschillen USA Gti / Europese Gti.
Aangezien ik zelf niet achter de verschillen kon komen toen ik ze zocht, maak ik hier maar een kort overzichtje, voor het geval dat iemand anders de search knop gebruikt of via Google een poging zal doen . . .
Doel : de verschillen tussen een US uitvoering van een Gti en die van een europese met elkaar te vergelijken en op een rijtje te zetten. Let op !! Er kunnen verschillen in bouwjaren zitten, ik vergelijk alleen die van 1991 met elkaar, aangezien de mijne van dat bouwjaar zijn. Ik vergelijk ze met een originele NL'er en een import duitser, ligt er een beetje aan welke er voor de deur staat. - Side Marker Lights, SML's. Geen knipperlichten aan ( deurzijde ) van de voorschermen. - Standaard op alle modellen een "16V antenne" Geen antennegat op het voorscherm aanwezig. - Vanghaken onder de motorkap. Motorkap is eender, echter de scharnieren zijn anders en voorzien van haken, als extra 'safety' i.g.v. bv een kopstaartbotsing. - Dashboard en interieurpanelen met een rode bies. - Dashboard voorzien van kniebalken. - Achterruitrijspiegel geplakt een de voorruit. - Stoffen hemelbekleding. - Achterklepspoiler ( in kleur van de auto ) met ingebouwd derde remlicht ( Oudere modellen hebben hem op de ruit. ) - In hoogte verstelbare stuurkolom. - Rechter buitenspiegel met tekst. - Chassisnummer staat op het dashboard, onder de voorruit en in de B-stijl aan de bestuurderszijde. - Kofferbakhandgreep in de kleur van de auto. - 14" 'teardrop' velgen. - Voorruit is voorzien van een zwarte zonneband. - Alle ruiten zijn voorzien van VW/Audi logo en hebben daarnaast de tekst "made in Mexico". - Bumpervoorzijde voorzien van dikkere binnenbalke, waaraan zowel links als rechts een sleepoog zit. - Achterlichten ook voorzien van SML's. - Schakelpook en handrem van leer. - Airconditioning is standaard. - Stuurbekrachtiging is standaard. - HEEL VEEL waarschuwingsstickers . . . * To be continued . . . . * Last edited by ReBo : 18-09-2008 at 12:36. Reason: Aanpassing & toevoeging |
#2
|
|||
|
|||
PS :
Korte geschiedenis van de auto in kwestie : Op een half jarige leeftijd via Florida in Groningen terecht gekomen. Daarna verkocht aan jongens in Den Haag. Zo'n 2 jaar geleden had ik er interesse in, maar de vp van 500 vond ik hem niet waard. Auto is toen verkocht aan iemand in Friesland, via marktplaats per ongeluk weer teruggevonden en via die weg is de auto weer in het westen van het land beland. Weet iemand er meer van, dan hoor ik het graag . . . |
#3
|
|||
|
|||
PS 2 :
Wil iemand ergens detail foto's van hebben, dan is dat te regelen. Zal niet á la de minute gebeuren, maar ik vergeet als het goed is iets niet snel. Duurt alleen soms even bij mij . . . . Arne, RubenD weten het als het goed is te bevestigen ( Spullen heb ik dus nog voor jullie ) |
#4
|
||||
|
||||
vergeet de plakruit niet
__________________
Welcome to the internet: Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents. |
#5
|
||||
|
||||
Quote:
Dit zijn geen knipperlichten. Ze branden met de gewone lichten mee. En dan heb ik ook nog twee verschillen -De US versie heeft trommelremmen achter (16V heeft schijven) -SML's achter zijn in de achterlichten verwerkt
__________________
WWW.MIVW.NL |
#6
|
||||
|
||||
Ik weet dat deze auto te koop stond voor 500 euro op MP.
Kerel (Dekker heet ie) kocht em, zou er wat van maken, toen slopen of in geheel te koop. En nu heb jij em blijkbaar |
#7
|
|||
|
|||
Quote:
Of er iets van gemaakt is, zal niemand ooit achterkomen . . . auto was nog eender als in Den Haag, de emblemen op de deuren waren nieuw gekocht, maar verders nog steeds een drama en de prijs niet waard. Die kerel heet idd Dekker, volgens mij van voren " Jan " volstrekt aardige kerel, leek ook wel of het min of meer aan zijn hart ging dat ie wegging Alleen de smaak van die man . . . . ergens langs de A32 liggen vast en zeker nu nog alle stickers welke ik er gelijk af heb gehaald . . . Het leek wel een Taxi of stadsbus met al die reclame |
#8
|
|||
|
|||
Quote:
Knipperen denk ik met de NL-wetgeving mee dan nu. Alleen deze heeft wel schijven achter . . . |
#9
|
||||
|
||||
Mijn 91er PF heeft ( had...) idd origineel massieve schijven voor en trommels achter...
Verder geen MFA en teller tot 120 Mph ( 200 kmh)
__________________
Groeten, Jeroen. |
#10
|
|||
|
|||
Waarom heeft ie geen US platen?
__________________
******* **** |
#11
|
||||
|
||||
Quote:
Omdat een US Golf 2, dezelfde ruimte heeft om kentekens te monteren als een europese.
__________________
WWW.MIVW.NL |
#12
|
||||
|
||||
Schuifdak is volgens mij ook standaard.....
__________________
Groeten, Jeroen. |
#13
|
||||
|
||||
nope. niet altijd.
__________________
Welcome to the internet: Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents. |
#14
|
|||
|
|||
Quote:
En dan mag het niet? Ook al ziet het er dan niet uit, toch had ik het wel gedaan...
__________________
******* **** |
#15
|
||||
|
||||
Quote:
Zal vast wel ergens een topic over te vinden zijn.
__________________
WWW.MIVW.NL |
#16
|
|||
|
|||
Quote:
Klopt dit is bij mijn golf precies het zelfde. Alleen heb ik geen Mph teller. Dat komt omdat de mijne uit Canada komt hebben ze me ooit wijsgemaakt. |