#1
|
|||
|
|||
Golf II Syncro
Hallo allemaal,
ik ben nieuw hier. Ik heb vorige week een 5-deurs golf II GT syncro gekocht. Misschien hebben jullie hem wel zien staan op MP. Als eerste wil ik even kwijt dat ik er echt super blij mee ben. Hiervoor had ik een civic en daarvoor een polo 86c. Na die achterlijke jap weet ik zeker dat ik nooit meer anders als volkswagen wil. Bij de auto zaten alle boekjes, en de onderhoudshistorie van de afgelopen 10 jaar. Veel opties, zoals boordcomputer, in hoogte verstelbare koplampen, in hoogte verstelbare stoel. Ik ben het allemaal niet gewend zo mooi. Maar nu komt mijn eerste probleem. Ik houd van een iets lagere auto, en ik heb ook het idee dat mijn syncro van achteren ook iets is verlaagd. Maar ik reed zaterdag met +/- 200 kilo aan spullen in mijn achterbak/bank rond, en bij ieder hobbeltje en bocht liep het rechter achterwiel aan. Volgens mij komt dat door de brandstoftoevoer pijp. Kan ik hier iets aan doen? Hoe doen jullie dat met die uber lage golfjes ? Ook wil ik kijken voor een verlagingsset, om voor misschien ook iets omlaag te krijgen, en achter ook maar meteen te vernieuwen. Maar moet ik hier een speciale set voor hebben omdat het syncro is, of passen gewone golf II verlagingsveren/dempers? Als het morgen mooi weer is zal ik een paar fototjes maken van mijn trots. Ooohja heeft iemand ervaring met de kosten van het bij laten spuiten van blanke lak? Er zit namelijk hier en daar een bobbeltje, en begint ook wat af te bladderen. Alvast heel hartelijk bedankt! |
#2
|
||||
|
||||
Welkom Jurre!
Je zult op zoek moeten naar een verlagingsset voor een Syncro/Rallye, hier zitten andere dempers/veren onder dan onder de normale golfjes. En je kunt niet alleen de blanke lak bij laten spuiten. Dan zal het in zijn geheel moeten. Bovendien, als het af gaat bladderen of roestbobbels vertoont, moet het toch tot op het blanke staal worden teruggeschuurd. ik ben benieuwd naar je foto's!
__________________
|
#3
|
||||
|
||||
Welkom op het forum, kan niet wacten op de pics
__________________
'88 Golf II VR6 '91 Golf II G60 '86 Golf II 16V New Project |
#4
|
|||
|
|||
Quote:
Alohaa, hier een paar fototjes. Ik weet dat er nog een hoop aan moet gebeuren, maar het is in elk geval een begin! En dit zijn de spulletjes die erin gaan komen. Ben al begonnen Alpine Iva-d106 en CDT audio HD 3-weg op een zapco en een genesis versterker Ik heb vanmiddag even bij de lokale automaterialen zaak nagevraagd of ze verlagings-setjes verkopen. Zij kunnen alleen een schroefset van FK leveren voor syncro. 800 euris . Iemand andere ideeen? |
#5
|
||||
|
||||
op Ebay.de kun je goedkopere schroefsetjes scoren voor Synchro:
http://shop.ebay.de/items/_W0QQ_nkw...fromZR40QQ_mdoZ |
#6
|
|||
|
|||
wat voor een zapco versterker heb je als ik vragen mag ?
gr. Martijn
__________________
Audi 100 '81 (2.0D > 2.1 turbo benzine project ) Golf 4 variant (tzt on air ) Skoda Yeti 1.8TSI 4X4 (hoog is het nieuwe laag... ) |
#7
|
|||
|
|||
Quote:
Heey, de zapco is al een oudje een reference 150 (hij heeft iets meer weg van de ag-series dan de reference, maar het is een tussenmodel.) Hij heeft dezelfde specs als een reference 200.2. Als ik een mooi filter kan vinden ga ik misschien 3-weg actief spelen, maar dat alleen als ik voldoende laag uit de deuren kan krijgen. Anders ga ik de zapco gebruiken voor de mid/hoog, en de genesis (4 kanaals) voor de kick en de sub. Grappig trouwens dat je zapco kent. Tegenwoordig word er eigenlijk bijna alleen maar die goedkope meuk aangeboden. De goede modellen kom je bijna nergens meer tegen in NL. |
#8
|
|||
|
|||
Quote:
Wauww te gek dankje Dat is in elk geval al een heel stuk minder duur als hier! Ik zal ebay vanaf nu vaker in de gaten houden. groetjes. |
#9
|
|||
|
|||
als je zegt dat je een zapco versterker hebt kijken ze je aan zo van wat is dat voor zooi !
ik heb een zapco 750 : 2x375 watt (telefoon foto ) maak is een foto van jou versterker ! gr. Martijn
__________________
Audi 100 '81 (2.0D > 2.1 turbo benzine project ) Golf 4 variant (tzt on air ) Skoda Yeti 1.8TSI 4X4 (hoog is het nieuwe laag... ) |
#10
|
|||
|
|||
Haha waauww te vet!!
Ik heb dezelfde, alleen dan kleiner. Inderdaad niemand kent het merk, terwijl het echt een van de koplopers is qua geluidskwaliteit. Jammer maar waar. Hoe kom je eraan? waar gekocht? Zoveel werden ze volgens mij niet verkocht..? Ik voeg morgen nog even een fototje toe! |
#11
|
||||
|
||||
Ik heb deze auto inderdaad zien staan op Marktplaats. Leuke auto en er kan een flinke aanhanger achter van 1500kg (wordt alleen lastig zonder trekhaak )
Het enige dat er in mijn ogen aan moet gebeuren zijn andere wielen
__________________
'11 Polo 6R bluemotion TDI '05 BMW 130i trackday '93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD '91 Golf Syncro Country '89 Daihatsu Feroza '86 Passat Variant Syncro |
#12
|
|||
|
|||
Haha jaa de wielen vind ik ook echt heel erg lelijk. Komt uiteindelijk ook wel iets anders onder hoor, maar eerst maar eens uitzoeken wat precies. BBSen zijn duur en zie je altijd al, maar zijn wel heeeeeeel erg mooi. Ik wil iets aparts, liefst 15'' vanwege de goede banden die hier nog op zitten, en voor en achter natuurlijk dezelfde breedte ivm syncro. Of volgende zomer porsche gullydeckels? Ik weet het nog niet nog even kijken maar.
|
#13
|
|||
|
|||
Quote:
Check it out! |
#14
|
||||
|
||||
Mooi spul hoor. Hoe wil je de deuren aan gaan pakken om er flink wat laag uit te krijgen?
|
#15
|
|||
|
|||
Quote:
Originele VW Sebring wielen misschien? Dat gaat wel dik staan!! |
#16
|
||||
|
||||
toffe bak alleen die velgen effe in de container deponeren!!!
een civic is net een boze droom waarvan je in je bed moet plassen. ga zo door en succes met je project |
#17
|
|||
|
|||
Quote:
Ik heb bij mijn polotje deurpanelen gemaakt, en de binnenkant van de deur gedempt met dempingsmatjes (leek op dynamat, maar dan de goedkope uitvoering zonder logotje) dit heb ik tegen de binnenkant van het buitenscherm geplakt, 1 laag dik. Daarna heb ik op het staal van de deur een plaatje mdf 12mm dik geschroefd met een gat erin voor mijn speaker. Daarna heb ik dat staal helemaal luchtdicht geplakt met dempingsmat. Mijn deurpanelen vielen daar zegmaar weer overheen. Eigenlijk geprobeert zoals het orgineel zit zegmaar, alleen dan met wat meer dempingsmat en ipv het plastic deurpaneelbeschermspul wat tegen de deur zit, dempingsmat. De polodeur lijkt erg veel op de golf deur, en bij de polo kwam er zo veel laag uit dat ik bijna geen woofer meer nodig had. Ik ben nu bezig met hetzelfde princiepe, alleen dan nog mooier Bovendien staan de 16cm HD CDT-speakers bekend om hun goede laagweergave. Ik kan wel een paar fototjes maken van hoe het word, dan plaats ik die wel in het ICE gedeelte. Groetjes. |
#18
|
|||
|
|||
Quote:
Sebring wielen is wel mooi, lekker orgineel! Maar ik heb zojuist met een mede forumlid een dealtje gesloten over een paar heeeeelee mooie Exip wielen. 15x7 et 49 Nu alleen nog een schroefsetje Last edited by Jurre : 10-09-2008 at 19:58. |
#19
|
|||
|
|||
Hm, die wielen staan inderdaad ook niet vervelend!! Mooi!
|
#20
|
||||
|
||||
duizend x beter dan sebrings als je het mij vraagt!
Ik vind persoonlijk dat sebrings een beetje overdreven worden. Btw... denk wel dat je spacers moet gebruiken met die et (i.c.m. schroefset) Verders... MOOIE auto! Greetz
__________________
Mk1 cabrio g60 mk1 Turbo Diesellllll |