#41
|
||||
|
||||
Quote:
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#42
|
||||
|
||||
is bij zo'n bak de 4 niet pries direct dus dat je dan juist geen lager geluid zou moeten horen?
en ik zou het misschien eerder relateren aan klacht 4 en naar je koppeling kijken
__________________
Rachistorie |
#43
|
|||
|
|||
Probleem 1.
Geen idee . (maar het klinkt wel leuk ) Probleem 2 Is inderdaad kromme schijven Probleem 3 Andere aandrijfassen proberen. (heb hier nog wel 2 liggen van een corrado g60) Probleem 4 Druklager van de koppeling (maar dat wist je al ) Probleem 5 Haal de mistlampen er eens uit. Ik heb eigenlijk geen idee of ze zijn aangesloten . Ben daar nooit achter geweest. |
#44
|
||||||||
|
||||||||
Quote:
Thanks René. (Ja, heb je wijzigingen in mijn eigen post ook gelezen. ) Quote:
Dacht 't niet. De 5e is een echte vesnelling als ik 't goed heb. Ik zou tenminste geen 200 gaan proberen in z'n 4. Quote:
Klinkt alsof ik een kompressor heb lopen. Jammer dat ik dan niet ook gelijk effe een paar PK's extra krijg in de 4e versnelling. :P Quote:
Dacht ik al. Dan komt daar ook dat piepje vandaan dat mooi rythmisch meedoet met de snelheid van de auto. Als ik de rem dan intrap is 't weg. Quote:
Effe marktplaats checken dan maar. Kosten ook de wereld niet he. Quote:
Joa, je wist niet helemaal zeker wat het was, dus ik denk: gooi 't voor de zekerheid nog effe hier neer. Quote:
Ah, dat zou 'n reden kunnen zijn.
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#45
|
||||
|
||||
nee niet overdrive maar prise direct dat deze versnelling niet gelagerd is
__________________
Rachistorie |
#46
|
||||
|
||||
Gisteren met de weer van Arnhem naar Sittard gereden, zag ik bij thuiskomst dat er wat druppeltjes olie onder de auto lagen. Op zich niks vreemds bij ons in de straat, maar toch maar even de olie gepeild. Stond een beetje laag, maar niks schrikbarends.
Het water was wel nogal warm, en het peil stond wat laag. Dat even bij gevuld, en er blijkbaar wat veel bij gedaan. Vandaag kwam namelijk bij elke stop na een stuk rijden de damp onderde kap vandaan en gooide ie via het overdruk-ventiel de koelvloeistof weer naar buiten. De olie stond vandaag bij nieuwe controle helemaal op nul! Die dus even bijgevuld, en het viel op dat via het oliefilter en langs het kleppendeksel de olie royaal naar buiten wordt gemieterd... Hopelijk staan de kvs en olie problemen niet met elkaar in verband en is de koppakking nog in orde. De Passat blijft voorlopig maar even staan tot meer bekend is. Lichtpuntje... de ventilatie werkt wel weer. De aftermarket Autostyleknoppen zorgden ervoor dat de contactpuntjes in de draaischakelaars geen contact meer maken. Dus jeej... de motor is im sprechwördlichem arsch, maar we zitten er wel weer frisjes bij. Hopelijk voldoet een oliefilterwissel en een nieuwe klepdekselpakking... we zullen zien.
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#47
|
||||
|
||||
Owja... en normaal gesproken zou het oliedruk controlelampje tochmoeten branden cq. knipperen voor het starten van de motor, niet?
Dat is bij mij ook niet het geval.
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#48
|
||||
|
||||
hey Chris
lang niet gesproken wat zie ik ben je nu aan de Passat? hoe is het met je wit golfje nu wordt ie nog een 16v? gr Mark
__________________
¤¤¤EdItIoN_oNe¤¤¤ |
#49
|
||||
|
||||
Quote:
Heej Mark! Jawel, 't KR blok ligt nu uit elkaar. Het komt er wel in, maar voorlopig is het nog even sparen. De witte Golf blijft in ieder geval wel. En jij dan? Waar rijd jij tegenwoordig nog mee rond?
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#50
|
||||
|
||||
ik tegewoordig Niks meer effe sparen voor een goede vw
soms rijdt ik de vito van me baas maar dat was het.. wat ben je van plan allemaal met de passat dan
__________________
¤¤¤EdItIoN_oNe¤¤¤ |
#51
|
||||
|
||||
Plannen met de Passat zijn eerst eens nieuwe velgen d'r op zetten...
Past dit: 17" bij 7,5" met ET20. Als iemand 't weet hoor ik 't hier gaarne menschen.
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#52
|
||||
|
||||
Bb5
__________________
'91 Volkswagen Golf II GTI 16VT Edition One '10 Audi A4 B8 Avant |
#53
|
||||
|
||||
Niet eerst maar eens kijken waar de olie/water problemen vandaan komen? Anders heb je straks twee stilstaande auto's met mooie velgen..
__________________
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 |
#54
|
||||
|
||||
__________________
Rachistorie |
#55
|
||||
|
||||
Quote:
Kan deze ruilen tegen een setje dat ik thuis in de kelder heb liggen, kost me dus niks.
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#56
|
||||
|
||||
nothing said... excusé!
__________________
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 |
#57
|
||||
|
||||
Vandaag bevestiging gehad. Ik kan de velgen die nu onder de Passat zitten gaan ruilen voor 17" Azev A velgen.
Volgende week maar eens langs gaan. Alleen even kijken waar ik dan de Passat op zet in de tijd dat ik weg ben...
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#58
|
||||
|
||||
Ik zou beginnen met de homokineten na te kijken en je koppeling te vervangen. Ook even alle motorsteunen nalopen..
eigenlijk de auto even de brug op en hem helemaal nakijken ben je er gelijk vanaf. |
#59
|
||||
|
||||
Gisteren de olie ververst, filter vervangen en een nieuwe aftap-plug er in gedraaid, en maar hopen dat alles nu in orde is...
Hoe kan het ook anders... het is dus duidelijk nog NIET in orde. Na een stukje snelweg vandaag, na de auto overgestart te hebben, kwam er weer rook en damp onder de kap vandaan toen ik even stil stond. De rook was te verwachten, ik had immers niet zo goed gericht met de olie-kan bij het bijvullen, maar de damp was een beetje een ergernis. Voor de auto stil kwam te staan was dit ook al zo. Het reservoir liep over en de temperatuur liep zo ver op dat alles er uit vloog. Na controle bleek vandaag dat er zo goed als niks meer in zit. De onderste slang van de radiateur is zo goed als leeg, de bovenste is zo ver ik kan voelen vol. Als ik in een van de slangen knijp borrelt het overlooptankje wel... De kachelradiateur wordt niet warm, en de temperatuursensor geeft aan dat de motortemperatuur tussen de 100 en 110 graden zit. De accu laadt niet bij, ook niet na 15 minuten op de snelweg en 15 minuten stationair lopen. Mijn vermoeden: waterpomp kapot waardoor het water niet rond gaat. Misschien dat die niet goed ronddraait, en daardoor de dynamo de accu niet bijlaadt... maar het kan ook 100.000 andere oorzaken hebben... Wie weet meer? Er zit overigens geen water bij de olie, en geen olie bij het water. Koppakking is het dus niet (hoop ik).
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#60
|
|||
|
|||
Thermostaat vervangen en nieuwe koolborstels in de dynamo doen.
Mijn collega had hetzelfde met ene BMW 325i. Nieuwe thermo erin en het probleem was over. |