|
|||
|
|||
Blow off valve voor een 1800cc 16v DOHC?
Hallo allen,
Dit is mijn eerste bericht hier, en ik hoop dat iemand mij hier met een antwoord kan voorzien. Ik ben samen met mijn vader al enige tijd bezig met VW's. Recentelijk hebben we er weer een project bij. Een Golf 1 GTI Cabrio uit 1982 met een 1800cc 16v DOHC blok (139pk), volledig RVS 4-in-1 spagetti uitlaat systeem, schijfremmen rondom, Corrado dash en meer van die zooi. Daar ik deze wagen met name voor showdoeleinden wil gebruiken vroeg ik me echter af of er ook een zogenoemde 'blow off valve' op geplaatst kan worden. Zo'n ding waardoor je tijdens het schakelen zo'n hoorbare puf van gecomprimeerde lucht kunt voortbrengen. Indien dit mogelijk is, zou ik zeer geinteresseerd zijn naar mogelijke leveranciers van dit soort ventielen. Greetz, Manuel |
|
||||
|
||||
ik mis in bovenstaande motorbeschrijving een turbo of G-lader... anders word het een lastig verhaal
|
|||
|
|||
Turbo of G-lader? Hmmm, geen idee eigenlijk daar dit voor ons voor het eerst is dat we met een 16v werken.
Wat ik zo aan gegevens over het blok heb: Motor: 1.8 16v Type: KR injector nr.: 0437502026[014] Filter: K&N inleg filter Bougie: Bosch Super4 R1 671 Heb je hier iets aan? Greetz, Manuel |
|
||||
|
||||
Zo te lezen heb je geen turbo of g-lader en is het dus niet mogelijk om de door jou genoemde Puf te krijgen.
Een blow off valve, is alleen voor geblazen motoren (met een turbo compressor of lader dus) Greetz
|
|||
|
|||
Quote:
Ah, okee. En is het op de een of andere wijze ook mogelijk om een Turbo op dit type blok te bouwen? Of levert dat meer problemen op dan wenselijk is? Manuel |
|
||||
|
||||
flinke operatie, zou eerder een 8V G60 motor gebruiken als basis. Een kennis van mij heeft een 16v met een turbo in een golf1, maar die heeft er heel lang aan gewerkt om alles passend/betrouwbaar in zijn golfje te krijgen.
Een cabbie met een 16v KR is toch snel zat?
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 Last edited by martiepartie : 13-09-2008 at 07:11. |
|
|||
|
|||
Quote:
Oh, dat zeker. Het was meer de vraag om die 'puf' tijdens het schakelen te krijgen. Natuurlijk is het dan wat te omslachtig om een turbo erop te bouwen enkel en aleen om tijdens het schakelen dat geluidseffect te krijgen In ieder geval iedereen bedankt voor de informatie |
|
||||
|
||||
Een turbo-ombouw doen zodat je een blow-off valve kunt plaatsen...
|
||||
|
||||
ik had al zo'n vermoeden dat dat er achter zat, maar zelfs ik vond dat te ver gezocht.. Blijkt dan toch waar te zijn
|
||||
|
||||
Ongeveer hetzelfde als een Ferrari kopen....
.... voor de kleur rood
|
|||
|
|||
Yep, ik heb zo van die vage achterliggende gedachten
|
|
||||
|
||||
@martiepartie en berserker, hij wil dat ook niet.
hij wilde graag zo'n afblaas geluid en wist niet dat het alleen kon met geblazen motoren. en nadat hij hoorde dat het niet zomaar even om te bouwen is voor zo'n puf geluidje, heeft hij dit idee opgeven. @topic starter, plaats eens wat foto's van je projecten of stel je even voor grtz.
|
|||
|
|||
Het is inderdaad jammer dat het niet mogelijk is. Ik had gehoopt dat een dergelijk 'drukventiel' op elk type injectiemotor geplaatst kon worden.
Het oog wil wat, maar het oor net zo goed Betreffende foto's of voorstellen; dit heb ik reeds gedaan in het 'Stel je Voor' forum. Daar staat ook een foto van m'n andere project: de Nova Twilight (een Sterling Sovran kitcar) Greetz, Manuel |
|
||||
|
||||
nu kwam ik laatst op Ebay een fake blow-off tegen, die gewoon met een knopje op electriciteit werkte. zal eens kijken of ik de link kan vinden
|
||||
|
||||
ff goooooogle en tadaaaa; http://www.deleukstestickers.nl/sho...roducts_id=1154
|
|
||||
|
||||
Voor 14,95 een vette blaas in je oetlaat!
|
|
||||
|
||||
En dan monteer je nog een fluitje in je uitlaat, lijkt het ook nog of je een G-lader op je 16v hebt zitten.
Afgelopen seizoen nog bij iemand op een lage witte Golf 2 gezien. (Niet de mijne, voor alle duidelijkheid, maar leek er wel verdomd veel op.) (Nee, echt niet! )
|
||||
|
||||
hier heb je voor het oog en voor het oor wat
precies het geluid wat jij waarschijnlijk zoekt :P http://www.youtube.com/watch?v=7owdVznO-GI Last edited by 1800 16v kr : 02-09-2008 at 10:49. |
|
||||
|
||||
Pff die film heeft niet veel goeds gedaan
|
|||
|
|||
Hee allen,
Sorry voor deze late response, maar bedankt voor die optie om een 'fluitje' in de uitlaat te zetten om het effect van een blow-off valve na te bootsen. Ik zal zo'n dingetje eens bestellen en horen hoe het klinkt @Tjaap - als je wat meer info kunt vinden over deze electronische versie, hou ik me van harte aanbevolen |