#1
|
|||
|
|||
radiateur verstopt?
Geachte volkswagen liefhebbers
ik zit met t volgende : ik reed laatst met me golfje rond en opeens kwam er allemaal rook onder me motorkap vandaan, dus motorkap open en toen kwam ik tot de conclusie dat er een aansluiting van de radiateur afgebroken was en dat ik toe was aan een nieuwe radiateur. Dus ik van de week naar de slooop voor een ``nieuw`` radje. ik dat ding gemonteerd , wat denkie.... radiateur ook lek:O maar die lekte nog niet egt hard. dus ik ff een km of 50 gereden en toen begon me motor temp opeens op te lopen en zelfs zo hoog dat me lampje ging knipperen. dus ik gelijk naar huis, motorkap open en toen tot de conclusie gekomen dat de stalen leiding van me waterpomp naar de binnenkant van me auto, dat die lek was op 4 punten, dus ik die ook vervangen. maar nu kom ik dus met het volgende : * motortemp blijft te hoog * onderkant van de radiateur en slang van de waterpomp naar de rad blijven koud *kachel blijft steenkoud terwijl leidingen van de kachel warm zijn. ik moet zowiezo van de week een nieuwe rad halen aangezien deze ook lek is! ik hoop dat jullie me kunnen helpen |
#2
|
||||
|
||||
Zou eerst maar eens een nieuwe radiateur + thermostaat monteren, systeem afvullen en goed ontluchten.
Als je dan nog het probleem hebt, dan zou ik de waterpomp vervangen.
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#3
|
|||
|
|||
Dat de onderkant van de radiateur koud blijft komt door een defecte thermostaat
Die gaat niet of bijna niet open Diesel moet je ontluchten,anders heb je dat dus ook |
#4
|
||||
|
||||
waar kom je vandaan? want ik heb nog een thermostaat over voor een 1.6 (weet niet of dat allemaal de zelfde zijn)
je moet iig voor je die vervangt , de thermostaat eerst in een pannetje water ff koken , dan kun je testen of hij open gaat of niet. als het je thermostaat niet is dan doet je waterpomp het niet.
__________________
Scratch the surface! -Golf 2 '841.9TDI |
#5
|
|||
|
|||
ik kom zelf uit rotterdam, heb al een goede radiateur kunnen scoren en me thermostaat ligt er nu dus ook naast.... maar heb hem niet meer kunnen controleren aangezien deze gelijk uit elkaar viel:O
maar t mooie was nog dat die 2 boutjes waar die mee vast zit in je waterpomp dat die zo achterlijk hoerig vast zaten, dat ik dus gewoon dat kunstof pijpje moest afbreken en uit eindelijk met een grip tang die boutjes eruit vloeken!:O |
#6
|
||||
|
||||
Goed gereedschap is het halve werk...
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#7
|
|||
|
|||
er was goed gereedschap aanwezig , had de boutjes al laten schrikken en had ze ook al ingespoten met wd40.
maar de boutjes waren zo verroest dat ik met mijn dopje 10 er gewoon overheen draaide en een dopje 9 kreeg ik niet opgeslagen. |
#8
|
|||
|
|||
nou vandaag nieuwe thermostaat + pijpje gemonteerd.
koelsysteem afgevuld,met de kachelkraan open een heel stuk gaan rijden. maar me kachel bleef koud , pas na 15min rijden werd die iets warm maar dat was ook niet veel spectaculairs. maar me temperatuur liep wel ver op,weer zover dat me lampje ook ging branden. dus ik naar de kant van de weg, alle slangen stonden bijna op springen en me kvs reservoir stond ook heel de tijd af te blazen. dus hij bouwt nog steeds druk op en me fan slaat nog niet aan |
#9
|
|||
|
|||
Zit het slangetje van de radiateur naar expansievat niet verstopt?
|
#10
|
|||
|
|||
nee , die zit niet verstopt.
maar ik ga binnenkort dan maar is aan de waterpomp beginnen.... kijken wat dat oplevert |
#11
|
||||
|
||||
enig resultaat met de nieuwe waterpomp?
|
#12
|
|||
|
|||
tussen je kachel slangen zit tog ook een klein thermostaat die was bij mij ook kapot. Die bleef vast zitten en me kachel werd ook niet of nauwlijks warm.
Ik had daar 2 plastice pijpjes tussen gedaan en toen werd me kachel weer warm. |
#13
|
||||
|
||||
Waar zit die thermostaat precies dan?
En wat voor motor heb jij? Om eerlijk te zijn gaat het mij niet zozeer om dat de kachel warm wordt maar meer dat de koelvloeistof niet overkookt en de motor te warm wordt. |
#14
|
|||
|
|||
ik heb zelf een 1.6 td ik weet niet of het allen bij diesel is maar mijn oude golf 2 1.3 had het ook het zit op de slangen voor de kachel radiateur in de motor ruimte
|
#15
|
||||
|
||||
heb je gekeken of er circulatie is in je reservoir???
gewoon lopende motor dop los en er ff in kijken dan moet je "retourleiding" de koelvloeistof met wat kracht in je reservoir spuiten...
__________________
Mk4 1.6 16v bangmobiel Leon 1m cupra r 244kw ? |