Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 24-08-2008, 18:23
wesley2 wesley2 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 28
Default radiateur verstopt?

Geachte volkswagen liefhebbers

ik zit met t volgende :

ik reed laatst met me golfje rond en opeens kwam er allemaal rook onder me motorkap vandaan, dus motorkap open en toen kwam ik tot de conclusie dat er een aansluiting van de radiateur afgebroken was en dat ik toe was aan een nieuwe radiateur.

Dus ik van de week naar de slooop voor een ``nieuw`` radje.
ik dat ding gemonteerd , wat denkie.... radiateur ook lek:O maar die lekte nog niet egt hard. dus ik ff een km of 50 gereden en toen begon me motor temp opeens op te lopen en zelfs zo hoog dat me lampje ging knipperen.

dus ik gelijk naar huis, motorkap open en toen tot de conclusie gekomen dat de stalen leiding van me waterpomp naar de binnenkant van me auto, dat die lek was op 4 punten, dus ik die ook vervangen.

maar nu kom ik dus met het volgende :

* motortemp blijft te hoog
* onderkant van de radiateur en slang van de waterpomp naar de rad blijven koud
*kachel blijft steenkoud terwijl leidingen van de kachel warm zijn.

ik moet zowiezo van de week een nieuwe rad halen aangezien deze ook lek is!



ik hoop dat jullie me kunnen helpen
Reply With Quote
  #2  
Old 24-08-2008, 18:29
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,384
Default

Zou eerst maar eens een nieuwe radiateur + thermostaat monteren, systeem afvullen en goed ontluchten.

Als je dan nog het probleem hebt, dan zou ik de waterpomp vervangen.
Reply With Quote
  #3  
Old 26-08-2008, 16:20
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Dat de onderkant van de radiateur koud blijft komt door een defecte thermostaat
Die gaat niet of bijna niet open
Diesel moet je ontluchten,anders heb je dat dus ook
Reply With Quote
  #4  
Old 26-08-2008, 17:11
joostvw's Avatar
joostvw joostvw is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 3,779
Default

waar kom je vandaan? want ik heb nog een thermostaat over voor een 1.6 (weet niet of dat allemaal de zelfde zijn)
je moet iig voor je die vervangt , de thermostaat eerst in een pannetje water ff koken , dan kun je testen of hij open gaat of niet.
als het je thermostaat niet is dan doet je waterpomp het niet.
__________________
Scratch the surface!

-Golf 2 '841.9TDI
Reply With Quote
  #5  
Old 27-08-2008, 00:30
wesley2 wesley2 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 28
Default

ik kom zelf uit rotterdam, heb al een goede radiateur kunnen scoren en me thermostaat ligt er nu dus ook naast.... maar heb hem niet meer kunnen controleren aangezien deze gelijk uit elkaar viel:O

maar t mooie was nog dat die 2 boutjes waar die mee vast zit in je waterpomp dat die zo achterlijk hoerig vast zaten, dat ik dus gewoon dat kunstof pijpje moest afbreken en uit eindelijk met een grip tang die boutjes eruit vloeken!:O
Reply With Quote
  #6  
Old 27-08-2008, 00:42
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,384
Default

Goed gereedschap is het halve werk...
Reply With Quote
  #7  
Old 27-08-2008, 18:01
wesley2 wesley2 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 28
Default

er was goed gereedschap aanwezig , had de boutjes al laten schrikken en had ze ook al ingespoten met wd40.
maar de boutjes waren zo verroest dat ik met mijn dopje 10 er gewoon overheen draaide en een dopje 9 kreeg ik niet opgeslagen.
Reply With Quote
  #8  
Old 28-08-2008, 18:19
wesley2 wesley2 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 28
Default

nou vandaag nieuwe thermostaat + pijpje gemonteerd.
koelsysteem afgevuld,met de kachelkraan open een heel stuk gaan rijden.
maar me kachel bleef koud , pas na 15min rijden werd die iets warm maar dat was ook niet veel spectaculairs. maar me temperatuur liep wel ver op,weer zover dat me lampje ook ging branden.

dus ik naar de kant van de weg, alle slangen stonden bijna op springen en me kvs reservoir stond ook heel de tijd af te blazen.

dus hij bouwt nog steeds druk op en me fan slaat nog niet aan
Reply With Quote
  #9  
Old 28-08-2008, 20:14
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Zit het slangetje van de radiateur naar expansievat niet verstopt?
Reply With Quote
  #10  
Old 31-08-2008, 12:43
wesley2 wesley2 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 28
Default

nee , die zit niet verstopt.
maar ik ga binnenkort dan maar is aan de waterpomp beginnen.... kijken wat dat oplevert
Reply With Quote
  #11  
Old 24-09-2008, 10:47
LangeveldA's Avatar
LangeveldA LangeveldA is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 29
Default

enig resultaat met de nieuwe waterpomp?
Reply With Quote
  #12  
Old 24-09-2008, 14:12
patjetta patjetta is offline
Forum junkie
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,938
Default

tussen je kachel slangen zit tog ook een klein thermostaat die was bij mij ook kapot. Die bleef vast zitten en me kachel werd ook niet of nauwlijks warm.
Ik had daar 2 plastice pijpjes tussen gedaan en toen werd me kachel weer warm.
Reply With Quote
  #13  
Old 24-09-2008, 14:17
LangeveldA's Avatar
LangeveldA LangeveldA is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 29
Default

Waar zit die thermostaat precies dan?
En wat voor motor heb jij?

Om eerlijk te zijn gaat het mij niet zozeer om dat de kachel warm wordt maar meer dat de koelvloeistof niet overkookt en de motor te warm wordt.
Reply With Quote
  #14  
Old 24-09-2008, 14:25
patjetta patjetta is offline
Forum junkie
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,938
Default

ik heb zelf een 1.6 td ik weet niet of het allen bij diesel is maar mijn oude golf 2 1.3 had het ook het zit op de slangen voor de kachel radiateur in de motor ruimte
Reply With Quote
  #15  
Old 26-09-2008, 00:26
jan_gti_16v's Avatar
jan_gti_16v jan_gti_16v is offline
VW Guru
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 988
Send a message via MSN to jan_gti_16v
Default

heb je gekeken of er circulatie is in je reservoir???

gewoon lopende motor dop los en er ff in kijken dan moet je "retourleiding" de koelvloeistof met wat kracht in je reservoir spuiten...
__________________
Mk4 1.6 16v bangmobiel
Leon 1m cupra r 244kw ?
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 20:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum