|
||||
|
||||
Vandaag een opgelapte chassis opgehaald. Een project van iemand dat nooit is afgekomen. De bodem is gestraald, gespoten, nieuwe remleidingen, remcylinders en hoofdremcylinder en nieuwe schokdempers achter. En dat voor minder dan nieuw plaatwerk voor mijn eigen chassis.
Dus nu met de voorkant aan de slag. Remmen in orde maken en de stuurinrichting. De bak monteren en het blok al die terug is van de revisie. Frank
|
||||
|
||||
En schoonmaken of niet!
ziet er goed uit Frank, kom van de week wel even kijken!
|
||||
|
||||
Ziet er netjes uit, beetje schoonmaken en chassis ziet er goed uit!
|
|
||||
|
||||
Okay!
Deze kan ook weer verder, na een paar weken heeft hij weer wat gestraalde onderdelen terug.. (sorry voor het lange wachten :p ) Dus weer druk ermee aan de slag frank!
|
||||
|
||||
Hallo,
Ben idd weer aan de slag gegaan met de kever. De afgelopen weken waren erg druk zodat de kever even op de lange baan kwam te staan. Maar ben nu de afgelopen dagen ijverig aan het sleutelen geslagen, en heb de chassis afgemaakt. En vandaag naar een tijdelijke stalling gebracht, zodat ik plaats heb om aan de body te werken. Binnenkort meer.
|
||||
|
||||
Vandaag begonnen met het kaal maken van de body. Ben begonnen met het stralen van alle plaatsen waar gelast moet worden. Ik had hier voor zo`n straalpistool met zuigslang gekocht. Om de 3 minuten zat de aanzuigslang dicht dus dit is geen succes.
Koste ook maar 7 euro moet ik er bij zeggen. Heb nu een pistool gekocht met emmer om het grid in te doen. Hopelijk werkt dat beter, dat ga ik morgen ondervinden.
|
||||
|
||||
Het nieuwe straal pistool werkt beter. Maar het is nog niet zoals het moet zijn. Waarschijnlijk hebben we teweinig luchtdruk. We zitten nu op 10bar maar ik denk dat 15 bar beter was geweest. Er is nog een hoop schoon te maken voordat we kunnen gaan lassen, maar het schiet al op.
Frank Mijn tijdelijke straalcabine, Onderkant kattenbak Gat kokerbalk
|
||||
|
||||
De achterkant en de voorkant zijn nu schoon. Morgen nog een dagje aan de kokerbalken en de binnenkant. Als het goed is, is het opschonen dan klaar.
Frank Hij kijkt al wat minder roestig.... Onderkant voorzijde, reservewielbak. Hoek met draagpunt terhoogte van de napoleon
|
||||
|
||||
Vandaag het opschonen afgerond. Morgen ga ik kijken welk plaat materiaal ik moet bestellen voor het herstelwerk.
Frank
|
||||
|
||||
Er is maar weinig animo van het forum om je te steunen in het project :p
Maar hartstikke mooi dat het opschiet, kan niet wachten om hem op je bruiloft wel even voor je te parkeren :P
|
||||
|
||||
Samen met mijn vader weer een kever dagje gehad. De wielbak is dicht gelast, daar zaten een hoop gaten in. In de linker wielkast wat kleine stukjes plaat ingelast zodat dadelijk het voorpaneel weer goed past. In de achterwielkasten zijn we begonnen met uitstukken.
Frank
|
||||
|
||||
Dit ziet er echt goed uit. Doe het zelf proffesioneel.
Ga zo door en keep us posted. Good luck!!! |
|
||||
|
||||
[QUOTE=-Frank-]
Onderkant voorzijde, reservewielbak. Nice pic! Weet ik wat ik tezien krijg bij mijn 71er 02! Succes met project! Fred
|
||||
|
||||
Quote:
We zijn pas net begonnen met herstellen. Een hoop werk maar erg leuk om te doen.
|
||||
|
||||
Quote:
Dank je! Het is wel lastig om er bij te komen rond de wielbak. Maar als het voorscherm/kop er af is gaat dit een stuk beter.
|
||||
|
||||
Hey!
Goed bezig.. ik let even niet op en hij is weer druk bezig :P Kom binnenkort wel weer in Real-life bekijken Groeten!
|
||||
|
||||
Hey Q,
Was vandeweek even kijken.Wat een puist werk nog, gelukkig, het gat in het dak hoeft niet dicht, en verder kan je overal lekker bij! Greetz, Q |
|
||||
|
||||
Heb weer een dagje kever achter de rug. Ik ben bezig geweest met uitstukken en stukjes nieuw plaatmateriaal op maat knippen en pasmaken.
Vandaag ben ik ook begonnen met het dichten van de lastige plekjes met tin en een brandertje. Heb nog nooit op deze manier gaten dicht gemaakt, maar het resultaat valt me niet tegen.
|
|||
|
|||
ziet er goed uit! volgens mij gaat het helemaal goedkomen met deze kever.
hoelang heb je eigenlijk over het stralen gedaan? |
|
||||
|
||||
Quote:
Over het stralen/opschonen heb ik 3 dagen gedaan. Onze compressor had eigenlijk net te weinig lucht om lekker door te kunnen werken. We dachten dat het aan de druk lag, maar het ligt aan de hoeveelheid lucht die hij geeft.