Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 21-08-2008, 16:01
Madd C Madd C is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2006
Posts: 10
Default 2h motor stottert

ik heb een golf cabrio van '92 gekocht met een 2h motor

starten is geen probleem, maar rijden is een kleine ramp.
hij stottert vanaf 2000/min en er komt zwarte rook uit de uitlaat, als hij stottert, anders niet.
ik dacht eerst da het de afstelling van de motor ging zijn, maar ik heb al gehad dat ik hij goed rijd ook...
ondertussen heeft hij verse olie+filter, bougies, benzinefilter en benzinepomp gehad.
Sinds die nieuwe benzienpomp erop zit valt hij al nie meer stil, stotteren blijft.

in de tank bevindt zich wel wat 'vuiligheid' maar dat is omzeilt door een grotere filter in de tank te monteren op de opvoerpomp.

nu vraag ik mij af wat het probleem kan zijn?
bougiekabels, bobine, opvoerpomp,...?
NOG EEN VRAAGJE
waarvoor dient dit? als de motor stationair slecht draait, dan hoor je dit onderdeel aanslaan. een soort pompje ofzo?




khoop dat jullie me kunnen helpen

Last edited by Madd C : 21-08-2008 at 16:16.
Reply With Quote
  #2  
Old 21-08-2008, 16:21
7feetpete's Avatar
7feetpete 7feetpete is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 47
Default

hey hoi,

ik kan je helaas met je probleem niet verder helpen, maar als ze er hier niet uitkomen kun je het even proberen op het www.golfcabrio.com forum, daar rijden er wat meer met een 2H blok.

groet en succes, peter
Reply With Quote
  #3  
Old 21-08-2008, 16:47
Madd C Madd C is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2006
Posts: 10
Default

Quote:
Originally Posted by 7feetpete
hey hoi,

ik kan je helaas met je probleem niet verder helpen, maar als ze er hier niet uitkomen kun je het even proberen op het www.golfcabrio.com forum, daar rijden er wat meer met een 2H blok.

groet en succes, peter



dank u voor de link, had niet gedacht dat de cabrio een site had voor zichzelf...
Reply With Quote
  #4  
Old 21-08-2008, 17:42
Ralph's Avatar
Ralph Ralph is offline
No personal life
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 2,065
Default

Temperatuur voeler (Blauwe stekker op de koelwaterflens op de kop)
__________________
Golf 8 GTI edition45 Clubsport ‘22
Porsche Macan ‘21
Transporter T6.1 ‘21
Reply With Quote
  #5  
Old 21-08-2008, 17:58
gti_power's Avatar
gti_power gti_power is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2007
Posts: 723
Default

Ik gok ook op de blauwe tempsensor op de flens.
Haal em er eens vanaf,loopt ie het zelfde dan een nieuwe bestellen bij de dealer.

Kost iets van 3 tientjes ong.
Reply With Quote
  #6  
Old 21-08-2008, 19:32
Madd C Madd C is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2006
Posts: 10
Default

Quote:
Originally Posted by g60fahrer
Temperatuur voeler (Blauwe stekker op de koelwaterflens op de kop)


dat ga ik eens proberen...
ik had wel al gezien dat het metertje voor de temperatuur in het dashboard niet veel uitweek, hij komt nauwelijks aan het eerst streepje...
Reply With Quote
  #7  
Old 21-08-2008, 19:47
Madd C Madd C is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2006
Posts: 10
Default

heb het geprobeert en dat verandert niets... dus morgen eens eentje gaan ophalen
Reply With Quote
  #8  
Old 21-08-2008, 21:01
Ralph's Avatar
Ralph Ralph is offline
No personal life
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 2,065
Default

Deze sensor regelt mede het inspuitmoment en hoeveelheid. Het kan dus zijn dat het regelapparaat denk dat de motor nog koud is en dus teveel in blijft spuiten. Dit is een veel voorkomend probleem bij deze motoren.

Het omcircelde onderdeel is een stationairtoerentalstabilisator (leuk scrabbel woord ) een soort vacuumpompje.
__________________
Golf 8 GTI edition45 Clubsport ‘22
Porsche Macan ‘21
Transporter T6.1 ‘21
Reply With Quote
  #9  
Old 22-08-2008, 11:29
Madd C Madd C is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2006
Posts: 10
Default

Quote:
Originally Posted by g60fahrer
Deze sensor regelt mede het inspuitmoment en hoeveelheid. Het kan dus zijn dat het regelapparaat denk dat de motor nog koud is en dus teveel in blijft spuiten. Dit is een veel voorkomend probleem bij deze motoren.

Het omcircelde onderdeel is een stationairtoerentalstabilisator (leuk scrabbel woord ) een soort vacuumpompje.


merci voor de verduidelijking!
ik kon de de tempsensor niet direct in verband brengen met mijn probleem, dus dank voor de uitleg
Reply With Quote
  #10  
Old 22-08-2008, 13:22
Samurai's Avatar
Samurai Samurai is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 2,052
Default

kost 17 euro bij de dealer nieuw.
Ze ghaan erg vaak kapot. Als dit niet helpt, zou ook nog de lambda sensor kapot kunnen zijn!
Reply With Quote
  #11  
Old 23-08-2008, 19:01
Madd C Madd C is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2006
Posts: 10
Default

Quote:
Originally Posted by Samurai
kost 17 euro bij de dealer nieuw.
Ze ghaan erg vaak kapot. Als dit niet helpt, zou ook nog de lambda sensor kapot kunnen zijn!


dan denk ik dat het dat zal zijn, ik ben om een nieuwe blauwe tempsensor geweest(€19.69) en het verandert niet echt veel... er is een verschil maar het probleem is niet opgelost

kga keer kijken voor zon lambdasensor... waar zit die ergens? in het spruitstuk gloofk he?
nog iets :bij de lmm, vlak voor die klep die beweegt zit er een soort van sensor die der eigenlijk nie te best meer uitziet

foto volgt wel

Last edited by Madd C : 23-08-2008 at 19:46.
Reply With Quote
  #12  
Old 23-08-2008, 20:17
MrMiljon MrMiljon is offline
VW Addict
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 587
Default

Het zou zoals eerder genoemd ook prima je Lamda sonde kunnen zijn. Mijn Golf (weliswaar een type2 met NZ motor) begonnen ook te stotteren, weliswaar geen gerook oid maar toch erg storend. Misschien als je de stekker van de lamda eruit trekt je verschil merkt. Volgens mij vinden deze blokjes dat niet zo erg. Lamda is wel duur om te vervangen, iets van 125,- als ik me niet vergis en dan moet je hem nog uit je spruitstuk/katalysator zien te krijgen.
Reply With Quote
  #13  
Old 24-08-2008, 16:55
Madd C Madd C is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2006
Posts: 10
Default

een katalysator zit er niet meer onder... die heeft de vorige eigenaar verwijdert, nieuwe was te duur

Last edited by Madd C : 24-08-2008 at 20:36.
Reply With Quote
  #14  
Old 25-08-2008, 15:27
Madd C Madd C is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2006
Posts: 10
Default

Quote:
Originally Posted by MrMiljon
Het zou zoals eerder genoemd ook prima je Lamda sonde kunnen zijn. Mijn Golf (weliswaar een type2 met NZ motor) begonnen ook te stotteren, weliswaar geen gerook oid maar toch erg storend. Misschien als je de stekker van de lamda eruit trekt je verschil merkt. Volgens mij vinden deze blokjes dat niet zo erg. Lamda is wel duur om te vervangen, iets van 125,- als ik me niet vergis en dan moet je hem nog uit je spruitstuk/katalysator zien te krijgen.


ik heb vandaag eens een stukje gereden met de stekker van de lambda-sonde eruit en hij reed perfect dus best die sonde vervangen zeker?
mag je rondrijden terwijl die lambdasonde niet is aangesloten?

alvast bedankt

Last edited by Madd C : 25-08-2008 at 15:33.
Reply With Quote
  #15  
Old 25-08-2008, 16:25
MrMiljon MrMiljon is offline
VW Addict
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 587
Default

Quote:
Originally Posted by Madd C
ik heb vandaag eens een stukje gereden met de stekker van de lambda-sonde eruit en hij reed perfect dus best die sonde vervangen zeker?
mag je rondrijden terwijl die lambdasonde niet is aangesloten?

alvast bedankt


Ja hoor je mag best "zonder" lamda sonde rijden. Alleen de kans bestaat wel dat de auto iets meer gaat verbruiken en meer vervuiling uitstoot. Maar dit hoeft zeker niet te betekenen dat de auto niet meer door de APK komt.

Lamda-sonde kun je vervangen maar is niet goedkoop, reken op een dikke 100,- voor de sonde alleen. Probleem is wel vaak dat die lamda sondes na verloop van tijd behoorlijk vast willen gaan zitten.
Reply With Quote
  #16  
Old 25-08-2008, 19:23
Madd C Madd C is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2006
Posts: 10
Default

Quote:
Originally Posted by MrMiljon
Ja hoor je mag best "zonder" lamda sonde rijden. Alleen de kans bestaat wel dat de auto iets meer gaat verbruiken en meer vervuiling uitstoot. Maar dit hoeft zeker niet te betekenen dat de auto niet meer door de APK komt.

Lamda-sonde kun je vervangen maar is niet goedkoop, reken op een dikke 100,- voor de sonde alleen. Probleem is wel vaak dat die lamda sondes na verloop van tijd behoorlijk vast willen gaan zitten.


wel dat ze vast zitten heb ik aan den lijve ondervonden... is niet los te krijgen kben der razend op
tzal zonder sonde worden, voorlopig toch
de volgende stap is het spruitstuk dan maar geheel vervangen zeker?
of mss dat het lukt als ik het spruitstuk ervanonder haal...
Reply With Quote
  #17  
Old 25-08-2008, 20:45
MrMiljon MrMiljon is offline
VW Addict
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 587
Default

Ik heb zelf geen ideeen om de lambda te verwijderen. Ja veel wd40 en misschien warmstoken, maar veel vertrouwen heb ik er niet in. En loshalen en dan weer eens proberen is een optie maar ik denk dat je dan eerder minder kracht kan zetten.

Optie1 Geheel zo lekker laten zitten en zonder aangesloten lamda gaan rijden. Hoeft geen problemen te geven.

Optie2 Opzoek naar een ander spruitstuk. Maar geheid dat in dit spruitstuk de lamda sonde of de bout ipv de lamda ook muurvast zitten.

Optie3 Een nieuw spruitstuk bij VW kopen kosten ca 250,- (misschien aftermarket ook te krijgen maar betwijfel het)

Ik zelf zou lekker voor optie 1 kiezen.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 16:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum