Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Off Topic > Car Café
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #101  
Old 12-08-2008, 19:50
Alberto Alberto is offline
Volksforum QUATTRO Donor - D.M.G.D.J.G.G.
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 12,484
Send a message via MSN to Alberto
Default

Quote:
Originally Posted by Tiefleger
Ze zijn daar inderdaad .

is laast een onderzoek geweest naar de Corruptie van de politie in belgie ..
uitslag was dat er geen Corruptie was onder de politie in belgie

onderzoek werd gedaan door de ....politie in belgie .....
bron TLN

machtig zo iets ....
Reply With Quote
  #102  
Old 12-08-2008, 20:03
Tiefleger's Avatar
Tiefleger Tiefleger is offline
No personal life
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 2,323
Default

Dat ga ik ook doen, dan doe ik een onderzoek hoe goed onze chauffeur
bij ons op het werk is. En de uitslag is zeer goed.

René (Tiefleger)
Reply With Quote
  #103  
Old 13-08-2008, 12:54
dragracer's Avatar
dragracer dragracer is offline
VW Guru
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 779
Default

Wat ook altijd interesant is zijn die mensen met een "boedelbak" of "huur mij" aanhanger.............en dan ook een zelfgemaakte nummerplaat.

Ik blijf dan altijd op gepaste afstand............ze rijden nooit met een aanhanger en moeten dan in 1 keer met zo'n boedelbak naar de andere kant van het land(uit het zicht van de eigen kerktoren).............

Of met van die scheve fietsdragers waar er elk moment 1 vanaf kan vallen.............
__________________
Voorzitter't Team VW-Speed.nl

My Project :
http://www.volksforum.com/forum/sho...5&highlight=ABT
Reply With Quote
  #104  
Old 14-08-2008, 18:47
Miabel's Avatar
Miabel Miabel is offline
Forum regular
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 58
Default

Is het nu dan wel zo verstandig om auto`s met een caravan 90 Kmp/h te laten rijden????






En ja zonder transport staat er veel stil.




Enne... Moet je er nu aan de rechterkant langs????




Tja het is geven en nemen in het verkeer tegenwoordig.

GREETZZZ.
__________________
Be nice or go away
Reply With Quote
  #105  
Old 15-08-2008, 09:59
Berserker's Avatar
Berserker Berserker is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,839
Default

Ik ben sinds kort gedetacheerd in Venlo, dat is vanaf mijn woonplaats 85 km ofzo..

Daar rijd je dus ongeveer anderhalf uur op omdat die poep A73 tunnels dicht zijn en je dus via de napoleonsbaan moet, rij je dus anderhalf uur op..

En als de tunnels wel open zijn dan loopt t compleet vast waar de A73 op de A2 komt, dus eveneens slecht bedacht..

Nu ben ik gister eens via Duitsland gereden, mijn god ik zat zingend in de auto wat is dat toch een prachtland, heerlijk 140-150 rijden heel afentoe beetje van het gas afgaan voor een medeweggebruiker, pff is heel iets anders dan nederland, op de a2 kun je nog maar maximaal 100 rijden, en om de haverklap kun je vol in de ankers omdat iemand zo nodig 80 wilt rijden en moet inhalen, ook bumperklevers en mensen die je net nog voor de auto schieten met lage snelheid heb je in Duitsland gewoon niet..

Conclusie: geen max snelheid op snelwegen werkt...

Niks dan lof over onze oosterburen..
__________________
Mijn project, '77 audi 50
Quote:
Originally Posted by Tjaap
Richard is net een duitser... alles zum hause im keller
Reply With Quote
  #106  
Old 15-08-2008, 10:09
Pedaalemmer's Avatar
Pedaalemmer Pedaalemmer is offline
Volksforum Aandeelhouder - Pedalwanne
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 11,016
Send a message via MSN to Pedaalemmer
Default

Quote:
Originally Posted by Berserker
Ik ben sinds kort gedetacheerd in Venlo, dat is vanaf mijn woonplaats 85 km ofzo..

Daar rijd je dus ongeveer anderhalf uur op omdat die poep A73 tunnels dicht zijn en je dus via de napoleonsbaan moet, rij je dus anderhalf uur op..

En als de tunnels wel open zijn dan loopt t compleet vast waar de A73 op de A2 komt, dus eveneens slecht bedacht..

Nu ben ik gister eens via Duitsland gereden, mijn god ik zat zingend in de auto wat is dat toch een prachtland, heerlijk 140-150 rijden heel afentoe beetje van het gas afgaan voor een medeweggebruiker, pff is heel iets anders dan nederland, op de a2 kun je nog maar maximaal 100 rijden, en om de haverklap kun je vol in de ankers omdat iemand zo nodig 80 wilt rijden en moet inhalen, ook bumperklevers en mensen die je net nog voor de auto schieten met lage snelheid heb je in Duitsland gewoon niet..

Conclusie: geen max snelheid op snelwegen werkt...

Niks dan lof over onze oosterburen..


nou is duitsland ook niet echt te vergelijken met nederland, daar zijn dikkere auto's goedkoper dus iedereen kan wel een dikke auto kopen ipv een twingo of alto. Door alle dure BPM/Slurptax/brandstofprijzen/wegenbelasting is het hier van groot naar klein gegaan.
Zouden ze hier een maximale snelheidsbeperking opheffen of omhoogschoreven komen al die autootjes in de problemen...neem bijvoorbeeld een lupo 1.0 die heeft de gehele A2 al nodig om op 100km/h te komen laat staan naar 120km/h
Reply With Quote
  #107  
Old 16-08-2008, 22:54
Miabel's Avatar
Miabel Miabel is offline
Forum regular
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 58
Default

Misschien hadden ze van die spitsstroken gewoon een derde rijbaan moeten maken??
__________________
Be nice or go away
Reply With Quote
  #108  
Old 17-08-2008, 08:18
AryX's Avatar
AryX AryX is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 666
Send a message via MSN to AryX
Default

Nou dat werkt ook niet echt.. Gewoon dubbele snelwegen maken.. Ik weet het kost ongelofelijk veel maar op lange termijn betaalt dat zicht dubbel en dwars terug..
__________________
http://www.cartuningsociety.com

Volkswagen Polo II Coupé 1990
Volkswagen Polo IIF Coupé 1994
Volkswagen Jetta II 1.6 Automaat 1987
Seat Exeo TSI 2011
Reply With Quote
  #109  
Old 20-08-2008, 15:23
Berserker's Avatar
Berserker Berserker is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,839
Default

Quote:
Originally Posted by Pedaalemmer
...neem bijvoorbeeld een lupo 1.0 die heeft de gehele A2 al nodig om op 100km/h te komen laat staan naar 120km/h



Gelukkig hebben ze in Groningen geen snelwegen maar alleen karrepaden..

1 vraag aan de vrachtwagenchauffeurs die wel eens de a73 nemen(aangezien er hier toch een heel aantal zitten). Hoe zit dat met die tunnels en dat er steeds vrachtwagens doorrijden die hoger zijn dan 4,1 meter en dus steeds die slagbomen dichtgaan en zo files veroorzaken, zijn dat vooral buitenlandse chauffeurs die er nog nooit geweest zijn? Of weten jullie de hoogte van jullie wagen niet? (kan ik me niet voorstellen) Of klopt dat systeem gewoon niet?
Ben eens benieuwd...
__________________
Mijn project, '77 audi 50
Quote:
Originally Posted by Tjaap
Richard is net een duitser... alles zum hause im keller
Reply With Quote
  #110  
Old 20-08-2008, 15:50
dobber dobber is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 13
Default

Maximale hoogte is 4,00m bij een vrachtwagen
Reply With Quote
  #111  
Old 20-08-2008, 15:55
Tjaap's Avatar
Tjaap Tjaap is offline
Volksforum Crew - You WILL comply!!
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 25,213
Default

komt regelmatig voor hier. wij zitten precies aan de grens van 4M, en als de trailer achter een 3asser hangt is hij te hoog als de as omhoog staat.
Dus als er een onervaren chauff op zit (of gewoon niet gewend aan 3asser) en hij vergeet voor de tunnel zn as te laten zakken, dan staan we weer.
we zeggen het er nu standaard bij als er een uitzendkracht met zo'n auto weggaat.
__________________
Welcome to the internet:
Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents.
Reply With Quote
  #112  
Old 20-08-2008, 23:23
Miabel's Avatar
Miabel Miabel is offline
Forum regular
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 58
Default

Quote:
Originally Posted by Tjaap
komt regelmatig voor hier. wij zitten precies aan de grens van 4M, en als de trailer achter een 3asser hangt is hij te hoog als de as omhoog staat.
Dus als er een onervaren chauff op zit (of gewoon niet gewend aan 3asser) en hij vergeet voor de tunnel zn as te laten zakken, dan staan we weer.
we zeggen het er nu standaard bij als er een uitzendkracht met zo'n auto weggaat.



?? Wat bedoel je precies,,Een 3 asser truck met 3 asser oplegger.
Of 2 asser truck met 3 asser oplegger.

Maar dan nog niet erg logisch uitgedacht toch,,Dat als de as opgetrokken is dat het spulletje hoger staat Of zie ik dat verkeerd.

Enne ik denk dat het misschien wel komt door de opleggers met huif,Je ziet dat er vaak door de rijwind het zeil een stukje omhoog komt voorop.
__________________
Be nice or go away
Reply With Quote
  #113  
Old 20-08-2008, 23:41
Tjaap's Avatar
Tjaap Tjaap is offline
Volksforum Crew - You WILL comply!!
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 25,213
Default

ja 3asser trekker met 3asser trailer. wij rijden met koelers met precies de maximale hoogte. dat gaat goed zolang alle assen op de weg liggen. maar als je leeg bent trek je bij de 3assige trekkers de middelste as op om diesel en banden te sparen.
maar om een as op te trekken moet het hele chassis een stukje omhoog waardoor het geheel boven de 4 meter uitkomt en dus illigaal is.
Dit optrekken en neerlaten kan tijdens het rijden, dus je moet een beetje je hoofd erbij houden als je een tunnel tegenkomt.
__________________
Welcome to the internet:
Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents.
Reply With Quote
  #114  
Old 21-08-2008, 08:30
Berserker's Avatar
Berserker Berserker is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,839
Default

En vrachtwagens die auto's transporteren, zijn die niet ook vaak een stukje hoger??
Pff is kut als je sollicitatie hebt en net voor je neus de tunnel dichtgaat, gelukkig nog net de afslag kunnen nemen...
__________________
Mijn project, '77 audi 50
Quote:
Originally Posted by Tjaap
Richard is net een duitser... alles zum hause im keller
Reply With Quote
  #115  
Old 21-08-2008, 21:53
Racelook's Avatar
Racelook Racelook is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 504
Default

En als ik me niet vergis zijn die tunnels dik 5 m hoog. (balk hangt op 4,10m als het goed is) Dus bietje onzin.. maarja je moet wat doen om de exceptioneel transporten te plagen. Blijf lekker nieuwe tunnels bouwen die te laag zijn. Ole ole

Bunt (Transport Begeleiding)
__________________
B-Extreme B-Tuning

1303 racebug is in full resto!! But it will be road-worthy!!

Last edited by Racelook : 21-08-2008 at 21:58.
Reply With Quote
  #116  
Old 21-08-2008, 22:34
Miabel's Avatar
Miabel Miabel is offline
Forum regular
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 58
Default

Quote:
Originally Posted by Tjaap
ja 3asser trekker met 3asser trailer. wij rijden met koelers met precies de maximale hoogte. dat gaat goed zolang alle assen op de weg liggen. maar als je leeg bent trek je bij de 3assige trekkers de middelste as op om diesel en banden te sparen.
maar om een as op te trekken moet het hele chassis een stukje omhoog waardoor het geheel boven de 4 meter uitkomt en dus illigaal is.
Dit optrekken en neerlaten kan tijdens het rijden, dus je moet een beetje je hoofd erbij houden als je een tunnel tegenkomt.


Okay zit wat in ja.....Dan toch die randstadters maar waarschuwen.!!
Welk bedrijf zit je als ik vragen mag?
__________________
Be nice or go away
Reply With Quote
  #117  
Old 21-08-2008, 22:36
Miabel's Avatar
Miabel Miabel is offline
Forum regular
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 58
Default

Quote:
Originally Posted by Berserker
En vrachtwagens die auto's transporteren, zijn die niet ook vaak een stukje hoger??
Pff is kut als je sollicitatie hebt en net voor je neus de tunnel dichtgaat, gelukkig nog net de afslag kunnen nemen...



Zou kunnen,,,Maar denk dat dat nog wel meevalt hoor.

Toch jammer als je de nieuwste benz onder een tunnel vast joekeld.

Quote:
Originally Posted by Berserker
Pff is kut als je sollicitatie hebt en net voor je neus de tunnel dichtgaat, gelukkig nog net de afslag kunnen nemen...


Had je in iedergeval een echte smoes
__________________
Be nice or go away

Last edited by Miabel : 21-08-2008 at 22:39.
Reply With Quote
  #118  
Old 21-08-2008, 22:37
Miabel's Avatar
Miabel Miabel is offline
Forum regular
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 58
Default

Quote:
Originally Posted by Racelook
En als ik me niet vergis zijn die tunnels dik 5 m hoog. (balk hangt op 4,10m als het goed is) Dus bietje onzin.. maarja je moet wat doen om de exceptioneel transporten te plagen. Blijf lekker nieuwe tunnels bouwen die te laag zijn. Ole ole

Bunt (Transport Begeleiding)


Ik wil m`n hand er niet tussen houden...
__________________
Be nice or go away
Reply With Quote
  #119  
Old 21-08-2008, 22:51
Tjaap's Avatar
Tjaap Tjaap is offline
Volksforum Crew - You WILL comply!!
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 25,213
Default

post-kogeko. zie ook de achtegrond op mn avatar
__________________
Welcome to the internet:
Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents.
Reply With Quote
  #120  
Old 22-08-2008, 08:20
Berserker's Avatar
Berserker Berserker is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,839
Default

Quote:
Originally Posted by Racelook
En als ik me niet vergis zijn die tunnels dik 5 m hoog. (balk hangt op 4,10m als het goed is) Dus bietje onzin.. maarja je moet wat doen om de exceptioneel transporten te plagen. Blijf lekker nieuwe tunnels bouwen die te laag zijn. Ole ole

Bunt (Transport Begeleiding)


Ik heb er eens op gelet, de tunnels zijn indd veel hoger, maar die ventalitoren die voor de afvoer/aanvoer van lucht zorgen, hangen een stuk lager en zullen t eerste obstakel zijn.. Een gewone vrachtwagen heeft daar niet nog heel veel plaats boven..
__________________
Mijn project, '77 audi 50
Quote:
Originally Posted by Tjaap
Richard is net een duitser... alles zum hause im keller
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 19:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum