|
||||
|
||||
Oldtimer kentekens
Even een vraag over oldtimer kentekens:
Als men een oldtimer invoerd en deze is gebouwd voor '79(?), dan kan hier een blauw kenteken op, toch? En gezien het feit dat het een import is, wat voor kenteken (letters/cijfers) wordt er dan aan toegekend? Ik heb al diverse malen "YA" kentekens gezien, is dit altijd import? Deze twee letters komen namelijk niet in de kentekenserie voor. En zijn er naast "YA" nog meer mogelijkheden voor geimporteerde auto's?
|
|||
|
|||
zover ik weet is de combi YA idd voor ingevoerde klassiekers dus min 25 jaar oud
|
||||
|
||||
Yup, en ik dacht dat je vanaf 30 jaar oud een jaartal-gerelateerd kenteken aan kon vragen bij import, maar dan moet je dat wel van te voren aangeven, maar over het algemeen krijg je een YA kenteke
|
|
||||
|
||||
Deze kever is in 2002 ingevoerd en heeft een AL kenteken. Wordt ook heel veel gebruikt voor invoer.
Klassiek grijs invoeren begint met BE voor zover ik weet.
|
||||
|
||||
Wat is het bouwjaar van die Kever? Kan er ook mee samenhangen denk ik?
|
||||
|
||||
Hm, iemand bekend met de boete's voor het rijden met blauwe plaat? Ik wil nl blauwe platen op iets van 1980 doen.
|
|
|||
|
|||
Anders nog ff wachten en zo nu en dan de RDW ff bellen, heb ik ook gedaan en eens in de zoveel tijd (lees: jaren) worden er weer een AANTAL (dus meerdere) jaartallen vrijgegeven voor blauwe platen. Het kan zo zijn dat de grens in één keer van '78 naar '80 of '81 gaat.
|
|
|||
|
|||
Dat is goed nieuws, kan ik dus voor de xx-TV-xx legaal een blauwe plaat laten maken, datum eerste toelating 3-1-'78
Trouwens, het idee alleen al: in 2030 een 48! jaar oude polo invoeren.. Het was natuurlijk maar een voorbeeld, maar toch... |
|
|||
|
|||
Quote:
Ik geloof je meteen, maar dit is wat de RDW meneer mij vertelde over de telefoon. Ik wou/wil namelijk ook een blauwe op de derby van midden '78 |
|
|||
|
|||
Auto is ingevoerd in '95 (geloof ik) NF-SP-00.
Die kerel van de RDW stelde dat er 1x in de zoveel jaar een aantal jaren werden vrijgegeven om een blauw kenteken te dragen, dus dat de grens naar latere jaren verschuift (dit gebeurt niet jaarlijks) Oh Hajee waar gijt zij... |
|
||||
|
||||
Quote:
ik zal het navragen...zegt mij zo niks, horen jullie nog!! |
|
||||
|
||||
btw.
mocht iemand van jullie een auto hebben tussen 72 en 78. welke geïmporteerd is, en waarvan de kenteken plaat bij xx-xx-99 is, dus 4 letters en 2 cijfers, dan is het mogelijk tegen betaling alsnog een oud nummer (uit de ya-serie) te krijgen, dit kost ong €35,- , maar dan mag er dus wel met blauwe nummers gereden worden, weet niet of iemand hier iets aan heeft, maar ja toch wel het vermelden waard denk ik zo.... nu krijg je bij een keuring van een auto voor 78 meteen een oud nummer, maar dat was en aantal jaren geleden niet zo.... |