#1
|
||||
|
||||
Spuitplamuur.. wel of niet?
dudes...
Dit is het verhaal... Gediplomeerde gozer is mijn kever nu strak aan het maken... Nu heeft hij contact opgenomen met de spuiter.... Zijn advies: Strak maken Spuitplamuur erop... Schuren.. Grondlak erop... Schuren.. Lak spuiten... Is het niet mogelijk om voor de goedkopere optie zonder de spuitplamuur-stap te kiezen? Dus plamuren/strak maken, grondlak (evt zelf doen), schuren en dan lak spuiten? Wat is een normale procedure? |
#2
|
||||
|
||||
hoe strak wil je het hebben ? sommige autos hebben tot wel 20 lagen lak/spuitplamuur e.d. .......
|
#3
|
||||
|
||||
Het effect van deze manier is wel dat het echt strak word omdat het nog een keer uitgeflakt word.
Maar het is net hoe nauw je er zelf aan bent en wat je er voor uit wilt geven.
__________________
Audi 50 `76 GL Audi 50 `76 LS Polo 86(c) treffen Holland Polo 86(c) treffen Holland hyves |
#4
|
|||
|
|||
Maar vergeet niet dat et altijd nazakt,als je auto geplamuurd is en die kerel spuit er spuitplamuur op,laat em maar gerust een maandje staan te uitharden want anders zie je alles weer als de lak er op zit,tenminste,als er eventueel nog oneffenheden in zouden zitten
|
#5
|
||||
|
||||
Spuitplamuur is geweldig spul, kleine oneffenheden gaan zo weg. Zou ik niet overslaan.
__________________
En voor de bekeuringen: www.flitsservice.nl |
#6
|
||||
|
||||
Bij grote reparatieplekken en restauraties is spuitplamuur een veel gebruikte manier om strak te maken.Als je de keuze heb,en je wilt je auto strak,zou ik wel spuitplamuur gebruiken.
__________________
1967 T2a Panelvan op 17" 'Fuchs' EXIT 1975 Golf LS 'Swallowtail' 20VT EXIT 2000 Audi TT Quattro 225pk op 19" Bentleys en air EXIT 2008 Audi A5 Coupe TFSI 210pk S-line 20"EXIT 1968 Chevrolet Camaro RS 327 V8 1992 Nissan 300ZX Twin Turbo Last edited by chris : 14-08-2008 at 22:18. |
#7
|
||||
|
||||
Quote:
|
#8
|
||||
|
||||
Duidelijke taal kerels!
Hij moet gewoon super strak.... Maar moet je spuitplamuur echt zo lang laten uitharden? |
#9
|
||||
|
||||
Nee hoor,dat was vroegah,als je het droogt in een cabine op 60 graden of met een infrarood lamp dan is er niks aan de hand.
Laat het niet te lang onbewerkt staan want het neemt vocht op ,net als plamuur. ZSM afwerken met grondlak dus. |
#10
|
||||
|
||||
geweldie!
|
#11
|
||||
|
||||
En goed uitschuren tot 320 voordat de spuitplamuur erop gaat anders gaat in de loop van de tijd de spuitplamuur licht inzakken in de krassen en schuurkrassen door de lak wil natuurlijk niemand.
__________________
- VW Golf II '89 ex 16v > 20vt k04 - Audi A3 8p '04 1.9 TDI - Seat Arosa S '03 1.4 - VW Caddy 3k '10 1.9 TDI http://www.krasendeukservice.nl |
#12
|
||||
|
||||
Spuitplamuur staat er juist om bekend dat het niet inzakt in schuurkrassen.Te fijn uitschuren voor de spuitplamuur vermindert de hechting.Bij de spuitplamuur van Glasurit (waar ik mee werk) schrijven ze voor dat de plamuurplek met P80-P180 geschuurt dient te worden,voordat de spuitplamuur erover gaat.De spuitplamuur zelf na droging schuren met P180-P280 voordat er filler overheen gaat.Niet te lang wachten (lees weken-maanden) met schuren,want het word echt keihard,en uit ervaring weet ik dat na een half jaar korrel P40 al moeite heeft.
Zelf ben ik een voorstander om bij restauraties niet over oude laklagen te werken met plamuur/spuitplamuur.Kale plaat en een nieuw opgebouwd laksysteem heeft een mooier en strakker resultaat dan oude laklagen verdoezelen en verzuipen met fillers enz.
__________________
1967 T2a Panelvan op 17" 'Fuchs' EXIT 1975 Golf LS 'Swallowtail' 20VT EXIT 2000 Audi TT Quattro 225pk op 19" Bentleys en air EXIT 2008 Audi A5 Coupe TFSI 210pk S-line 20"EXIT 1968 Chevrolet Camaro RS 327 V8 1992 Nissan 300ZX Twin Turbo Last edited by chris : 15-08-2008 at 19:41. |
#13
|
||||
|
||||
Mijn ervaringen met een polysurfacer op een zwarte auto zijn toch heel anders,
En het weg halen van de orginele laklaag vind ik ook maar niks door dat je de onderliggende zink laag beschadigd, (p180 voor de filler vind ik ook wel heel grof dit hoef je met een zilveren auto niet te doen) Zo zie je dat veel mensen er anders over denken en dat zelfs bij verschillende bedrijven heel anders word gewerkt, terwijl ze allemaal als doel een goed resultaat willen hebben.
__________________
- VW Golf II '89 ex 16v > 20vt k04 - Audi A3 8p '04 1.9 TDI - Seat Arosa S '03 1.4 - VW Caddy 3k '10 1.9 TDI http://www.krasendeukservice.nl Last edited by VolkswagenRacing : 15-08-2008 at 21:46. |
#14
|
||||
|
||||
@VolkswagenRacing.....met P180-P280 word bedoeld dat je de polysurfacer eerst schuurt met P180 en eindigt met P280....(noemen ze schuurstappen,jou wel bekend denk)
__________________
1967 T2a Panelvan op 17" 'Fuchs' EXIT 1975 Golf LS 'Swallowtail' 20VT EXIT 2000 Audi TT Quattro 225pk op 19" Bentleys en air EXIT 2008 Audi A5 Coupe TFSI 210pk S-line 20"EXIT 1968 Chevrolet Camaro RS 327 V8 1992 Nissan 300ZX Twin Turbo |
#15
|
||||
|
||||
Quote:
Ik kan me hierbij aansluiten, dit is hoe ik ook werk met restauratieprojecten. Let wel op dat de spuitplamuur beter in een paar lagen met een 1.8 aangebracht kan worden dan bv 2 superdikke lagen met een 2.5 of 3.0 met amper verdunning, anders kan je oplosmiddel echt gaan opsluiten en kakt het helemaal in een half jaar nadat het gespoten is. |
#16
|
||||
|
||||
Glasurit is het merk neem ik aan? is dit particulier ook te koop? in een spuitbus?
wil wel een busje proberen!
__________________
MY CAR SUCKS BETTER THAN MY WIFE!!! ---=WEBER INSIDE=--- http://nightshift.hipstreet.nl/ Quote:
|
#17
|
||||
|
||||
Nee spuitplamuur is niet te koop in een spuitbusje hahaha...daar is het veels te dik voor.Glasurit is het merk ja,maar ze zijn er ook van andere merken natuurlijk.
__________________
1967 T2a Panelvan op 17" 'Fuchs' EXIT 1975 Golf LS 'Swallowtail' 20VT EXIT 2000 Audi TT Quattro 225pk op 19" Bentleys en air EXIT 2008 Audi A5 Coupe TFSI 210pk S-line 20"EXIT 1968 Chevrolet Camaro RS 327 V8 1992 Nissan 300ZX Twin Turbo |
#18
|
||||
|
||||
er is wel degelijk spuitplamuur in een bus hoor. gewoon van Motip. Het zal waarschijnlijk geen professionele resultaten opleveren maar ik vind het erg fijn werken.
__________________
Welcome to the internet: Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents. |
#19
|
|||
|
|||
maar die spuitplamuur van motip is net zo dun als lak.
de spuitplamuur waar men het over heeft is echt alleen in blik te koop. en met een dikke verfnaald te verspuiten |
#20
|
||||
|
||||
Quote:
klopt die van motip heb ik ook gebruikt is wel wat dikker dan lak werkt mooi maar met meerdere lagen en schuurwerk komt het er wel netjes uit te zien
__________________
MY CAR SUCKS BETTER THAN MY WIFE!!! ---=WEBER INSIDE=--- http://nightshift.hipstreet.nl/ Quote:
|