#1
|
|||
|
|||
HELP! corrado g60 ombouw compressor hoe en wat?
hallo,
mijn zwager rijdt een corrado g60.. de lader heeft het begeven en dit is al de zoveelste keer dat er iets fout gaat met de lader.. (niet meer te reviseren) nu zoeken we een betrouwbare oplossing voor.. nieuwe lader kost al gauw 700 tot 800 euro.. dus kwam ik uit bij de compressor.. nu is mijn vraag: ik ben op 2 compressoren uit gekomen de m45 eaton en de m64 eaton als ik het goed heb.. is er iemand hier op het forum die hier het een en ander over weet.. moet er dan veel aangepast worden?. geef je dan vermogen verlies wat is de beste compressor om hiervoor te gebruiken? wat zijn de kosten +- compleet (compressor + alle toebehoren) hoe zit dan met je poulie's?.. wat is de beste moet er dan ook een andere chip in?.. alvast bedankt voor de medewerking! p.s. als er andere oplossingen zijn zijn die uiteraard ook welkom.. het moet wel prijs beperkend zijn.. |
#2
|
|||
|
|||
Ik heb nog een M64 compressor set liggen (kompressor+ steunen) 400 euro.
__________________
1991 Golf GTI 20v 4x4 677pk 1989 Golf 20v turbo 4motion 1990 Golf GTI G60 1990 Golf GTI 16vG60 1991 Golf GTI G60 1991 Golf GTI Edition one G60 1983 Golf GTI 16vG60 1983 Golf GTI G60 2000 Audi S3 |
#3
|
||||
|
||||
ik moest destijds ook perse een m64 kompressor hebben, nadat mijn g-lader het begeven had. Maar ook daar kun je de nodige problemen mee krijgen. Ik was toen 1800 euro verder, en toen ging de kompressor helemaal kapot. Je kunt naar mijn mening het best gewoon een andere g-lader kopen, en jezelf een berg ellende EN geld besparen.
vraag anders eens op het corrado-forum, naar ruud16v-g60, die heeft er meerdere op voorraad liggen, en is ook een goeie voor eventuele revisie |
#4
|
||||
|
||||
Je moet de m64 hebben en niet de m45 want die heeft een te kleine opbrengst..
Compressors op een g60 gaan korter mee dan een g-lader omdat als je hetzelfde vermogen wilt behouden de compressor zeer hoger toerentallen moet draaien waardoor de levensduur nou niet bepaald lang is. ff de search gebruiken staat voldoende te vinden.. Het beste, makkelijkste en goedkoopste is gewoon er een nieuw G-lader op zetten en deze af en toe eens een revisie geven.. |
#5
|
||||
|
||||
Of als je toch geld wilt uitgeven een turbo erop
|
#6
|
||||
|
||||
Zoals ronny al had geschreven, ga eens bij ruud16v-g60 vragen op het corrado forum.
ruud is een nette jongen, goed in z'n werk en weet waar die over praat. Koop in elk geval niet een compressor, voor een beetje vermogen moet deze al zoveel toeren draaien dat hij zeker niet betrouwbaarder is dan een g-lader. Het rendement van een g-lader is gewoon beter dan die van een compressor.
__________________
Project: mk1 '77 G60 |
#7
|
||||
|
||||
om maar niet te spreken van t geluid van n lader.....
|
#8
|
|||
|
|||
bedankt voor de reacties!!.. ik zal het toch nog maar is even gaan bekijken..
|
#9
|
|||
|
|||
ik weet niet waarom jullie toch altijd die m64 compressors afkraken maar loopt gewoon super heb er zelf ook helepoos mee gereden. als je maar niet teklein gaat met je poulie en teflon vet op de wokkels smeert voor montage gaat alles goed hoor!
|
#10
|
||||
|
||||
Maar fatsoenlijk vermogen komt er niet uit.
Heb er in 8 jaar tijd nog geen gezien die het a lang vol hield b 200pk scoorde. En dat zou wel fijn zijn. |
#11
|
||||
|
||||
Je kan je geld beter aan een turbo ombouw uitgeven...ben je in een keer van dat gezeik met die onbetrouwbare troep af en je hebt een hele bult meer pk's met een beetje pech....
__________________
Groeten, Jeroen. |
#12
|
|||
|
|||
inderdaad ben ik met je eens jeroen, een turbo is gewoon het beste!
|
#13
|
|||
|
|||
mijn mening is: als je hard wil gaan ( en geen kroeg-pk's) dan gaat alles kapot.
Hou je het een beetje rustig ( geen hele kleine poelies, geen 1,3 bar turbodruk) dan gaat het lang mee. Ik dacht hetzelfde met mijn wagen. eerst g lader kapot. Heb er daarna een M64 opgezet, maar dat vond ik zelf tegenvallen tov de glader. Daarna een turbo gemonteerd maar daar krijgt de wagen gelijk zoveel pk winst mee dat de rest van de wagen het niet trok ( carterdruk,koppeling, bak ed). Mijn advies: turbo erop en op 0,75 bar afstellen. Gaat ie net wat harder als de g lader en blijft de auto betrouwbaar! Of je moet van sleutelen houden natuurlijk..
__________________
na de 16V-G60 en de Polo Turbo eens een vr6 turbo bouwen. |