#1
|
|||
|
|||
Vanzelf gas geven??
Mijn trouwe golfje 2 heeft sinds kort een probleempje en ik hem geen idee waar ik de oplossing moet zoeken.
Het is een 1.6 met de hier welbekende motorcode PN met de pierburg carburateur. Het probleem is dat hij op sommige momenten vanzelf gas gaat geven. Zelfs zoveel dat ik het contact uit moet schakelen. De gaskabel blijft niet hangen denk ik omdat hij als hij stationair loopt vanzelf gas begint te geven, dus de kabel zal niet blijven hangen. Daarnaast is het probleem er op een moment en gaat het ook weer weg. De gasklepregelaar heb ik reeds vervangen door een gereviseerde, maar dit heeft dit probleem niet verholpen. Hebben jullie een idee waar ik het moet zoeken? Moet ik de hele carburateur eens open maken of zal het een electrisch probleem zijn? Misschien in de computer? Ik weet dat deze motoren zijn uit te lezen door een speciale methode, die heb ik geprobeerd maar het lukt me niet. Is er iemand in zuid-limburg die me hier mee kan helpen. Misschien vind hij dan een foutcode waar ik wat mee kan. Alvast bedankt voor jullie adviezen. Ik hoop dat ik het krijg opgelost, want mijn vriendin durft inmiddels al niet meer met de auto te rijden. Jordy |
#2
|
||||
|
||||
Gaskleppotentiometer eens uitwisselen. Als die de verkeerde stand van de gasklep doorgeeft krijg je ook dit soort klachten.
Ik heb mezelf beloofd nooit meer iets met een PN motor te kopen of te krijgen
__________________
WWW.MIVW.NL |
#3
|
||||
|
||||
spuit is een beetje met remreiniger bij de pakkingen van het inlaat systeem?
als de motor nu ook met verhoogd toerental gaat lopen heb je een lekke inlaat pakking.. valse lucht |
#4
|
||||
|
||||
controlleer je vacuumslangen bij je carburateur, ik heb dit ook gehad, ik heb een 1.6, 55kw, van 05-1985.
en ik had het veertje (kweet niet hoe het heet) kapot in het gedeelte waar het water door je pierburg loopt voor de choke, bij mij was het deze combi. maar denk hoofdzakelijk dat je je slangen moet controlleren, valse lucht in je vacuum, met als gevolg meer toeren, bij mij liep dit op bij stationair tot zo'n 2500toeren, leuk bij verkeerslichten!!! greetz Mario Last edited by Big Maori : 14-08-2008 at 23:22. |
#5
|
||||
|
||||
Als hij wat hoger stationair loopt kan het ook het waselementje zijn.
|
#6
|
||||
|
||||
Quote:
Het is een elektroniche carburateur. Zonder wasthermostaat.
__________________
WWW.MIVW.NL |
#7
|
|||
|
|||
Het toerental loopt door tot een 4200 toeren! Zelfs zo hoog dat ik hem echt uit moet zetten als ik voor het stoplicht sta.
Het vreemde is dat als hij stationair loopt hij vanzelf naar 4200 toeren gaat en ook vanzelf weer terug gaat. De slangen heb ik volgens mij allemaal nagekenen en waar nodig vernieuwd. Die gaskleppotentiometer is die duur om te vervangen?? Kan hij door alleen valse lucht meer dan 4000 toeren gaan maken? Alvast bedankt voor jullie hulp. |
#8
|
||||
|
||||
ik had dit probleem met mijn golfII 1.6. en het grote probleem was een aantal lekke koelvloeistofslangen en dus te laag KVstof niveau...
|
#9
|
||||
|
||||
als je stationair draait staat je gasklep bijna helemaal dicht.
Zodra je gas geeft opent de gasklep en kan er vrij lucht aangezogen worden, i.c.m wat extra benzine verhoogd dit je toerental. Mocht je gasklep nou dicht ziiten, en er wordt na de gasklep (via een kapotte pakking) ook lucht aangezogen verhoogd dit natuurlijk ook je toerental.. |
#10
|
||||
|
||||
Quote:
door valse lucht, ja!!! Mijn vriendin zegt dat wij toen ook de toeren zo hoog hadden, zeker dik 3500 toeren, en bij verkeerslichten van contact af!!! ik heb toen op de sloop uiteindelijk een andere pierburg 2E gehaald voor 35 euro, alles precies het zelfde afgesteld, met nieuwe vacuum slangen, probleem opgelost!!! Last edited by Big Maori : 15-08-2008 at 21:40. |
#11
|
|||
|
|||
Het lijkt erop dat ik het gevonden heb!
De rubber carburateurflens was gescheurd waardoor hij idd valse lucht kon aanzuigen. Bedankt voor alle reacties. |