#1
|
|||
|
|||
stilvallen gti 16v kr
ik zit met een probleem heb al even terug een gti 16v kr gekocht en nu heeft hij het probleem als hij koud is dat als ik hem start, hij start en direkt weer stilvalt. nu ik denk dat het aan de stk(stationair toerental klep) ligt, kan dit? ik weet nog vroeger van mijn g60 dat ik die kon proper krijgen met benzine of wd40(weet niet meer wat het beste was).
nu wat denken jullie? grtz |
#2
|
||||
|
||||
Warm blijft hij wel netjes lopen??
Zo ja, dan denk ik dat het de warmdraairegelaar is...
__________________
|
#3
|
|||
|
|||
warm loopt hij wel netjes. heeft er iemand mss een foto van de warmte draai regelaar? en weet iemand hoe ik deze kan testen en wat een nieuwe kost?
alvast bedankt groetjes |
#4
|
||||
|
||||
even kijken of die met een klein beetje gas wel goed blijft lopen
stationair toerental klep schoon maken met remreinger en niet inspuiten met wd 40 |
#5
|
|||
|
|||
OK wist het niet meer juist hoe ik de klep moest reinigen. bedankt dat ga ik eerst eens proberen.
|
#6
|
|||
|
|||
iemand mss nog een warm draai regelaar liggen? want de stationair toerentalklep is het niet. alvast bedankt
|
#7
|
||||
|
||||
Als hij in ieder geval maar iets warm is blijft hij dan ook direct goed stationair lopen na het starten? Zeg maar, eerste echt koude seconden niet en vlak daarna wel?
Dat "kwaaltje" heeft mijn KR namelijk en bij mij is het de koude start verstuiver die niet meer 100% is en VAG levert ze niet meer. Renault heeft ze vrij recent ook nog gebruikt (was er nog één, ik meen Alfa, ook) en hij is ook nog wel via een Bosch dealer te bestellen. Productnummer 063 906 171 A (startklep Jetronic). Prijs die ik door kreeg ligt rond de 160 Euro, wordt je niet blij van
__________________
Blau macht glücklich!! '89 Golf 1.6D <-- stripped '91 Golf 1.6 CL <-- stripped '88 Golf 1.8 GTI 16v (KR) <-- daily |
#8
|
|||
|
|||
oei dat is niet inderdaad genoeg. maar ik ga eerst eens proberen een andere toerentalregelklep en warmdraairegelaar proberen te plaatsen hopelijkis het dan goed.
|
#9
|
|||
|
|||
J FIX jij bedoelt die met de blauwestekker?
Die heb ik er nog wel een paar liggen Het kan ook zijn dat er geen stroom op komt,idem met de warmdraairegelaar Warmdraairegelaar heeft geen efect op de koudstart Daar zit een soort klep in die bediend wordt door een bi-metaal |
#10
|
||||
|
||||
Quote:
Yep, ik bedoel deze verstuiver waar die blauwe stekker aan zit (achter de leidingen op de picture). Is niet echt scherp maar moest 'm ff vlot in de regen buiten fotograferen 't lijkt nu redelijk oke bij mijne maar echt koud is het nu ook niet. Ik hou 't even in gedachten. Ik doe je wel ff een pb-tje. Quote:
Bij mij komt er wel stroom op maar zou inderdaad bij swijnsm wel kunnen zijn.
__________________
Blau macht glücklich!! '89 Golf 1.6D <-- stripped '91 Golf 1.6 CL <-- stripped '88 Golf 1.8 GTI 16v (KR) <-- daily |
#11
|
|||
|
|||
dus als ik het goed begrijp kan het de warmdraairegelaar dus niet zijn. dan ga ik eens meten of er daar stroom over staat en de stk ook nog vervangen. grtz
|
#12
|
||||
|
||||
Zit me nu al ff af te vragen, wat bedoel je met de warmdraairegelaar? Die klep in de luchtfilterbak (voor koud/warm weer starten)?
Dat ding werkt namelijk inderdaad met bimetaal. Maakt bij mij sowieso niet uit trouwens want de pijp/kap naar voor is er af (verloren) en naar achter naar de uitlaat kon niet meer ivm die RVS pijp en spruitstuk
__________________
Blau macht glücklich!! '89 Golf 1.6D <-- stripped '91 Golf 1.6 CL <-- stripped '88 Golf 1.8 GTI 16v (KR) <-- daily |
#13
|
|||
|
|||
Ding zit aan de luchtweger gekoppeld en zorgt er voor dat de motor koud en warm goed loopt
Warmdraairegelaar regeld de druk boven de plunjer van de brandstofverdeler |
#14
|
|||
|
|||
ik denk dat ik eerst nog eens even een andere stk ga proberen eens kijken of het daar toch niet aan ligt. binnenkort ga ik eentje halen.
|