#1
|
||||
|
||||
help gti wil nie meer
hallo ik ben michel en heb een golf 1 gti.
hij heeft zo'n 4 jaar stilgestaan wel af en toe starten en stukje rijden maar nu alles klaar gemaakt hij is bij de spuiter geweest en toen heb ik hem weer op kenteken gezet. en rijden maar . maar tot mijn grote schrik begint hij in te houden en te stotteren. alles bekeken hele injectie systeem nagekeken co is juist afgesteld. het vreemde ,stationair loopt hij goed maar je kunt geen gas geven dan begint hij te stotteren alsof hij te weinig benzine krijgt of een klein beetje het gevoel alsof hij verzuipt tijdens gas geven. alle vacuumslangen nagelopen is goed, nieuwe bougies verdelerkap rotortje enz. maar niets helpt. en het is zo hoe warmer hij word hoe meer die gaat inhouden. is echt serieus inhouden , niet rijdbaar zeg maar. help weet iemand iets of heeft ook zoiets meegemaakt????? ik wil er wel een fototje bij zetten maar ik weet nie hoe het moet |
#2
|
|||
|
|||
Hoi
Welkom Probeer eens een ander brandstoffilter |
#3
|
||||
|
||||
ja heb ik ook geprobeerd. De originele zat inderdaad aardig dicht.
maar het maakte qua lopen niets uit. |
#4
|
||||
|
||||
vuil in de brandstofpomp?
__________________
VW T2b-2.0 VW Golf GTI mkI (1600 EG) VW Golf GTI mkII |
#5
|
||||
|
||||
das inderdaaad het enige dat ik nog niet los gehad heb zou dat nog proberen als laatste hoop
|
#6
|
||||
|
||||
Kan me voorstellen dat na vier jaar stil staan er vuil in de tank ontstaat.
Beste is om de tank ook even te spoelen. En gooi, als je het probleem hebt opgelost, een flesje Fortex in de tank. Daarmee reinig je ook nog eens de aanslag in de motor. Om te traceren waar het probleem zit kan je het beste eerst even onder de motorkap de slang vóór het filter even een slag losdraaien. Dan iemand laten starten. Niet te dicht op staan kijken anders heb je straks de peut in de oogjes. Normaal zou bij een goed werkend systeem de brandstof er uit moeten spuiten. Als dit niet zo is, dan zit de pomp dicht. Heb je daar wél voldoende druk, dan even weer vastzetten en de slang direct na het filter even losdraaien. Zelfde ritueel. (starten bla bla) En zo volg je het hele leidingsysteem tot aan de injectoren. Ik vermoed zelf dat het de pomp is omdat de GTI al zo lang stil heeft gestaan en af en toe gestart wordt. Je krijgt dan condens in de tank waardoor de beschermlaag aan de binnenkant van de tank los gaat laten. Aangezien de aanzuigleiding van de pomp 12 mm is komt het heel makkelijk in de pomp terecht. Vaak genoeg gaat hierdoor de brandstofpomp door naar de eeuwige velden en moet er een nieuwes onder. Een originele van Bosch kost rond de 150 euro. Er worden imitatiepompen aangeboden voor minder. Ik heb daar geen ervaring mee, maar wel gehoord dat die geen lange levensduur hebben ivm het roteerwerk van de pomp. Hoop voor je dat de pomp nog oke is. Bij de mijne was het nl wel einde pomp.
__________________
VW T2b-2.0 VW Golf GTI mkI (1600 EG) VW Golf GTI mkII Last edited by martin : 02-08-2008 at 19:45. |
#7
|
||||
|
||||
Oja, mocht je nog onderdelen zoeken, dan kan je hier online de vervangende nummers vinden.
Even de motorcode intikken, bv EG en dan krijg je onderin het scherm o.a. de VW. Aanklikken en je kan dan alle uitpluizen. http://ecat-online.bosch.de/toc/nl/...ndexFramesetJsp (even de link plakken)
__________________
VW T2b-2.0 VW Golf GTI mkI (1600 EG) VW Golf GTI mkII |
#8
|
||||
|
||||
ok harstikke mooi ik ga het maandag proberen.
ik hoop dat het wat is. Kan een brandstof pomp ook verstopt raken dan??? ik heb de accumulator al los gehad maar daar zat niets in. Last edited by golf83 : 03-08-2008 at 09:49. |
#9
|
||||
|
||||
hey hallo ,,,
je benz pomp te weinig druk .. off leiding van tank na pomp verstopt . had hier een 16 v. stationeer goed en belasten happeren en stotteren / pompje was overleden ,draaide onregelmatig.. succes gr gooigolf . |
#10
|
||||
|
||||
Welkom alhier, denk idd een brandstof probleem succes
__________________
'88 Golf II VR6 '91 Golf II G60 '86 Golf II 16V New Project |
#11
|
||||
|
||||
he ik heb een nieuwe brandstofpomp eronder gezet en ja hoor het hielp hij doet het inderdaad weer normaal
super bedankt iedereen! weet iemand waar ik nog benzineleidingen kan halen? de leiding van de pomp naar de accumulator is mij gesneuveld . En nog 1 vraagje mijn temperatuur loopt eigenlijk continu op tot max. en dan ook snel weer naar normaal. en lampje knipperd. en dat de hele tijd achter elkaar. hoe kan dit? |
#12
|
|||
|
|||
Quote:
Het lijkt erop dat je koelwatertemperatuursensortje kapot is. Dit ding is alleen maar bedoeld om de temperatuur in je tellerunit weer te geven, hij regelt verder niets. Als je onder je kap kijkt zie je het sensortje zitten op het koelwaterkanaal tussen je motorblok en je radiator. Trek het kabelschoentje er even vanaf en kijk of je temperatuurmeter terugvalt. Sluit hem weer aan en kijk of je temperatuurmeter weer raar gaat doen. Waarschijnlijk is dat je probleem, was bij mij laatst ook. volgens de meter was na 5 minuten rijden het koelwater al te warm, en dat kan natuurlijk niet als de olietemp. pas 50 graden is Sensortje kost nieuw €25,47 in Duitsland en is in ieder geval in Duitsland nog nieuw en origineel leverbaar. Hier in NL weet ik het niet. Succes. |
#13
|
||||
|
||||
ok zoiets dacht ik al ik zou even kijken of ik een andere kan krijgen bedankt zover.
|
#14
|
||||
|
||||
Het is dus gelukt met de pomp?
De sensor heb ik ook wel voor je liggen, kosten nieuw iets van € 7,-............
__________________
Groeten, Jeroen. |
#15
|
||||
|
||||
ja die pomp is super. benzineleiding heb je niet dan met de bijbehorende nippels?
aan de kant van de accumulator is het leidingkje uit de aansluitwartel geknapt. Daar kan ik dus niets meer mee . Ik heb er voor nood een slangetje op gekneld maar daar krijg ik niets van dicht. hij lekt een beetje. |