|
|||
|
|||
kentekenverlichting probleem
De kentekenverlichting van mijn golf II 16v KR gaat branden zodra ik de auto op het contact zet.
Het maakt niet uit of ik de verlichting inschakel, de kentekenverlichting brand altijd. Als de auto van het contact af staat en ik zet het stadslicht aan brand de kentekenverlichting NIET. Dit is van het ene op het andere moment gekomen... |
|
|||
|
|||
Quote:
Kijk even of in de kofferklep als je die opendoet of er in die rubbertjes (bij de schanieren of daar niet de draadjes niet gebroken zijn, kunnen contact maken. Gr |
|
|||
|
|||
Draadjes zijn in orde, als de draden gebroken waren zou de kentekenverlichting het toch helemaal niet meer doen ipv de hele tijd??!
|
|
|||
|
|||
Verlichtingsschakelaar stuk?
Schakelaar demonteren -> auto op contact -> blijft kentekenverlichting dan uit?
|
|||
|
|||
Quote:
heb ik als eerste geprobeert, voordat dit topic poste... kentekenverlichting blijft gewoon branden, ookal is de stekker van de lichtschakelaar eraf. |
|
|||
|
|||
Richtingaanwijzerschakelaar
|
|
||||
|
||||
Volgens mij ook de richtingaanwijzerschak. of misschien slechte massa in het achterlicht??
|
|||
|
|||
Quote:
hoe kan het dat deze de kentekenverlichting beiinvloed dan?? |
|
|||
|
|||
Parkeer lichten en kenteken verlichting zijn 1
Als het contact uitstaat kun je met de richtingaanwijzerschakelaar het parkeerlicht bedienen[links of rechts] |
|
||||
|
||||
dat probleem heb ik ook en de kentekenverlichting gaat alleen aan als mijn radio ook aangaat, zet ik de radio uit dan gaat hij ook uit. Dat geld hetzelfde ook voor de binnenverlichting en dat is van de ene op de andere dag gekomen ik heb het ook nog steeds niet op kunnen lossen.
Gr Thijs
|
|||
|
|||
Quote:
JUIST, en dit probleem heb ik dus ook al vaker gehoord, erg vaag allemaal... Bij jou reageert de kentekenverlichting op de radio en bij mij op het omzetten van het contact, terwijl we niks aan de bedrading hebben veranderd |
|
|||
|
|||
Even deze topic nieuw leven inblazen (en meteen een relevant probleempje posten)
Is jouw probleem al verholpen mkII16vkr? Mijn Golf 2 CL uit 86 heeft ook vage kentekenverlichtingsklachten: - Deden het niet: zekering kapot. Vervangen: ze doen het nog steeds niet! - Lampjes vervangen: niets... - Draadjes achter (zowel in achterklep als in achterscherm) zien er picobello uit. - Parkeerlicht doet het (bediening via richtingaanwijzer) Iemand een idee? (waarom was die zekering kapot?)
|
|||
|
|||
Meet je 12v op de aansluitpinnen van je kentekenverlichting???
Kijk je bedrading eens na een draadbreuk kan goed het probleem zijn.. Of is je zekering er weer uit?
|
|||
|
|||
Thanks MartijnV5, ik ga toch nog eens zeer goed naar de bekabeling achterin kijken... Zekering is naar mijn weten nog steeds OK.
|
|||
|
|||
Gevonden en opgelost: inderdaad kabelbreuk in 'slurfje' tussen achterklep en carrosserie. Heb het verholpen met een klein kroonsteentje. Nog andere suggesties voor een duurzame reparatie van dit soort kabelbreuken?...
Bedankt tot zover!
|
|||
|
|||
Aan elkaar solderen en daarna netjes met een krimpkousje.. Vergeet niet eerst het krimpkousje erover te doen en DAN pas te solderen.. Anders kan je weer opnieuw beginnen
|
||||
|
||||
bij mij waren de kabels ook kapot op die plaats, ik heb gewoon in het linker scherm achter de bekleding vanaf daar nieuwe kabels gesoldeerd. en deze gewoon helemaal naar de achterklep doorgetrokken en in de klep aangesloten.
Als je op de plaats van het rubber gaat solderen of met AMP'tjes dan heb je waarschijnlijk over een half jaar weer hetzelfde probleem