|
|||
|
|||
versnellingsbak
Hallo mensen,
Ik heb een vraag mbt de versnellingsbak van een golf 2, ik heb nu een 4 bak in mijn golf 2 zitten. Nu ben ik al druk aan het zoeken voor een andere versnellingsbak, maar 4 bakken zijn schaars voor de golf 2. Nu is mijn vraag kan ik ook een 5 bak, die ook uit een golf 2 komt erin zetten of gaat dit niet lukken. Ik wil dit weten want ik moet de auto weer binnen 3 weken rijdend hebben. Grt. |
|
||||
|
||||
Om wat voor blok gaat het? 1300 is namelijk anders dan de andere motoren.
|
|||
|
|||
Ja het gaat om een 1300 blok.
|
|
|||
|
|||
pak een 5 bak uit een ibiza van 94 past ook
|
||||
|
||||
Dan kan je niet degene gebruiken van een ander blok dan de 1300, want die andere zijn namelijk 'big blocks' . Je kan wel die gebruiken die dus op een golf 2 1300 zit en polo kan je hem ook van pakken en zoals hierboven staat..
Voor de smallblocks dus, als ik me niet vergis zijn dat 085 bakken..
|
||||
|
||||
Quote:
Dat wist ik trouwens niet, is wel een gouden tip
|
||||
|
||||
ben je al begonnen met het omzetten van de versnellingsbak?
ik heb namelijk hetzelfde type motor, een 1300, met een 4-bak en ik benieuwd hoe dat omzetten verloopt? |
|
||||
|
||||
ik heb wel een 4 bak van een 1300
moet hem er nog wel uithalen
|
||||
|
||||
Quote:
ze zoeken hier toch een 5 bak ?
|
||||
|
||||
Quote:
hij zei dat ze schaars waren de 4 bakken daarom zoekt hij een 5 bak maar ik heb hier wel een 4 bak
|
||||
|
||||
Ik heb er hier ook nog ene liggen als die van sdi tje te ver weg is of zo.
4 bak van een 1.3 in goede staat. |
|
|||
|
|||
Volgens mij zijn 4 bakken juist beter te krijgen dan 5 bakken. Tenminste, bakken die nog goed zijn. Het schijnt dat het nogal wel eens voor te komen dat die 5 bakken niet al te best zijn.
Heb recent ook de bak vervangen van mij 1300i 4bak. Wel vervangen door een 4 bak. Bakje koste mij 75,- op de sloop |
|
||||
|
||||
hoeveel tijd ben je ongeveer kwijt met het omzetten van een 4 naar een 5 bak en scheelt dat erg veel met het omzetten van een 4-bak naar een andere 4-bak?
|