#21
|
||||
|
||||
voor mij was deze duidelijk HJ
__________________
Rachistorie |
#22
|
||||
|
||||
Hey allemaal,
Ik kocht 10 jaar terug mijn 59-er. Deze stond op Belgisch kenteken. Nu nog steeds. Maar als ie ooit af is wil ik hem op nederlands kenteken. Een kenteken van 1959 het liefst. Word dat lastig of niet? Ik heb gewoon een aankoop bevestiging hier liggen met handtekening van de verkoper enzo en het kenteken en alles. Huh bedenk me ineens... Misschien een hele stomme vraag maar moet ik dan invoer rechten ofzo gaan betalen? Of heb ik nergens om te vrezen? Groeten Vowa
__________________
If it's worth doing, it's worth doing right... If love is blind, why is Lingerie so popular? Never argue with a skunk, a mule, or a woman. |
#23
|
||||
|
||||
Auto's van vóór 1978 kunnen een klassieker kenteken krijgen, je kent vast we de kentekens die beginnen met DE,DM,DH,AE,AH enzovoort..
Een auto invoeren vanuit EU-landen is ongeveer het makkelijkste dat er is. Bij het RDW langs voor een check of je voertuig inderdaad is welke hij is volgens de papieren, en je hebt een NL-registratie te pakken. Douane en zo is niet nodig bij een 25+ ato uit de EU! Jens |
#24
|
||||
|
||||
Nog even een klein vraagje omtrent dat oude kenteken terug krijgen:
Schijnbaar dus gekoppeld aan een APK-eisen-achtige keuring;.. stel hij wordt APK afgekeurd,.. krijg je dan nog wel het kenteken? Maar goed: ik neem aan dat die APK koppeling er is om ervoor te zorgen 'zogenaamd gesloopte voertuigen' niet ook daadwerkelijk in half/volledige gesloopte toestand alsnog weer de weg op komen (met omgekat chassisnummer bijvoorbeeld in een gestolen duitser)
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009
Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mÃ*jn kant op!
|
#25
|
||||
|
||||
voor 60 hoef je geen apk te hebben..
dus de rdw keuring is niets meer dan alleen schouwen,maar dan moet ie wel aantoonbaar uit een EU-land komen, dus mét een kentekenbewijs uit het betreffende eu-land |
#26
|
||||
|
||||
Quote:
Mooi ik zit dus goed... Pffioeee weer een zorg minder...
__________________
If it's worth doing, it's worth doing right... If love is blind, why is Lingerie so popular? Never argue with a skunk, a mule, or a woman. |
#27
|
||||
|
||||
snap die angst voor de rdw niet zo goed...?
|
#28
|
||||
|
||||
Quote:
+1 Ik ga binnenkort m'n kachelpotten toch maar vervangen, ding meurt als een ziekte. Hij is wel grondig getest, maar echt niet strenger dan een APK hoor. Sterker nog, ik heb het gevoel dat het RDW een liefhebber nog wel eens matst. Van een steekproef bij een RDW-keuring heb ik ook nog nooit gehoord Jens |
#29
|
||||
|
||||
Quote:
zeker wel! want zij moeten toe kennen dat je geen belasting moet betalen! ik kan het weten ben net afgelopen donderdag bij de rdw geweest om mijn jetta te laten schouwen(invoeren) |
#30
|
|||
|
|||
Een hele tijd terug eens een ovaaltje uit 1955 gevonden in een schuur.
De beste man was naar Engeland verhuisd en had deze auto in een schuur laten staan. De huur werd opgezegd dus toen moest hij er vanaf Aan deze auto hoefde niet gelast te worden en was ook nooit aan gelast. Het was bijna benzine er in en rijden maar. Helaas had hij de kenteken papieren niet meer. Wat er nog wel op zat waren de orginele nummerplaten en natuurlijk het orginele chassisnummer. Verder nog een paar rekeningen met ook daarop het kenteken vermeld. Bij de RDW geprobeert het orginele kenteken er weer op te krijgen wat voor een dergelijke orginele Nederlandse wagen toch wel een must is. Ik heb alles geprobeert maar het was onmogelijk. De RDW had de bestanden vernietigd en daarom kon het orginele kenteken niet uitgegeven worden. Helaas dus geen orgineel kenteken meer op deze auto. Blijkbaar is dus niet alles mogelijk bij de RDW, wees dus zuinig op je papieren. Ik heb nu ook nog een bril staan (die wel gerestaureerd moet worden) maar daar nog het linnen kenteken bij. Hopelijk gaat het daarmee ooit wel lukken om het orginele kenteken er op te krijgen. |
#31
|
||||
|
||||
als je het kentekenbewijs er wel compleet erbij hebt worden de gegevens daar weer van over genomen, en krijg je (zéér waarschijnlijk) je originele kentekennummer weer terug..
van je ovaal waren er geen gegevens meer bekent , behalve je kentekenplaat, dus dan wordt dat inderdaad niet meer teruggekoppeld aan het oude kenteken |
#32
|
||||
|
||||
Quote:
Als je lid bent van de LVWCN kun je eens kijken in het oude archief van PON dat de LVWCN gered heeft van de papiervernietiger. Het is geen wettelijk overtuigend bewijsmateriaal, maar als je oude platen hebt bij je auto, een oorkonde van VW (op chassisnummer) en zo'n PON-uitleverstaatje, wellicht dat ze bij het RDW dan schappelijk kunnen zijn? Of misschien kan het leiden naar oude sporen, zoals ik nu weet dat mijn Kever een echte Fries is (en dus niet een originele Hollander ) Je kan het altijd proberen, zo'n importkenteken is ook net niks... Trouwens: je ovaal staat dan wel een enorme tijd stil zeg! Mijn kever is in '81 uit het systeem gehaald, en heeft vermoedelijk sinds midden jaren '70 niet gereden.... Jens |
#33
|
|||
|
|||
Klopt, de ovaal stond een hele tijd stil. Echter had de vorige eigenaar alles los gehaald en ingevet of loodmenie erop gesmeerd. Tja, zulke mensen had je vroeger nog.
Ik had er inderdaad ook een uitdraai bij van het PON archief. Dus copy PON archief, oude kentekenplaten, aantal onderhoudsrekeningen op dat kenteken, onderhoudboekje maar het mocht niet baten. Wel jammer want een dergelijke orginele auto hoort eigenlijk zijn oude nummer te krijgen. |
#34
|
||||
|
||||
Ik heb hetzelfde "probleem". Mijn JZ-09-08 staat ook nog niet op mijn naam, en ik heb qua papieren alleen de tenaamstelling (deel 3 uit m'n hoofd) en beide kentekenplaten. Dit heb ik, met behulp van HJ, al uitgezocht en hoogstwaarschijnlijk kan ik ook gewoon dit nummer houden.
De angst voor de RDW snap ik ook niet echt (zijn ook gewoon mensen ). Als je alles volgens de regels speelt zijn er geen problemen. Het is tenslotte voor je eigen veiligheid Leuke kever overigens!
__________________
'11 Polo 6R bluemotion TDI '05 BMW 130i trackday '93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD '91 Golf Syncro Country '89 Daihatsu Feroza '86 Passat Variant Syncro |
#35
|
|||
|
|||
Ik ben niet bang voor de RDW. Mijn ervaring is dat ze altijd heel schappelijk zijn en vaak ook auto liefhebbers.
Maakt niet dat ik het jammer vind dat het orginele nummer er niet meer op zit. Maar ergens moeten ze bij de RDW een grens trekken anders zitten ze straks met de meest tranentrekkende verhalen en vage briefjes en bewijzen om maar een orgineel oud kenteken te krijgen. Er zijn namelijk helaas altijd mensen die er misbruik van proberen te maken. |
#36
|
||||
|
||||
Quote:
Dit had ik ook met mijn golf in september vorig jaar!
__________________
Golf MK 1 - 1.1 CL juli '82 |