|
||||
|
||||
Weer een Golf mk1 minder op de weg...
Mensen,
Zag dit net op 112brabant.nl staan: Nu dit gezien te hebben vroeg ik mij ineens af, of men zich wel zo veilig in een golf mk1 voelt ? Buiten dit kijken de meeste forumleden met ledenogen naar deze foto's (denk ik tenminste ).... Misschien een gelukje voor mij; deze heeft misschien zwarte hoedenplanksteunen
|
|||
|
|||
Veilig of niet veilig je weet hoe hard de Scorpio gereden heeft! En zo te zien is het een doorgaande weg. Waarschijnlijk heeft de Golf hem over het hoofd gezien, dus met volle snelheid in de zijkant van de Golf 1 geboord!!
Echt zonde!! Maar hopen dat die man/vrouw niks ergs heeft!!
|
||||
|
||||
Tja,
Een Golf 1 is niet bepaald een 'veilige' auto, maar dat moet je er niet van weerhouden om ermee te rijden toch!
|
|||
|
|||
Tjezussss
|
|
||||
|
||||
Zonde van de Mk1 en tja mss niet zo veilig maar je kunt de veiligheid van 25 jaar geleden niet vergelijken met die van nu he. Hoop dat de bestuurder/ster meer geluk heeft dan de auto!
Daily's : 2019 Seat Leon ST 1.5TSi FR 1989 VW Golf GL 1.8 Ex VW's: 1990 VW Golf GL 1.6TD Intercooler 1996 VW Golf GT 1.9TDi Special 1991 VW Golf Pasadena 1.6TD Intercooler 1983 VW Golf Rabbit LX 1.1 2001 VW Golf Base 1.9TDi Edition |
|
||||
|
||||
Quote:
|
|
||||
|
||||
Quote:
Lijkt er wel op, enige verschil wat ik zie is dat die van autoweek een enkele grill had, en die aangereden is een dubbele
|
||||
|
||||
Triest; een liefhebber omgekomen in z'n eigen trots.
|
||||
|
||||
Wel triest dit ongeluk..
Quote:
Golf 1 is een oltimer, daarvan kan je nu niet meer verwachten datie veilig is. Daarentegen voel ik me er nog veilig genoeg in
|
|||
|
|||
Triest !
|
|||
|
|||
Oe, da's een aardige tik geweest. Opvallend dat beide auto's redelijk oud en toch wel zeldzaam zijn. Zo'n Scorpio zie je ook niet meer op elke straathoek!
|
|
|||
|
|||
Het feit dat er een Golf 1 minder is op de weg in toch wel het minst belangrijk gezien de slachtoffers die er zijn gevallen.
|
|
||||
|
||||
Dat is idd een heftig ongeluk, vreselijk wat er gebeurd is.
En over veiligheid? Als je je veilig voelt in een golf 1 ben je goed gek. Ook in mijn Jetta mk2 voel ik me niet veilig. Het simpele feit is, is dat het een 20 jaar oude auto is, met nog oudere techniek. De auto's van tegenwoordig zijn zo veel veiliger dat zelfs de meest simpele auto van nu, nog over jou oude middenklasser heenwalst.
|
||||
|
||||
http://www.zideo.nl/zideomediaplaye...c6f71526d56593d
Met de kever gaat het al niet veel beter...... Inzittenden met onbekend letsel naar het ziekenhuis. |
|
||||
|
||||
Quote:
Ligt eraan wat je rijstijl ook is, waar je woont.. Met mijn golf rij ik bijna nooit harder als 100. Trouwens een Golf 5 is ook niet zo super veilig hoor. Als je frontaal linksvoor (op de koplamp) geraakt met 80km/h ben je ook zwaargewond..
|
||||
|
||||
Ford scorpio.... een gedrocht om te zien maar dit slaat echt alles!!!!
|
||||
|
||||
Quote:
Helaas rijden er nogal wat mensen om je heen, je kunt zelf nog zo'n goeie chauffeur zijn...
|
|||
|
|||
Zonde Zonde, die mk1 ziet er nog heel goed uit.
En die op autoweek had al meer dan 800dkm gelopen
|
||||
|
||||
Nee... kan niet echt zeggen dat ik gelukkig wordt van dit soort foto's...
Dit gun je niemand...