|
||||
|
||||
druk in koelstysteem
Hallo,
probelem met koeling zijn nog niet opgelost. Het lijkt wel of hij teveel druk op bouwt. Vul je mooi bij staat hij goed. Ga je stukkie rjiden staat het ver onder de min. Laat je wat druk ontsnapppen komt hij weer mooi omhoog. Ga je langer rijden begint hij er kvs uit te gooien. Heb al verschillende dingen vervangen zoals dop van kvs reservior, senoren, termostaat, wat slangen en aansluitingen maar dat lost het probleem niet op. Koppakking is goed, geen witte rook, geen olie in kvs, geen witte smurrie in olie en is getest met een co meter ( zo puf ding boven kvs reservoir ). voor de aankoop van de auto is de waterpomp vervangen. Zou het kunnen zijn dat hij daar valse lucht aanzuigt en zo in het koelsysteem komt?? Word er nog langzamer hand echt para van. bedankt! |
|
||||
|
||||
kvl reservoir zelf al vervangen?
|
||||
|
||||
nee die nog niet. Zou dat het zijn? zit daar ook een ventiel in?
|
|
||||
|
||||
EDIT;
drukventiel zit in de dop. Waterpomp valse lucht aanzuigen; dat gaat je druk eerder omlaag, omdat er dan ook weer lucht ontsnapt incl. koelvloeistof. Waterpomp is een simpele centrifugaalpomp, meer niet. Lekt deze lucht, dan heb je ook een vloeistoflekkage.
|
||||
|
||||
zou hij dan ergens anders druk kunnen opbouwen?
|
|
||||
|
||||
Is het systeem goed ontlucht?
|
||||
|
||||
slaat je fan wel aan ?
|
||||
|
||||
Ja systeem heb k verschillende keren ontlucht.
Fan slaat ook goed aan! |
|
||||
|
||||
Controleer of de slang naar het reservoir niet verstopt zit. Bedoel dan het dunne slangetje dat vanaf de dikke slang van de radiator komt. Die zat bij mij ook verstopt met allerlei rare gevolgen.
Als mijn motor loopt zie ik nu koelvloeistof in het reservoir lopen vanuit dat slangetje.
|
||||
|
||||
Dat is een goede tip! dat slangetje loop goed door volgens mij. Maar de rest weet ik niet?
Welke zou ik dan moeten controlen? Heb ik meeste kans bedoel ik? |
|
||||
|
||||
Ik denk dat ik ook maar is reinigsmiddel koop voor de koeling, mss helpt het.
Iemand anders nog tips/ideen? |
|
||||
|
||||
heb je met het ontluchten de kagel wel op z'n warmste gezet? dat is iets wat vaak vergeten word... Als je dat niet gedaan hebt kan er evengoed nog een luchtbel in het systeem zitten, die komt dan uit de kagelradiateur...
|
|||
|
|||
Wat je kan doen om te controleren of je koelsysteem lekt ja of nee , en absoluut niet schadelijk is voor je systeem , maar het zelfs nog eerder reinigt, gooi wat flinke eetlepels soda in je koelvloeistof reservoir en laat de motor dan stationair warm worden zodat je ventilator aan gaat en zet dan ook je kachel op heet , als je koppakking lek zou zijn dan moet je soda ruiken uit je uitlaat ik denk persoonlijk dat je radiateur verstopt zit .
succes |
|
|||
|
|||
Quote:
Is alleen bij de 1 Die heb een afsluitklep in de slang Bij de 2 zit het met een klep in het kachelhuis |
|
||||
|
||||
Ik zie een knik zitten in een slang die naar dashbord loopt zeg maar.
Zal eerst die ff vervangen en dan horen jullie het!! |
|
|||
|
|||
Quote:
Deze zal ik zeker proberen Had het zelfde probleem Bij de radiateur van mijn golf was het pijpje waar de slang aan zit verstopt Heb er met een boortje van 2.5mm een gaatje in gemaakt/door geprikt en het probleem is op gelost Wel even het systeem goed door spoelen,anders is het zo weer verstopt |
|
||||
|
||||
Ik heb hier een slangetje waar een knik inzit. Weet iemand waarvoor deze slang is?
Is dit wel een kvs slang? Kan ik die gewoon een stukje inkorten zodat de knik eruit gaat? Zaterdag wordt de auto op een ontluchter gezet en gekeken of er niks verstopt zit. |
|
|||
|
|||
Dat is een slang die van je kachelradiator komt. Als die erg geknikt is dan stroomt het KVS ook niet door.
Maar dat zou op hetzelfde neerkomen dat als je je kachel op koud hebt. Dan stroomt het ook niet. Dan wordt het voor die slang omgeleid. Tja wat is het nou |
|
||||
|
||||
Dus het is niet erg
Verwarming doet het gewoon. Ja ben verder geen monteur ofzo haha, had wel verwacht dat het van kachel was maar voor zekerheid toch even vragen |