#1
|
||||
|
||||
Toerenteller inbouw golf 1
yoe
mijn golf 1 heeft in het dash geen toerenteller maar enkel een niet werkend klokje. Met de nieuwe motor is een toerenteller wel leuk dus enkele opties. op de plek waar de radio zat is er plek voor 3 meters, en waar de asbak zat voor 2 meters, maar ik had er al vijf in gedachten: volt boost water temp olie temp olie druk ofwel 1 van die 5 laten vallen en toerenteller ofwel 1 inbouwen in de plek van de klok ofwel een volledig andere klokkenset inbouwen (golf1 gti?) ps een grote flashy fast en furious teller met shift light etc is dus geen optie Greetz |
#2
|
||||
|
||||
ik zou voor een golf gti klokkenset gaan. Ik heb zelf een scirocco II GTX klokkenset, deze komt met toerenteller, watertemperatuur (analoog) en olie temperatuur (digitaal op lcd-tje).ik ga er ook 2 toevoegen in het radiovakje: oliedruk,volt+hoofdspanningsschakelaar. ik heb dus geen boost maar een blok met throttlebodies. als er een klokje moet komen vervallen zou k het eerste voor de volt kiezen, die staat altijd op 13.nogwat als je aan t rijden bent, niet echt boeiend ofzo, kun je ook een post-it op je dash plakken met 13.8V er op en die eraf halen als je de motor uitzet...
autostyle tellersjit is idd geen optie hahaha sucksass
__________________
Einzer eingezatst!! |
#3
|
||||
|
||||
Ja die volt was ook mijn eerste optie om te laten vallen, gaat niet echt veel spannends op gebeuren idd
denk dat ik in eerste instantie een aparte ga zetten, en later in het project uitkijken naar een andere dash oplossing |
#4
|
|||
|
|||
Telerbak met TT hoeft niet perse van een GTI
Kan ook van een 1.5 zijn |
#5
|
||||
|
||||
Maar als ik geen toerenteller in men originele klokken heb gaat het geen plug& play werkje zijn. Daarmee dat ik het er nu nog niet ga bijnemen denk ik
|
#6
|
||||
|
||||
Klokkenset van een 1.5 met toerenteller is gewoon plug en play,draad voor de toerenteller zit al in de stekker nml.
|
#7
|
|||
|
|||
sorry dat ik zomaar in je topic kom binnenvallen hoor maar ik ben net hetzelfde van plan maar dan bij een jetta 1.
Als ik het goed begrijp is de toerenteller van een 1.5 plu & play, maar de "toerentaltiet" van een golf GTI is dat niet. Zeggen als ik het fout heb hé |
#8
|
||||
|
||||
Hey,ben ook hetzelfde van plan en al informatie ingewonnen en schema's geraadpleegd en een dash van 1.5 is inderdaad plug & play. Ik ben dus bij deze gestart met mijn zoektocht naar zo een klokkenset.
Grtz!
__________________
Daily's : 2019 Seat Leon ST 1.5TSi FR 1989 VW Golf GL 1.8 Ex VW's: 1990 VW Golf GL 1.6TD Intercooler 1996 VW Golf GT 1.9TDi Special 1991 VW Golf Pasadena 1.6TD Intercooler 1983 VW Golf Rabbit LX 1.1 2001 VW Golf Base 1.9TDi Edition |
#9
|
|||
|
|||
ik denk, hoop, dat ik mijn gerief gevonden heb. Een tellerunit uit een Jetta 1 1600 benzine
nu mijn probleem: ik ben geen electricien, verre van dus elektische schema's zeggen me niks, mijn pa kan hier wel mee om maar om nu zomaar een tellerunit in te bouwen, dat gaat ook zijn petje te boven. Daarom vraag ik naar tips, aanwijzigingen, instructies om deze unit te instaleren. Als er nog iets onbreekt zou ik het graag weten. |
#10
|
|||
|
|||
De oude uitbouwen
Stekker op de nieuwe oversteken tellerkabel eraan en terug bouwen |
#11
|
||||
|
||||
haha idd zo simpel is het!
dus stap 1: Radio uitbouwen Stap 2: alle knopjes loshalen : alarmlichten, lichtschakelaar, achteruit verwarming, mistlichten (kun je met schroevendraaier naar voren wippen) Stap 3 kachelfrontje loswippen en knopjes eraftrekken, ook hier draden van de schakelaar af trekken. Stap 4 alle schroefjes losmaken: 2 boven je tellerunit. 1 Links onderin, 1 midden bij kachelknopje, 1 rechts, 1 bovenin bij je radio achter het frontje. Nu kun je het frontje wegpakken. Stap 5 KM tellerkabel losmaken. Zelf maak ik dan de onderbak van het dashboard los dan kan ik er zo makkelijk bij. 2 klipjes induwen en lostrekken. Stap 6 2 schroefjes van je tellerunit losmaken deze eruit pakken en je draadboom eruit trekken. Heeft ook 2 clipjes. Stap 7 Alles omgekeerd er weer in bouwen. TIP: check of al je lampjes werken voor je de shit er weer in doet. En laat hem even los hangen met alleen je kabelboom weer aangesloten en km teller kabel en rij een stukje om te controleren of alles het doet!! Als je niet je knopjes van alarmlicht en gewoon licht erop hebt gedaan tijdens de check blijft je lampje van de richting branden! Succes.
__________________
Golf 1 diesel 1983, Lhasa groen met. origineel stalen schuifdak Marsrode Jetta 1 uit 83' 1.5 |
#12
|
||||
|
||||
Quote:
Ik heb er nog 1 liggen maar is wel ver voor je (Baarn) alles doet het gegarandeerd 50E
__________________
Golf 1 diesel 1983, Lhasa groen met. origineel stalen schuifdak Marsrode Jetta 1 uit 83' 1.5 |
#13
|
||||
|
||||
Mannen, in een Golf/Jetta 1 is het gewoon kwestie van tellerunit met toerenteller inbouwen en klaar, alles bedrading is gewoon standaard aanwezig, ook als je origineel geen toerenteller hebt.
Het enige waar je wel mee in de knoei zou kunnen komen is de aansluit vorm van de tellerkabel, die verschillen wel eens (schroef of klem).
__________________
Quote:
|
#14
|
|||
|
|||
thanks voor de uitvoerige uitleg jongens
|
#15
|
||||
|
||||
Quote:
Niet in een diesel hier kwam ik laatst achter toen ik alles al klaar had voor montage . De diesel heeft geen bobine haha
__________________
Golf 1 diesel 1983, Lhasa groen met. origineel stalen schuifdak Marsrode Jetta 1 uit 83' 1.5 |
#16
|
||||
|
||||
Nu hoorde ik laatst wel iets over een W contact bij de dynamo dus als iemand hier meer over weet en zo als nog de mogelijkheid ziet om een toerenteller in een type 1 diesel werkend te krijgen??
__________________
Golf 1 diesel 1983, Lhasa groen met. origineel stalen schuifdak Marsrode Jetta 1 uit 83' 1.5 |
#17
|
||||
|
||||
Een dieseltoerenteller sluit je aan aan het W contact van de dynamo inderdaad, dat stekkertje vind je als je goed zoekt aan de achterzijde waar alle andere bedrading ook zit.
Je moet hiervoor wel een dieseltoerenteller hebben, gaat niet werken met een benzinetoerenteller tenzij je deze ombouwt. http://www.4crawler.com/Diesel/Chea...html#OEMInstall
__________________
Quote:
|
#18
|
||||
|
||||
wow dat gaat een beetje boven mijn pet Stijn.
hij gebruikt een unit van een gti. Maar als ik het goed lees is het het makkelijkst een unit te hebben van een mk1 turbo diesel. Mss kom ik er nog eens 1 tegen.
__________________
Golf 1 diesel 1983, Lhasa groen met. origineel stalen schuifdak Marsrode Jetta 1 uit 83' 1.5 |
#19
|
|||
|
|||
probleempje, nuja probleem. De kilometers op de beide tellers komen uiteraard niet overeen. Mijn teller heeft 67...km, op de anders staat + 300000. Iemand een idee hoe ik dit kan aanpassen, een boor met platte kop lukt maar het gaat zeer traag.
|
#20
|
||||
|
||||
tellerunits openschroeven en km teller gedeelte van je oude teller overzetten in de nieuwe.
__________________
Quote:
|