|
||||
|
||||
Arne's Jadegrun Golf TD
Sinds een week of 3 ben ik in het bezit van een 3deurs Golf 2 turbodiesel (JR),bouwjaar 1987, in het jadegrun Deze auto gaat de Polo Coupe vervangen die over een week of 2 de verkoop ingaat, toch niet helemaal mijn auto....
Mn vriendin strubbelde nog wat tegen omdat zij de Polo erg fijn vindt rijden, maar ik heb lekker toch mn zin doorgezet Hier wat foto's: De auto is vrij onverprutst, vrij hard (zeker vergeleken met mn GTI ) op wat kleine plekjes na. Verder is het de allerkaalste uitvoering, dus geen van binnen uit verstelbare spiegels, geen deurbakken, geen gordels achterin, geen middenconsole, enzovoorts Het interieur is niet origineel, het komt volgens mij uit een Function oid. Het gaat er iig zo snel mogelijk uit, wie interesse heeft mag het gratis komen halen. Ik vind het ook weer zonde om het in de pers te gooien namelijk :P Foto's van het interieur: Verdere plannen met de auto zijn: grille zonder verstralers, turbodiesel grillelogo schroefsetje, gele H4's, gepolijste 15" Centra Pepperpots, Recaro stoelen uit de GTI komen erin, leren stuur of mk3 stuur, golfbal pookknop, rode MHW achterlichten, middenconsole erin, en een simpel audio setje. Eventueel later misschien een ragtop, moet ik nog even over nadenken. Ook ga ik de auto uiteraard van binnen en buiten bewerken met de diverse Meguiar's producten (kleien, scratchX, paintcleaner, polish, nxt wax) De eerste mods zijn trouwens al gedaan: Ook ben ik vanavond bezig geweest de bumpers te spuiten. Dan de trekhaak nog opknappen en goed schoonmaken achter de bumpers en ze kunnen er weer op. Er is ook al een K&N inlegfilter gemonteerd, en ik heb de ruitenwisserarmen al een laagje matzwart gegeven Kan eerlijk gezegd niet wachten tot de schroefset eronder zit, gaat m goed staan denk ik |
|
||||
|
||||
Leuke auto... leuker nog dat je de baas bent over je vriendin!!! ik wou dat ik dat was!
|
||||
|
||||
De baas is een heel groot woord hoor
|
|
||||
|
||||
Lauwe velgen maat
De cockpit die erin zit is die wel origineel? Geen van binnenuit verstelbare spiegels, maar wel een toerenteller? |
|
||||
|
||||
Quote:
Velgen zijn te koop, interesse? Scherp gezien, is idd een GTD teller volgens mij. De toerenteller doet het ook niet, die schommelt wat heen en weer., ook is de kmstand 340.000 terwijl die eigenlijk 230.000 oid is... Dus ik zoek een andere cockpit, liefst weer met toerenteller. |
|
||||
|
||||
Arne, lijkt een net karretje.
Wat dat interieur aangaat, hoofdsteunen + bevestiging bewaren en de onderstellen van de voorstoelen. De rest kan weg. Hoofdsteunen kun je mooi verkopen Maare, spreek je ReBo nog wel es? Je zou me een groot plezier doen als je even wat kabeltjes voor me auto zijn sloper gaat halen, kan ik mijn hoogteverstelling inbouwen |
|
||||
|
||||
Leuke auto Arne
|
||||
|
||||
veel plezier er mee, polo was wel een leuke kar..
|
||||
|
||||
Iesche mooie auto, rijdt lekker die diesel! Iesch net zoals MAN van die vorig eigenaar :P
|
|
||||
|
||||
3laags stootstrips?? nog nooit gezien.. die buitenste zijn erop geplakt ofzo?
|
||||
|
||||
Is voor zover ik gezien heb 1 geheel. Ik had het ook nog nooit eerder gezien, leuk detail
|
|
||||
|
||||
Ja het is 1 geheel. Ik had het ook nog nooit gezien, vind het wel stoer
Volgens mij horen er origineel helemaal geen strips op trouwens, maar alleen steenslagkapjes? Interieur is trouwens al weg mochten er mensen geinteresseerd zijn. Last edited by Arne : 11-06-2008 at 19:48. |
|
||||
|
||||
Wat betreft die toerenteller: is de aansluiting op de dynamo wel helemaal fris? Wanneer er corrosie/kabelbreuk is wil het dat storingsbeeld wel eens geven namelijk.
|
||||
|
||||
Bedankt voor de tip, ga ik ff nakijken!
|
|
||||
|
||||
Quote:
Heb nog eens naar de stootlijsten gekeken, het is van dat zachte 'jaren 80 foute spoiler' plastic. Lijkt me een aftermarket accessoire dus |
|
|||
|
|||
Uhmm wel een vreemde "kale" uitvoering, wel een dahs met digitale klok + toerenteller maar voor de rest niets?
Mijn Golf 2 td van 1990 (80pk) heeft juist de rest (gordels achter, deurbakken, middenconsole etc.) behalve de dash met toerenteller. Tot voor een paar dagen geleden, had eentje gescoord van de sloop en nu heb ik wel dash met toerenteller. Zat de logo van turbodiesel al origineel op de voorkant of heb je dat zelf gedaan?
|
||||
|
||||
Dash met toerenteller is dit jaar geplaatst door de vorige eigenaar omdat de originele kapot was... Dat logo heb ik zelf erop geplaatst ja, past alleen op de smalle lamellen grille trouwens, dus tm half 1987 modellen.
|
|
||||
|
||||
Laatste mods:
*Recaro's + Edition achterbank geplaatst na deze te hebben laten reinigen bij autopoetsbedrijf. *Rode MHW achterlichten geplaatst *smoke knipperlichten geplaatst *Bumpers gespoten *Trekhaak gespoten *Oud type mk3 GTI/VR6 stuur gemonteerd *Golfbal pookknop gemonteerd *Nieuwe pedaalrubbers gemonteerd *Nette hoedenplank geplaatst *Vloerbedekking gereinigd *Binnenzijde achterklep en achter bumpers gereinigd *Lakschades bijgewerkt Ik post asap wel weer wat foto's |
|
||||
|
||||
|
|
|||
|
|||
ook met volledig rode achterlichten ?
*staan of hier of op het vwforum te koop |