#1
|
|||
|
|||
Ander blok dan op kenteken.
Hallo,
Heb en golf gezien die hier op het forum staat. Er ligt een 1600 blok in en op kenteken staat een 1300. Kan dit in de toekomst problemen opleveren? Met een aanrijding, apk of als de verzekering er op de een of andere manier achter zou komen? En is dit makkelijk op kenteken om te zetten? Of moet er dan veel worden aangepast? Lijkt me niet dat een orginele 1600 schijfremmen heeft of iets anders wat een 1300 niet heeft? Auto is van 1986. Hoor het graag van jullie.
__________________
AOW ---> Auto Onvriendelijke Woonwijk Ex, Golf 3 1.8 GT '92, R.I.P Ex, Polo 1.3 Sprinter '88, SOLD Ex,Golf 2 GTI 1.8 8V '89, SOLD Ex Golf 2 1.3 CL '89 , SOLD Ex, Jetta 2 1.6 GL '91, SOLD Golf 2 1.3 CL '91 DAILY..op C2's.. |
#2
|
||||
|
||||
deze auto gaat het om? http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=42662
tja, lijkt mij persoonlijk niet heel groot probleem, aantal cilinders etc. blijven hetzelfde, maar ik weet niet precies wat het met vermogenwinst doet? anders zou je hem moeten laten omkeuren, en aangezien hij gewoon type-goedkeurig heeft, zou dat geen probleem moeten zijn. maar ja, omkeuren = geld betalen
__________________
Quote:
|
#3
|
||||
|
||||
als er maar niet meer dan 40% vermogenstoename is, mag het toch gewoon??
|
#4
|
|||
|
|||
Quote:
Ja, het gaat om deze auto Quote:
Ik geloof ook zoiets met 40% Maar weet het niet zeker, en denk dat iemand van het forum hier wel veel van weet, vandaar de vraag.
__________________
AOW ---> Auto Onvriendelijke Woonwijk Ex, Golf 3 1.8 GT '92, R.I.P Ex, Polo 1.3 Sprinter '88, SOLD Ex,Golf 2 GTI 1.8 8V '89, SOLD Ex Golf 2 1.3 CL '89 , SOLD Ex, Jetta 2 1.6 GL '91, SOLD Golf 2 1.3 CL '91 DAILY..op C2's.. |
#5
|
||||
|
||||
Binnen de 40% is 't geen probleem.
De 1.3 heeft maximaal in de Golf 2 geloof ik 44kW gehad, de 1.6 heeft 51kW en 53kW. Daarmee kom je dus niet over die 40%. Wat de remmen aangaat... de 1.3 zit er andersom in dan een 1.6, dus ik ga er van uit dat het subframe mee over is gezet. Logisch zou het dan zijn om gelijk alles mee om te bouwen, en dus ook de remmen.
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#6
|
||||
|
||||
wat betreft de apk maakt het geen reet uit. Als het maar deugdelijk zit.....
maak je n klappert en heb je schuld, dan gaan ze de auto technisch bekijken of doorlichten, kloppen de zaken niet....dan ben je volgens mij niet verzekerd (lees zwaar de sjaak). Voor RDW zaken moet je maar ff zoeken in mn G60 topic, anders weet HJ er wel het een en ander over. Succes! Ik zeg, geen slapende honden wakker maken! |
#7
|
||||
|
||||
Quote:
Weet je zeker dat het 40% is? Had ook ooit 30% gelezen namelijk...
__________________
En voor de bekeuringen: www.flitsservice.nl |
#8
|
||||
|
||||
misschien is dat aangepast naar 30%, vorig jaar was dat nog 40% nl
|
#9
|
||||
|
||||
Ok, dan heb ik de mijne vorig jaar omgebouwd
Zat namelijk net op 1 PK boven die 30%
__________________
En voor de bekeuringen: www.flitsservice.nl |
#10
|
||||
|
||||
De grens is 40% vermogenswinst. Maar je zult nu wel een andere motorcode hebben. De verzekering zou dit wel kunnen controleren als je een ongeluk krijgt. En dan ben je in ene keer niet meer verzekerd. Maar dat is aan jezelf.
|
#11
|
||||
|
||||
die grens van 40% pk winst heeft te maken met bv het tunen van een blok. Maar wanneer er een andere motor in komt zal hij ivm de verzekering omgekeurd moeten worden. In veel gevallen wordt dit niet gedaan, omdat het gewoon veel geld kost. Maar wanneer je dus een dodelijk ongeluk veroorzaakt,en ze gaan de auto verder na kijken zit je zwaar in de problemen.
|
#12
|
||||
|
||||
bij meer dan 40% vermogenstoename, kost het kenteken aanpassen nog geen 1000 euro. Geloof iets van 300 voor weggedragtest, en iets van 300 voor geluidsmeeting. Hajee heeft er wel ergens een topic over staan.
Maar voor dat geld wil ik geen risico lopen, dat ik onverzekerd rondrij!! (vind het al erg dat ik voor mezelf moet werken, laat staan ook nog eens voor een ander ) |
#13
|
|||
|
|||
Dus in principe maalt het niet uit als je van een 1300 naar een 1600 bent gegaan?
Aleen de motorcode klopt dan waarschijnlijk niet en daarmee kan je gezeik krijgen als de verzekering ernaar vraagt? Dus zou ik om het klopt te hebben naar de rdw moeten en het op kenteken laten zetten? Wat dus vijwel geen probleem moet zijn omdat je lang niet op 40% vermogen winst zit? Of zie ik dit verkeerd?
__________________
AOW ---> Auto Onvriendelijke Woonwijk Ex, Golf 3 1.8 GT '92, R.I.P Ex, Polo 1.3 Sprinter '88, SOLD Ex,Golf 2 GTI 1.8 8V '89, SOLD Ex Golf 2 1.3 CL '89 , SOLD Ex, Jetta 2 1.6 GL '91, SOLD Golf 2 1.3 CL '91 DAILY..op C2's.. |
#14
|
||||
|
||||
Enige wat jullie vergeten is dat het hier om een 1600 gaat die als het goed is origineel geleverd is in de Mk2 Golf. Met andere woorden. Hier bestaat al een typegoedkeur voor. Dus voor een paar euro kan dit correct op kenteken gezet worden.
Als de rest van de auto ook netjes aangepast is (remmerij). |
#15
|
||||
|
||||
Rij al jaren rond in transporter 1,0 (staat op papieren), is 2.4,,nog nooit last gehad met keuren ofiets !
__________________
Rust = Roest |
#16
|
|||
|
|||
Quote:
Zit er veel verschil in de remmerij?
__________________
AOW ---> Auto Onvriendelijke Woonwijk Ex, Golf 3 1.8 GT '92, R.I.P Ex, Polo 1.3 Sprinter '88, SOLD Ex,Golf 2 GTI 1.8 8V '89, SOLD Ex Golf 2 1.3 CL '89 , SOLD Ex, Jetta 2 1.6 GL '91, SOLD Golf 2 1.3 CL '91 DAILY..op C2's.. |
#17
|
|||
|
|||
Waar het mij om gaat is dat ik geen gezeik heb mocht er iets gebeuren, aanrijding of weet ik wat. Vandaar dat ik alles gewoon in orde wil hebben zoals het moet
__________________
AOW ---> Auto Onvriendelijke Woonwijk Ex, Golf 3 1.8 GT '92, R.I.P Ex, Polo 1.3 Sprinter '88, SOLD Ex,Golf 2 GTI 1.8 8V '89, SOLD Ex Golf 2 1.3 CL '89 , SOLD Ex, Jetta 2 1.6 GL '91, SOLD Golf 2 1.3 CL '91 DAILY..op C2's.. |
#18
|
|||
|
|||
Is de remmerij van een 1300 en 1600 hetzelfde?
Zo niet, waar zit het verschil in?
__________________
AOW ---> Auto Onvriendelijke Woonwijk Ex, Golf 3 1.8 GT '92, R.I.P Ex, Polo 1.3 Sprinter '88, SOLD Ex,Golf 2 GTI 1.8 8V '89, SOLD Ex Golf 2 1.3 CL '89 , SOLD Ex, Jetta 2 1.6 GL '91, SOLD Golf 2 1.3 CL '91 DAILY..op C2's.. |
#19
|
|||
|
|||
Quote:
Dat is ook een hele vreemde probleem dat bij meerdere Transporter T4tjes voorkomt. Maat heeft ook een T4 (dubbele cabine) met 2.4D blokkie erin. Staat heel mooi 1.0 op de papieren... Trouwens het kan nog gekker, er zijn Transporters met 0,8D op kenteken Dat zijn 1.9D's (of TD weet niet meer). |
#20
|
||||
|
||||
Wat de remmerij aangaat, kijk even op h-Base.nl, dan ben je er snel genoeg achter. Waarschijnlijk zijn het dezelfde klauwen maar is de schijf wat dikker...
Dus mogelijk is dat al aangepast en anders is dit vrij makkelijk en betaalbaar te doen... |