#1
|
|||
|
|||
Corrado, welke?:P
Hey mensen, ik ben van plan over te stappen naar een Corrado.
Zit nog te twijfelen welke versie... 1.8 G60 2.0 16v 2.9 VR6 Wat zijn een beetje de sterke en zwakke punten van iedere versie? En zou er het liefste eentje van 93 of jonger willen met de dashbord update enzo. En het allerliefste 1tje met airco, maar deze zijn er al erg weinig te vinden, is een aftermarket ombouw mogelijk of iets dergelijks???
__________________
1987 Golf MKII GT-4 1.8 16v KR |
#2
|
||||
|
||||
Na 93, dan valt de G60 al af.
Een VR6 is de krachtigste, maar een kettingrevisie is duur, de 16V's zijn leuk maar origineel niet super snel. Wel relatief betrouwbaar, en een stuk minder dorstig dan de VR6.
__________________
This post is a natural product. The slight variations in spelling and grammar enhance its individual character and beauty, and in no way are to be considered flaws or defects. ||Corrado G60|| |
#3
|
||||
|
||||
Het is een beetje aan je eigen voorkeur!
Ga je veel rijden, wordt het een hobbywagen etc Elke heeft zijn sterke en zwakke punten, gewoon goed kijken naar de history van de auto..
__________________
>>> Audi A4 Cabrio <<< >>> Golf IV Cabrio <<< >>> Golf II 1.3 NZ <<< |
#4
|
|||
|
|||
Mja ik moet er wekelijks 240km werkverkeer mee rijden + nog een deel vrijetijds verkeer dus zeg 300a 350km per week. Dus zoiezo een dagelijkse auto.
En hoe groot is nou t verschil tussen een 2.0 en een 2.9 kwa verbruik? 1:10 en 1:8 ofzo? En de vr6 zal waarschijnlijk wel een veel soepelere motor zijn, een koppelmonster lijkt me, maar is het dat waard als je redelijk wat km's ermee rijd. En zoals al werd opgemerkt bij 9 van de 10 corrie's die te koop staan zal je waarschijnlijk moeten beginnen met een ketting revisie...
__________________
1987 Golf MKII GT-4 1.8 16v KR |
#5
|
||||
|
||||
Een vriend van mij heeft een hele mooie Corrado staan. Een G60, met bolle VR6 motorkap, zilver van kleur 17" eronder. Mocht je interesse hebben PB me dan even voor meer info.
|
#6
|
||||
|
||||
Quote:
Dagenlijks in een g60 valt het best te doen, ik kan op een volle tank zo'n 400 km rijden(combi van file, korte stukken en lang afstand, met elkaar zo'n 400 km in de week) dan rij ik hierbij over het algemeen wel rustig(niet teveel doortrekken en max 20 km/h te snel), hoop dat dit je wat helpt met je keuze te maken
__________________
Quote:
|
#7
|
|||
|
|||
En 400km? Hoe groot is de tank onder een 2.0/g60/vr6?
En toch neig ik voor mijn eigen gevoel meer naar de 2.0 of de vr6 als voor een g60... maarja
__________________
1987 Golf MKII GT-4 1.8 16v KR Last edited by Smully : 09-06-2008 at 19:36. |
#8
|
||||
|
||||
ikrij met een 55 liter tank, en tank als die bij de reserve komt(zo'n 48 L)
__________________
Quote:
|
#9
|
||||
|
||||
Je hebt ook nog de 2.0 achtklepper. Ook een fijne auto!
|
#10
|
||||
|
||||
Quote:
en de meest betrouwbare! |
#11
|
||||
|
||||
Quote:
Zo`n motor wil je toch niet in een Corrado hebben.... Corrado zou ik kopen met de G60 motor of met de VR6 motor... Als je naar het verbruik kijkt wanneer je een Corrado zoekt....dan kan je beter op zoek gaan naar een Lupo
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#12
|
|||
|
|||
mja het verbruik maakt me ook niet zo denderend veel uit maar een richtllijn is altijd wel makkelijk. Maar kan ik dan een beetje uit gaan van een vr6 1:8 en een 2.0 16v 1:10? of is dat te krap genomen?
__________________
1987 Golf MKII GT-4 1.8 16v KR |
#13
|
||||
|
||||
Ligt puur aan je rechtervoet...ik ken iemand die 1:12/1:13 heeft gereden met z`n VR6...maar ook wel eens 1:5 zeg maar...
Persoonlijk zou ik gewoon voor de VR6 gaan.
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#14
|
|||
|
|||
Haha ok dan
En dan een beetje mijn 2de vraag, Is er een airco op een 2.0 of op een vr6 te bouwen. Of is dat echt een mega dijk werk??
__________________
1987 Golf MKII GT-4 1.8 16v KR |
#15
|
|||
|
|||
Ik kan nu een Corrado 2.0 16v kopen voor 3950 euro, met 75000km op de teller, en airco ingebouwd. Wagen ziet er op de foto's mega netjes uit. Een laat model, alleen geen elektrische ramen kan dat als het 1 van de laatste series is? of is het altijd een optie geweest? En die prijs is die redelijk?
__________________
1987 Golf MKII GT-4 1.8 16v KR |
#16
|
||||
|
||||
Quote:
Bedoel je die rode van Marktplaats? Die hadden ze op het corrado-forum ook al gespot: (copy paste) Vrij jonge C op MP zulke zul je steeds minder tegenkomen denk ik... http://auto.marktplaats.nl/volkswag...&fta_ind=2&fs=1 geplaatst door Bluepower op 08-06-2008 om 13:50 Bluepower Heb die auto bijna van de vorige eigenaar gekocht, een 3 kwart jaar geleden... Erg mooie en originele auto, enige puntjes waren dat er een soort van knikpunten zaten onder de draagbalken onder de deuren, verder niets te zien aan schade oid(mogelijk ooit een keer verkeerd opgekrikt oid)... Die airco deed het ijskoud, maar was wel een apart systeem. Ook de aansturing van het open dak zat anders dan bij andere Corrado's, schakelaar zat op de plaats van 1 van de dashboardknoppen(welke weet ik niet meer precies).... Tja, enige leuke aan die auto is dat ie idd in 97 op kenteken is gekomen en daardoor een lagere km stand heeft, maar dat is ook alles.... geplaatst door pimcent-vr6 op 08-06-2008 om 14:33 pimcent-vr6 Zit er daarom onder de radio ook een soort van Climate Control? geplaatst door Bluepower op 08-06-2008 om 14:36 Bluepower ja, en nu ik de foto zie, weet ik ook weer waar het knopje van het open dak zit: rechts naast de lichtknop....Was iig erg wazig... Maar hij reed erg lekker, ook lekker pittig met een mooi geluidje... Blokje zelf was alleen een beetje smutzig met een kleppendekselpakking lekkage(zo op het eerste oog te zien..) geplaatst door Domenico_20VT op 08-06-2008 om 17:01 Domenico_20VT Die heeft hier in Zoetermeer te koop gestaan. Is te vaak van eigenaar gewisseld intussen. Geeft denk ik ook wel aan dat ie niet zo fris is. geplaatst door Pyledriver op 08-06-2008 om 22:29 Pyledriver Ik zou met jouw toendertijd nog gaan kijken maar helaas waren we te laat terug. |
#17
|
|||
|
|||
Ja gaat idd over die, zou dat iets zijn? Of een beetje versleutelt met zijn opties?
__________________
1987 Golf MKII GT-4 1.8 16v KR |
#18
|
||||
|
||||
zo'n 2.0 16v (ABF) doet echt niet onder voor een VR6 qua koppel en vermogen en is qua verbruik een stuk gunstiger.
Met een VR6 kán je vrij zuinig rijden, maar dan ben je echt je best aan het doen, het slaat al vrij snel om als je een beetje gas geeft, en het geluid nodigt je daar alleen maar meer toe aan Een gechipte ABF is meestal sneller ook dan een VR6, omdat de laatste ook nog es zwaarder is |
#19
|
||||
|
||||
Quote:
In de Corrado is nooit de ABF geleverd. Alleen de 2.0 16V 9A. |
#20
|
||||
|
||||
niet na 93 toch? Ben geen corrado-kenner, maar dacht dat ze toen in het hele gamma de 2L 16v vervangen hadden door de ABF
9A is overigens niet echt een snelle motor, maar wel een heerlijke motor voor dagelijks verkeer Last edited by Marcski : 10-06-2008 at 08:55. |