Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Corrado en Scirocco
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 09-06-2008, 17:08
Smully Smully is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: May 2007
Posts: 124
Default Corrado, welke?:P

Hey mensen, ik ben van plan over te stappen naar een Corrado.
Zit nog te twijfelen welke versie...
1.8 G60
2.0 16v
2.9 VR6

Wat zijn een beetje de sterke en zwakke punten van iedere versie?
En zou er het liefste eentje van 93 of jonger willen met de dashbord update enzo.
En het allerliefste 1tje met airco, maar deze zijn er al erg weinig te vinden, is een aftermarket ombouw mogelijk of iets dergelijks???
__________________
1987 Golf MKII GT-4 1.8 16v KR
Reply With Quote
  #2  
Old 09-06-2008, 17:47
Lexo's Avatar
Lexo Lexo is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 897
Send a message via MSN to Lexo
Default

Na 93, dan valt de G60 al af.

Een VR6 is de krachtigste, maar een kettingrevisie is duur, de 16V's zijn leuk maar origineel niet super snel. Wel relatief betrouwbaar, en een stuk minder dorstig dan de VR6.
__________________
This post is a natural product. The slight variations in spelling and grammar enhance its individual character and beauty, and in no way are to be considered flaws or defects.

||Corrado G60||
Reply With Quote
  #3  
Old 09-06-2008, 17:48
Bertus_01's Avatar
Bertus_01 Bertus_01 is offline
VW Addict
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 563
Send a message via MSN to Bertus_01
Default

Het is een beetje aan je eigen voorkeur!
Ga je veel rijden, wordt het een hobbywagen etc

Elke heeft zijn sterke en zwakke punten, gewoon goed kijken naar de history van de auto..
__________________
>>> Audi A4 Cabrio <<<
>>> Golf IV Cabrio <<<
>>> Golf II 1.3 NZ <<<
Reply With Quote
  #4  
Old 09-06-2008, 18:18
Smully Smully is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: May 2007
Posts: 124
Default

Mja ik moet er wekelijks 240km werkverkeer mee rijden + nog een deel vrijetijds verkeer dus zeg 300a 350km per week. Dus zoiezo een dagelijkse auto.
En hoe groot is nou t verschil tussen een 2.0 en een 2.9 kwa verbruik? 1:10 en 1:8 ofzo? En de vr6 zal waarschijnlijk wel een veel soepelere motor zijn, een koppelmonster lijkt me, maar is het dat waard als je redelijk wat km's ermee rijd. En zoals al werd opgemerkt bij 9 van de 10 corrie's die te koop staan zal je waarschijnlijk moeten beginnen met een ketting revisie...
__________________
1987 Golf MKII GT-4 1.8 16v KR
Reply With Quote
  #5  
Old 09-06-2008, 19:11
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 6,221
Default

Een vriend van mij heeft een hele mooie Corrado staan. Een G60, met bolle VR6 motorkap, zilver van kleur 17" eronder. Mocht je interesse hebben PB me dan even voor meer info.
Reply With Quote
  #6  
Old 09-06-2008, 19:30
Ritske's Avatar
Ritske Ritske is offline
Volksforum Aandeelhouder <- bytsje mar :p
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 607
Send a message via MSN to Ritske
Default

Quote:
Originally Posted by Smully
Mja ik moet er wekelijks 240km werkverkeer mee rijden + nog een deel vrijetijds verkeer dus zeg 300a 350km per week. Dus zoiezo een dagelijkse auto.
En hoe groot is nou t verschil tussen een 2.0 en een 2.9 kwa verbruik? 1:10 en 1:8 ofzo? En de vr6 zal waarschijnlijk wel een veel soepelere motor zijn, een koppelmonster lijkt me, maar is het dat waard als je redelijk wat km's ermee rijd. En zoals al werd opgemerkt bij 9 van de 10 corrie's die te koop staan zal je waarschijnlijk moeten beginnen met een ketting revisie...


Dagenlijks in een g60 valt het best te doen, ik kan op een volle tank zo'n 400 km rijden(combi van file, korte stukken en lang afstand, met elkaar zo'n 400 km in de week) dan rij ik hierbij over het algemeen wel rustig(niet teveel doortrekken en max 20 km/h te snel), hoop dat dit je wat helpt met je keuze te maken
__________________
Quote:
Originally Posted by vw virus
Ik houd op de veranderingen na de auto volledig origineel.
Reply With Quote
  #7  
Old 09-06-2008, 19:33
Smully Smully is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: May 2007
Posts: 124
Default

En 400km? Hoe groot is de tank onder een 2.0/g60/vr6?

En toch neig ik voor mijn eigen gevoel meer naar de 2.0 of de vr6 als voor een g60... maarja
__________________
1987 Golf MKII GT-4 1.8 16v KR

Last edited by Smully : 09-06-2008 at 19:36.
Reply With Quote
  #8  
Old 09-06-2008, 19:44
Ritske's Avatar
Ritske Ritske is offline
Volksforum Aandeelhouder <- bytsje mar :p
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 607
Send a message via MSN to Ritske
Default

ikrij met een 55 liter tank, en tank als die bij de reserve komt(zo'n 48 L)
__________________
Quote:
Originally Posted by vw virus
Ik houd op de veranderingen na de auto volledig origineel.
Reply With Quote
  #9  
Old 09-06-2008, 19:51
MipMip's Avatar
MipMip MipMip is offline
VW Addict
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 663
Default

Je hebt ook nog de 2.0 achtklepper. Ook een fijne auto!
Reply With Quote
  #10  
Old 09-06-2008, 20:04
ronnie_v's Avatar
ronnie_v ronnie_v is offline
Postwhore
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 1,275
Default

Quote:
Originally Posted by MipMip
Je hebt ook nog de 2.0 achtklepper. Ook een fijne auto!


en de meest betrouwbare!
Reply With Quote
  #11  
Old 09-06-2008, 20:04
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,384
Default

Quote:
Originally Posted by MipMip
Je hebt ook nog de 2.0 achtklepper. Ook een fijne auto!


Zo`n motor wil je toch niet in een Corrado hebben....
Corrado zou ik kopen met de G60 motor of met de VR6 motor...

Als je naar het verbruik kijkt wanneer je een Corrado zoekt....dan kan je beter op zoek gaan naar een Lupo
Reply With Quote
  #12  
Old 09-06-2008, 20:08
Smully Smully is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: May 2007
Posts: 124
Default

mja het verbruik maakt me ook niet zo denderend veel uit maar een richtllijn is altijd wel makkelijk. Maar kan ik dan een beetje uit gaan van een vr6 1:8 en een 2.0 16v 1:10? of is dat te krap genomen?
__________________
1987 Golf MKII GT-4 1.8 16v KR
Reply With Quote
  #13  
Old 09-06-2008, 20:30
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,384
Default

Ligt puur aan je rechtervoet...ik ken iemand die 1:12/1:13 heeft gereden met z`n VR6...maar ook wel eens 1:5 zeg maar...

Persoonlijk zou ik gewoon voor de VR6 gaan.
Reply With Quote
  #14  
Old 09-06-2008, 20:36
Smully Smully is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: May 2007
Posts: 124
Default

Haha ok dan

En dan een beetje mijn 2de vraag,
Is er een airco op een 2.0 of op een vr6 te bouwen.
Of is dat echt een mega dijk werk??
__________________
1987 Golf MKII GT-4 1.8 16v KR
Reply With Quote
  #15  
Old 09-06-2008, 21:43
Smully Smully is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: May 2007
Posts: 124
Default

Ik kan nu een Corrado 2.0 16v kopen voor 3950 euro, met 75000km op de teller, en airco ingebouwd. Wagen ziet er op de foto's mega netjes uit. Een laat model, alleen geen elektrische ramen kan dat als het 1 van de laatste series is? of is het altijd een optie geweest? En die prijs is die redelijk?
__________________
1987 Golf MKII GT-4 1.8 16v KR
Reply With Quote
  #16  
Old 09-06-2008, 21:52
MipMip's Avatar
MipMip MipMip is offline
VW Addict
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 663
Default

Quote:
Originally Posted by Smully
Ik kan nu een Corrado 2.0 16v kopen voor 3950 euro, met 75000km op de teller, en airco ingebouwd. Wagen ziet er op de foto's mega netjes uit. Een laat model, alleen geen elektrische ramen kan dat als het 1 van de laatste series is? of is het altijd een optie geweest? En die prijs is die redelijk?



Bedoel je die rode van Marktplaats?

Die hadden ze op het corrado-forum ook al gespot:

(copy paste)


Vrij jonge C op MP

zulke zul je steeds minder tegenkomen denk ik...

http://auto.marktplaats.nl/volkswag...&fta_ind=2&fs=1
geplaatst door Bluepower op 08-06-2008 om 13:50

Bluepower
Heb die auto bijna van de vorige eigenaar gekocht, een 3 kwart jaar geleden...
Erg mooie en originele auto, enige puntjes waren dat er een soort van knikpunten zaten onder de draagbalken onder de deuren, verder niets te zien aan schade oid(mogelijk ooit een keer verkeerd opgekrikt oid)...
Die airco deed het ijskoud, maar was wel een apart systeem. Ook de aansturing van het open dak zat anders dan bij andere Corrado's, schakelaar zat op de plaats van 1 van de dashboardknoppen(welke weet ik niet meer precies)....

Tja, enige leuke aan die auto is dat ie idd in 97 op kenteken is gekomen en daardoor een lagere km stand heeft, maar dat is ook alles....
geplaatst door pimcent-vr6 op 08-06-2008 om 14:33

pimcent-vr6
Zit er daarom onder de radio ook een soort van Climate Control?
geplaatst door Bluepower op 08-06-2008 om 14:36

Bluepower
ja, en nu ik de foto zie, weet ik ook weer waar het knopje van het open dak zit: rechts naast de lichtknop....Was iig erg wazig...
Maar hij reed erg lekker, ook lekker pittig met een mooi geluidje...
Blokje zelf was alleen een beetje smutzig met een kleppendekselpakking lekkage(zo op het eerste oog te zien..)
geplaatst door Domenico_20VT op 08-06-2008 om 17:01

Domenico_20VT
Die heeft hier in Zoetermeer te koop gestaan.
Is te vaak van eigenaar gewisseld intussen.
Geeft denk ik ook wel aan dat ie niet zo fris is.
geplaatst door Pyledriver op 08-06-2008 om 22:29

Pyledriver
Ik zou met jouw toendertijd nog gaan kijken maar helaas waren we te laat terug.
Reply With Quote
  #17  
Old 10-06-2008, 07:06
Smully Smully is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: May 2007
Posts: 124
Default

Ja gaat idd over die, zou dat iets zijn? Of een beetje versleutelt met zijn opties?
__________________
1987 Golf MKII GT-4 1.8 16v KR
Reply With Quote
  #18  
Old 10-06-2008, 08:39
Marcski's Avatar
Marcski Marcski is offline
Volksforum Crew
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 12,707
Default

zo'n 2.0 16v (ABF) doet echt niet onder voor een VR6 qua koppel en vermogen en is qua verbruik een stuk gunstiger.
Met een VR6 kán je vrij zuinig rijden, maar dan ben je echt je best aan het doen, het slaat al vrij snel om als je een beetje gas geeft, en het geluid nodigt je daar alleen maar meer toe aan

Een gechipte ABF is meestal sneller ook dan een VR6, omdat de laatste ook nog es zwaarder is
Reply With Quote
  #19  
Old 10-06-2008, 08:48
MipMip's Avatar
MipMip MipMip is offline
VW Addict
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 663
Default

Quote:
Originally Posted by Marcski
zo'n 2.0 16v (ABF) doet echt niet onder voor een VR6 qua koppel en vermogen en is qua verbruik een stuk gunstiger.
Met een VR6 kán je vrij zuinig rijden, maar dan ben je echt je best aan het doen, het slaat al vrij snel om als je een beetje gas geeft, en het geluid nodigt je daar alleen maar meer toe aan

Een gechipte ABF is meestal sneller ook dan een VR6, omdat de laatste ook nog es zwaarder is



In de Corrado is nooit de ABF geleverd. Alleen de 2.0 16V 9A.
Reply With Quote
  #20  
Old 10-06-2008, 08:53
Marcski's Avatar
Marcski Marcski is offline
Volksforum Crew
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 12,707
Default

niet na 93 toch? Ben geen corrado-kenner, maar dacht dat ze toen in het hele gamma de 2L 16v vervangen hadden door de ABF

9A is overigens niet echt een snelle motor, maar wel een heerlijke motor voor dagelijks verkeer

Last edited by Marcski : 10-06-2008 at 08:55.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 14:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum