#1
|
||||
|
||||
welk onderblok moet ik gebruiken?
hallo mede forummers mijn 18-16v pl gaat op de schop nu is mijn bedoeling om er een 2.0 onderblok onder te hangen welke kan ik het beste gebruiken???
|
#2
|
||||
|
||||
9a
|
#3
|
||||
|
||||
Of je gebruikt alleen de krukas van een 9a om aan 2.0 te komen.
__________________
Prius3 Superb Combi 1.6TDI Hartog optimized Z3 M-Coupe S54 Phoenix Gelb nr. 27/269 Boxster S 987 48dkm Ducati 916, 748SP, 999S Suzuki GSXR750 ‘87, ‘91, ‘91 |
#4
|
||||
|
||||
Of je pakt gewoon heel het 9a onderblok zodat je ook de grotere boring en zuigers hebt
82,5 ipv de kr 81. De zuigers van de 9A zijn trouwens ook lager, dus zou je de kr zuigers moeten afdraaien bij jouw optie. Beetje gezeik voor niks lijkt mij. |
#5
|
||||
|
||||
Waarom precies 9A? Zijn die hetzelfde als ABF?
__________________
'91 Volkswagen Golf II GTI 16VT Edition One '10 Audi A4 B8 Avant |
#6
|
||||
|
||||
Ik zou geen 9a pakken. Voor zover ik weet is de 9a een geknepen blok. Nou zit dat meestal in de kop maar de 9a heeft ook iets langere drijfstangen volgens mij. Gevolg hiervan is dat de maximale draaihoek van de drijfstang kleiner word. En daardoor de motor rustiger (luier) loopt, en over het hele toerengebied gewoon minder vermogen heeft.
__________________
Power is nothing without the "d" betweens the W and the E... |
#7
|
||||
|
||||
Dit verhaal hieronder geldt dus voor de ABF.
Deze heeft een lui karakter vanwege de langere slag en de lange 159mm stangen. Het heeft allemaal zijn voor- en nadelen. Van de 9A is niks geknepen of wat dan ook. De 9A is gewoon 92.8mm kruk in het lage onderblok maar wel met de grotere 82,5 boring en de kleinere 144 stangen. Je kunt voor een 2.0 veel kanten op, als basis een 9A gebruiken is een goede, tevens als het 1 van de latere types is, dan heb je de beter flowende ABF specificatie. Deze setup werd veel in autocross toepassingen gebruikt. Quote:
__________________
Finished: 2076cc 16VT with a 95.5mm crank and lots of T3/T04E 50trim .48/2 boost I hope that Syncro can handle some torque... |