|
|||
|
|||
distributieriem
Mijn Golf 1 cabrio (1.6) heeft zijn distributieriem sedert 2000. In al die jaren heb ik nog geen 4000 km gereden. Is vervanging noodzakelijk? Alvast bedankt voor uw reactie.
|
|
||||
|
||||
als hij geen droogtescheurtjes vertoond zou ik hem lekker laten zitten
|
|
|||
|
|||
Quote:
Bedankt voor je antwoord. Ik zal de klep losmaken om e.e.a. te bekijken. gr. Eugene |
|
||||
|
||||
kijk het inderdaad even na.
als er wel scheurtjes inzitten en ook al zijn het maar kleintjes zou ik toch overwegen om hem te vervangen. want wanneer hij knapt zal het je meer gaan kosten.
|
|||
|
|||
Quote:
Bedankt. Zal ik doen. Ik heb al gezien dat je veel moet uitbouwen alvorens je wat kan zien. |
|
||||
|
||||
als je het zelf kunt vervangen, zou ik er gewoon nieuw spul opzetten. Weet je het zeker, kost je een paar tientjes,maar dan is het zeker goed. Die tientjes vallen in het niet, in vergelijking met de kosten, als de riem knapt...
|
|
||||
|
||||
voor 35 euro ben je klaar 15 euro voor de riem en 20 euro voor de spanrol
gewoon vervangen stelt niks voor gr ronnie
|
||||
|
||||
jep indererdaad ik zou het zaakje gewoon vv want alshij wel knapt ben je nog verder van huis.
want ze advieseren om de 5 jaar of om de 90.000km te vv d8 ik maar moet je maar ff kijken greetz wesley
|
||||
|
||||
Quote:
Dan heb je nog nooit een nieuwe lancia lybra of een alfa v6 gezien, daar moet je pas veel bij uitbouwen. Een golf 1 stelt helemaal niks voor, half uurtje en hij is vervangen heb je geen eens een brug voor nodig! Mits je ervaring hebt met distributie vervangen, anders kan het id lang duren |
|
||||
|
||||
Quote:
prijzen excl btw? kost toch meer nieuw? |
|
|||
|
|||
riem
Allemaal bedankt voor de bruikbare adviezen. De materiaalkosten wegen inderdaad niet op tegen de mogelijke schade die bij het springen van de riem ontstaat.
groeten, Eugene |