#61
|
|||
|
|||
wat een project
|
#62
|
||||
|
||||
Quote:
Wat is dit nou voor reactie? Heb je de vorige posts wel gelezen? |
#63
|
|||
|
|||
ja daarom zeg ik het ook wat een project
|
#64
|
|||
|
|||
doorzakken?!!! ik zeg omlaag dat ding!!!
|
#65
|
||||
|
||||
Haha, een concierge met een verlaagde auto. Dat zal ik zelf waarschijnlijk niet meer meemaken
Maargoed, doordat de Vento meer weegt achter, door de kont. Zal 60/40 inderdaad recht lijken. En met veel bagage/audio/passagiers zal hij zeker in de kont gaan hangen. Maar als je 60/40 doet zul je wel aardig netjes uitkomen verwacht ik. Ga je de set zelf monteren, dan kan prima. Een How-To is bij de technische verslagen op dit forum te vinden. Als je een schroefset aanschaft, die er al zijn vanaf 250 euro, zul je zeker geen last hebben van nazakken. Je kunt hem dan immers gewoon weer wat omhoog draaien. En een verlagingsset kun je anders het beste op Ebay.de kopen of ook via een sponsor van hier (of VWforum.nl, waar ook enkele zitten met scherpe prijzen). Maar met zo'n vaste set zul je waarschijnljik ook al snel aan de 250 euro zitten. |
#66
|
||||
|
||||
hey rocX,
hoe gaat het met je vento. heb je er al weer wat aan kunnen doen? gr hightower |
#67
|
||||
|
||||
Neej, helemaal niks, heb deze week stage en vorige week toetsen. Heb nu wel wat geld bijeen gepsaard om wat aan het ICE te doen, want dat begint me nu behoorlijk te ergeren als ik een keer een lekker nummertje op de radio hoor, dus dat gaat zeer binnekort gebeuren. En dan is het in de zomervakantie werken, veel geld verdienenen dan kijken wat ik ermee ga doen. Moet nog even prioriteiten stellen, maar denk dat ie eerst verlaagt wordt. Mooi Eibach setje eronder. Maar das pas midden in de zomer.
|
#68
|
||||
|
||||
Heb je het rijbewijs al of ben je er nog mee bezig waneer afrijden.????
|
#69
|
||||
|
||||
Whaha ben nog 17 (19 November) dus moet nog even wachten voordat ik de wegen onveilig maak.
|
#70
|
||||
|
||||
[UPDATE]
Na een tijdje stil te ziojn geweest, is er eindelijk wat veranderd, zij het niet in goede zin. Op de een of andere manier is gisteren de drukgroep van de koppeling kapot gegaan. De motor doet het nog wel, en de versnellingen ook alleen kan ik de koppeling er niet meer af krijgen. Als ik het pedaal indruk schiet naar achteren en komt niet automatisch weer terug. Hij zal dus wel naar de garage moeten. Ik gok dat dit door slijtage komt, maar kan het ook aan de manier van rijden zijn? Ik heb thuis wel een vraagbaak liggen, dus kan eventueel even kijken of het zelf te fiksen is. Heeft iemand een idee of dat een beetje loont en of dat een beetje te doen is? |
#71
|
||||
|
||||
klinkt als een gebroken kabeltje.. is 20 euro en 10 minuten werk.
__________________
Welcome to the internet: Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents. |
#72
|
||||
|
||||
volgens mij is het ook een gebroken kabel, kosten vallen dus mee :P
|
#73
|
||||
|
||||
Voor zover ik kan zien zijn alle kabeltjes nog heel. Ik kan dus wel het pedaal indrukken, en dan zie je in de motor(bak) zie je wel dat plaatje op en neer bewegen waar dat kabeltje aan zit, maar het pedaal komt niet automatisch terug en de platen krijg ik niet van elkaar af. ZOuden jullie misschien kunnen zeggen welk kabeltje julie anders bedoelen?
|
#74
|
||||
|
||||
Die bovenop de versnellingsbak?
__________________
I'm trying to see things from YOUR perpective.... But I can't get my head that far up my ass! |
#75
|
||||
|
||||
Ja ik geloof het wel , maar hij staat ondertussen bij een dokter, dus we gaan het meemaken.
|
#76
|
||||
|
||||
RocX,
onderstaand een foto van mijn vento met 60-40mm icm een 1.9 TDI blok. Zoals je ziet zou dit wel 70-40 of misschien wel 80-40 mogen zijn. Auto is nu wel horizontaal, maar de openingen tussen wielkast en band zijn voor en achter niet gelijk. succes met je keuze. |
#77
|
||||
|
||||
Dankjewel, dat geeft inderdaad wel een goede inzicht.
|
#78
|
||||
|
||||
Doen we maar weer eens even een update:
De Vento was weer terug van de dokter. Bleek een heveltje in de 5de versnelling te zijn, ik las dat dat wel vaker voorkwam bij Vento's. Heeft het weer gerepareerd en gelijk de koppelingskabel maar vervangen, kostte me bij elkaar slechts 140 euro. Op koninginnendag met Fiorano naar de Mediamarkt geweest. Ik begon me toch wel heel erg te ergeren aan de slechte muziek, dus nieuw autoradio gekocht. Autoradio: Sony Xplod MEXBT2600 Boxen: JBL GTO6507C, componentboxen. De midden- en bastonen in beide deuren en tweeters in het dashboard. Moet nog wel worden geïnstalleerd, maar Fiorano en ik liepen tegen het probleem aan van de grote stekker waar alle draadjes van de auto door de rubber slang naar de deur gaan. Daar was geen gat of iets vrij. Kan je op een blank stukje daar gerust een gaatje boren? En als je de kappen weghaald waar de boxen horen te zitten, dan zit daarachter isolatie materiaal, helemaal dicht. Heeft iemand daar misschien tips en tricks voor? Groetjes, |
#79
|
|||
|
|||
ik heb isolatie matrial gewoon een gaatje in gemaakt en heb platte composetje voor op en in de achterdeuren ook platte 3 weg speakers(waren best wel prijzig)
verder zou ik je nie aanraden om in het metaal te boren, vind dat namelijk beun installeren.....(tenzij ik je verkeerd begrijp.....mijn excuses) succes verder met het installeren.....leuke radio trouwens |
#80
|
|||
|
|||
gewoon die plastic deur doorvoeren doorboren.... daar waar die andere kabels ook de deur ingaan zo heb ik het bij die van mij ook gedaan om de kabels in de achterdeur te krijgen
|