#21
|
||||
|
||||
De torx trasher methode heeft helaas gefaald . . . .
Ben dus op zoek naar een cilinder kop . . . In ieder geval bedank voor de tips.
__________________
R.I.P. - Skoda Rapid 130 5 speed '87 Still driving in the Gambia - VW t3 1.7d '89 - New Hope - VW Golf II 1.8 '91 |
#22
|
||||
|
||||
Maar dan nog blijft de vraag;
- welke koppen kan ik er voor gebruiken - is een 2de hands blok een optie . . .
__________________
R.I.P. - Skoda Rapid 130 5 speed '87 Still driving in the Gambia - VW t3 1.7d '89 - New Hope - VW Golf II 1.8 '91 |
#23
|
||||
|
||||
een compleet blok is misschien wel net zo handig.. Maar dan weet je nog niet wat je koopt.
een 1.8 blok voor een golf2 kost niet veel, staan er wel wat van op marktplaats (code RP)
__________________
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 |
#24
|
||||
|
||||
Is het dan niet beter om een jonger ABS 1.8i blok uit een Golf III te pakken? Of gaat dit niet direct passen . . .
__________________
R.I.P. - Skoda Rapid 130 5 speed '87 Still driving in the Gambia - VW t3 1.7d '89 - New Hope - VW Golf II 1.8 '91 |
#25
|
|||
|
|||
Kan je ze er niet uit tikken met een doorslag of ijzerbeitel?
Je moet dan even geduld hebben maar dan heb je hem er wel uit. En anders uitboren en hem proberen te breken. Meestal als je er een gaatje in boort gaat de spanning er wel af. Ander warm stoken (maar dit moet je erg mee uitkijken niet te warm anders kost het je kop). En als laatste optie is uitboren en opnieuw tappen en eventueel een helicol er in schroeven. |
#26
|
||||
|
||||
Kan voor een leuk prijsje een 2de hands ABS blok uit een golf III met alles er op en er aan krijgen. Vraag is of het allemaal makkelijk in te bouwen is i.v.m. motor steunen e.d. Iemand hier ervaring mee?
__________________
R.I.P. - Skoda Rapid 130 5 speed '87 Still driving in the Gambia - VW t3 1.7d '89 - New Hope - VW Golf II 1.8 '91 |
#27
|
||||
|
||||
Je moet hem even proberen een stukje terug erin te draaien Alles helemaal vol spuiten met wd40 lukt dit niet moet je er gewoon een dikke bout op laten/of zelf erop lassen
Succes |
#28
|
||||
|
||||
Quote:
hoe ga jij in hemelsnaam iets op een afgebroken bougie lassen? ben erg benieuwd hoe jij met een lastoorts bij het afgebroken deel komt?
__________________
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 |
#29
|
||||
|
||||
Quote:
Dat vroeg ik mij ook af . . . onmogelijk . . .
__________________
R.I.P. - Skoda Rapid 130 5 speed '87 Still driving in the Gambia - VW t3 1.7d '89 - New Hope - VW Golf II 1.8 '91 |
#30
|
||||
|
||||
Dit is een wat oud topic maar ik wil hier toch nog wel even op rageren.
Afbrekende bougie's zijn heel vervelend maar soms niet te voorkomen, helaas. Als ze dan breken zijn er tal van manier om ze er toch nog uit te krijgen, welke hier ook genoemd worden. Ik snap alleen niet waarom er mensen meteen roepen de kop eraf! en die krijg je er nooit meer uit! Ik heb dit soort dingen vaak bij de hand gehad, maar nog nooit een kop hoeven demonteren! Bij een goed garage/revisiebedrijf hoeft de kop er echt niet af voor zoiets. Sterker nog, ik weet een bedrijf waar dit voor maximaal 200,- opgelost is. (Carrec/MMA in Amersfoort). In het ergste geval boren ze hem er helemaal uit en plaatsen ze een bus in de kop. Ik heb dat zelf regelmatig gedaan en het is nog nooit misgegaan. Ik zou zeggen doe er je voordeel mee!
__________________
Power is nothing without the "d" betweens the W and the E... |
#31
|
||||
|
||||
zonder de kop te demonteren?
Ik neem aan dat bij het uitboren+ bus plaatsen toch wel de kop gedemonteerd word. Maar je hebt gelijk; een revisiebedrijf zal hier zijn trucjes én tools voor hebben. Maar ja; voor een eurotje of 300 heb je tegenwoordig ook een vervangend blok..
__________________
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 |
#32
|
||||
|
||||
Quote:
electrode iss 30 cm lang dus moet wel lukken toch? |
#33
|
||||
|
||||
met mig tig kom je er idd niet bij. Daarom electrisch lassen
|
#34
|
||||
|
||||
Het kan zonder de kop te demonteren, gewoon zorgen dat de kleppen dichtstaan. Als je dan klaar bent met boren en tappen flink de luchtspuit erdoorheen.
Je loopt altijd het risico op slijpsel maar als je zorgt dat de kleppen dicht staan en je zet een lange luchtspuit in de cilinder is dat risico minimaal. Nogmaals, ik heb het vaak zat gedaan en het is nog nooit fout gegaan. En dat bedrag van 200,- is natuurlijk een schatting, meer is het nooit. Als het allemaal meezat waren onze klanten meestal voor ongeveer 125,- klaar. Wat betreft het gebrek aan ruimte voor lassen is dat gewoon een kwestie van proberen. Wij hebben ook wel eens een afgebroken kopbout die ruim 2 cm in het blok zat eruit gehaald. Dat was wat langer werk maar het lukte wel (die zat gelukkig niet erg vast).
__________________
Power is nothing without the "d" betweens the W and the E... |