|
|||
|
|||
inhouden stotteren golf3 1.6 74kw AFT
lamdasonde vervangen,benzine filter,boegies,boegiekabels,bobine,temratuur sensor,vacuum slang,carterontluchtingslang, comp is uitgelezen geen storing gevonden.
loopt bij koude motor goed naar mate hij warmer word gaat hij steeds slechter rijden stotteren en haperen als ik em goed wil doortrekken en dan af en toe lijkt net of er een begrenzer aanslaat bij 5000 toeren soms al bij 4000 |
|
|||
|
|||
ik heb ongeveer het zelfde probleem met mijn 2l 2E als hij koud is trekt hij super en als die warm is en je trapt het gas vol in dan is het net of hij verzuipt.... Misschien hetzelfde probleem?? Ik heb dezelfde onderdelen als jouw al vervangen. Ik heb laatst een x de onsteking versteld en toen liep hij al beter. Nu staat deze weer terug op tijd na een bezoek aan de garage en nu doet hij weer hetzelfde. Misschien zijn er hier mensen met hetzelfde probleem die ons kunnen helpen...
|
|
||||
|
||||
weet je zeker dat de bobine vervangen is, ik had hetzelfde probleem, bobine was stuk, je kon bijna niet zien dat er een scheurtje in zat, maar die was er wel. En schijnt een kwaaltje te zijn van een golf 3. Later had ik hetzelfde probleem maar toen was het de verdelerkap die 'op' was. Toen nieuwe rotor en verdeelkap geplaatst en toen was ht ook weer oke.
Ik heb ook een AFT motor |
|
|||
|
|||
heb een 16v pl motor en die houd ook in en stotterd als die warm is en koud loopt die niet mooi.
zal van de week eerst de rotor verdeelkap en boegies,boegiekabels vervangen. hoop dat het daar aan ligt.
|
|||
|
|||
Kan ook de hallgever zijn.
Als die stuk is kun je hem ook niet ver doortrekken.
|
|||
|
|||
ja ik weet ckr dat de bobine vervangen is want de oude kreeg ik terug
|
|
|||
|
|||
maar ik heb niet alleen het probleem als ik goed doortek maar ook als ik in de file rijd dan komtie haast niet vooruit of op snelweg als ik 100 rij en in1keer gas geef dan begintie met stotteren en haperen en die toerenteller blijf haast stilstaan hij loopt heeeel rustig op maar soms is er een dag dat ik er totaal geen last van heb het is maar af en toe
|
|
|||
|
|||
Hoog in de toeren trekt hij wel goed alleen bij lage toeren blijft hij hangen en komt maar heel laat door... Is er een manier om de bobine te testen. Het komt inderdaad ook voor dat er niks aan de hand is en de volgende dag weer wel
|
|
||||
|
||||
ik heb wel eens horen zeggen, met lopende motor met een plantenspuitje voorzichtig op de bobine spuiten. Misschien is het niet nodig en kan je als je gas geeft met de hand zelf zien of er vonken vrijkomen...
En nickson is je verdelerkap vervangen, bekijk die anders eens |
|
||||
|
||||
Ik zou ook eens proberen om het gasklephuis binnenin eens goed schoon te maken.
|
|
|||
|
|||
Quote:
neej ik ga morgen rotor en verdelerkap halen ik meld het wel als ik meer weet |
|
|||
|
|||
Quote:
en hoe krijg ik die schoon een gasklephuis.
|
||||
|
||||
Huis volledig demonteren en goed de gasklep schoonmaken en waar deze afsluit in het huis.
|
|
||||
|
||||
Dit zal hem waarschijnlijk zijn
|
|
|||
|
|||
heb een 16v motor pl is weer anders zeker.
|
|||
|
|||
Bij mij is laatst het hele inlaat traject gereinigd... En alle bovenstaande onderdelen behalve de bobine gewisseld.. Ook is mijn brandstofpomp relais vervangen. Is het niet zo dat een bobine het of wel of niet doet maar niks ertussen in, want bij mij doet het probleem zich niet dagelijks voor.
|
|
||||
|
||||
Quote:
Zeker kan dat, mijn bobine was ook stuk en het probleem deed zich niet constant voor. Haal hem er eens af en bekijk hem goed in het licht of er niet ergens een klein scheurtje/barstje in zit. Dat gebeurt vaak bij bobine's van vw. |
|
||||
|
||||
Het kan ook zijn dat je gasklephuis er ongeveer zo uitziet.
|
|
|||
|
|||
ik heb vandaag me rotor en verdeelkap vervangen nu heeftie 100 km als een beest gereden ook toen die warm was geen probleemen maar nu net wou ik weer een stukkie gaan rijden maar hij begint weer met inhouden en schokken lijkt wel oftie te weinig benzine inspoten ofzo
|
|
||||
|
||||
probeer ook eens om een fles injectiereiniger door de tank te gooien, misschien is de boel wel vervuild. Ik hoop iig niet voor je dat de brandstofpomp slecht is, die zijn nogal duur geloof ik
|