#101
|
||||
|
||||
het gaat niet lukken als in "de kever komt dan te laag" of als in "hij kan niet lager".
mocht je straks een versmalde as maken, kun je de adjusters wel onder een andere hoek erin lassen zodat ie nog lager komt. ik zou vierkante bumpers doen. en toch kan een later type ook zo mooi zijn, met een paar mooie wielen en goede verlaging |
#102
|
||||
|
||||
Quote:
ben ik met je eens, worden de vierkante bumpers. ik twijfelde namelijk omdat de ronde bumpers een betere kwaliteit chroom hebben en van rvs zijn oja hij kan niet lager :p hij blijft ergens op steken waardoor die niet verder wilt zakken. |
#103
|
||||
|
||||
T-bars misschien een optie????
|
#104
|
||||
|
||||
Ik zou ook gewoon vierkante bumpers monteren, niks lelijks aan en hoort gewoon bij dit bouwjaar . Als je ronde had gewild had je maar een oude kever moeten kopen
__________________
'11 Polo 6R bluemotion TDI '05 BMW 130i trackday '93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD '91 Golf Syncro Country '89 Daihatsu Feroza '86 Passat Variant Syncro |
#105
|
||||
|
||||
Heb de kever gekregen :-p nee maar de keuze is inderdaad voor vierkant geworden mede omdat er een zwart lijntje in zit, past mooi bij de auto. T-bars vindt ik persoonlijk alleen bij een ouder type mooier staan :-)
|
#106
|
||||
|
||||
oja ik had ook nog een topic lopen
denk dat iedereen het wel kent het onderschatten van een redelijke restauratie, ik geef het toe ik ook een tijdje geleden ik geloof in mei begonnen de tegen slagen, de lak van de kever begon al af te breken. en het interieur of eigenlijk de stoelen van de kever paste niet opd e bodem van de kever. en oja de motor liep ook nog steeds niet lekker . laat ik maar beginnen bij het begin de lak. mijn spuiter (die overigens een auto schade hersteller is, en dus mag verwachten dat hij goed werk levert) heeft mijn auto strak gezet en gespoten, maar waarschijnlijk is deze niet goed ontvet en is dus op sommige plaatsen gaan scheuren en er afgevallen, gelukkig wordt dit wel opgelost binnekort. het interieur is super geworden maar de bodemplaat moest nog wel even verlast worden omdat de stoel geleiders er dus gewoon niet inpaste, ook dit is opgelost. nu had ik een gereviseerd motorblok gekocht en er in gezet maar deze wou maar niet lekker lopen van alles geprobeerd tig keer de carberateurs uit elkaar in elkaar maar ding kreeg maar geen benzine genoeg en als die het wel kreeg spoot het eruit. na veel denken en doen toch alles inclusief leidingen vervangen en ja hoor bij het laatste dingentje wat ik wou los halen zag ik het, het brandstof filter aan de benzine tank kant was dmv. een slangeklem per ongeluk dicht geknepen. maar goed dat dus vorige week opgelost en ja hoor het eerste ritje naar huis van deventer naar amersfoort op en lekker cruise tot dat ik bij apeldoorn een fikse kanl hoorde en de kever dood was, ding wou wel aan maar met een raar geluid en ik vertrouwde het voor geen meter. anwb gebeld en weg gesleept naar een parkeerplaats wat bleek cillinder zat los, er was te kort tapeind ingezet. dus auto kon op transport terug naar deventer waar die nog staat te wachten op martijn die terug moet komen van vakantie. heb een foto om te zien hoe die er nu bij staat van de week komen de detail foto's Last edited by bas. : 08-09-2008 at 20:02. |
#107
|
||||
|
||||
Hij ziet er wel super vet uit!
Wel zuur van al die tegenslagen achter elkaar, heb je veel schade door de losse cilinder?!
__________________
Grt Frederic. Quote:
|
#108
|
||||
|
||||
doet me goed een beetje positieve reacties, wat ik kon dat ding wel schieten, ik snap dat er dingen tegen kunnen zitten maar op geve moment sloeg het alles dan weer dit dan weer dat.
valt heb de auto direct stil gezet ging gelukkig ook niet hard +- 80 en en stoterstangen waren kapot en de zuiger voor de zekerheid mischien vervangen cillinder had niks ga de overige schade deze week bekijken. wel meteen van de gelegenheid gebruik gemaakt om de complete motorbeplating te poedercoaten netals dynamosteun gasklep stelsel en nog paar kleine dingen. net als dat de dynamo er op de kop erin gezet zodat er nauwelijks kabels door de motorruimte gaan. moet je eerlijk bekennen dat ik stiekem al opzoek was naar wat anders een pre 67er of een bus en dan een crewcab |
#109
|
||||
|
||||
elk nadeel heeft z'n voordeel. nu is alles straks netjes. maar zeker klote dat je zoveel tegenslagen achter elkaar hebt. dat is echt niet grappig meer
__________________
Rachistorie |
#110
|
||||
|
||||
Leuk of niet, je leert er wel weer mee
__________________
'11 Polo 6R bluemotion TDI '05 BMW 130i trackday '93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD '91 Golf Syncro Country '89 Daihatsu Feroza '86 Passat Variant Syncro |
#111
|
||||
|
||||
klopt dat is ook wel zo.
gister avond kever opgehaald en precies 10km verder dan de vorige keer stil gestaan de gas stang was los geschoten dus langs de kant van de weg zitten hobby om hem vast te krijgen. voor de rest wat loopt dat ding goed en snel heb weer even dat ouwe vertrouwde gevoel terug |
#112
|
||||
|
||||
ik ik zou gewoon op deze auto voort borduren!! je hebt een super basis en als iets je niet aanstaat, dan verander je het toch weer.
__________________
"I Only Support Gay Marriage If Both Chicks are Hot" |
#113
|
||||
|
||||
Quote:
klopt dat heb ik ook wel deze zal ik ook niet zo snel weg doen, maar wil er gewoon wat anders bij zoals een t1 crewcab kan ik mijn vespa's ( en nee niet die citta achtige dingen) ook fatsoenlijk weg brengen. anyway, het motorblok van de kever moet weer aangepast worden, het ding heeft zoveel compressie dat de olie er uitgespoten wordt. ik ga er nu een paar dingen veranderen zoals carter ontluchting etc. ook zet ik er deze week een temperatuur meter/toerenteller en oliedruk meter, kan ik alles in de gaten houden. zaterdag heb ik even de tijd om veel foto's te maken |
#114
|
||||
|
||||
Wat een gedoe zeg, na zoveel werk nog niet op je gemak rond cruisen
Hij ziet er iig vet uit, hopelijk komt de rest ook snel weer in orde. Keep it up
__________________
Kever 1302 1971 |
#115
|
||||
|
||||
op dit moment staat ie op 2 assteunen met zn kont omhoog :p
carterontluchting zit er op vanavond de gasstang vast zetten en dan gaan met de banaan :S |
#116
|
||||
|
||||
Quote:
Dan heb je juist compressieverlies........zuigerveertjes maar eens vervangen. of liever nog, compleet reviseren dat blokje. Is zonde als hij helemaal in elkaar jankt toch? (Ik heb ook een 'snellere' motor maar heb echt geen last van olielekkages, m.a.w. dit moet niet kunnen.) leuk ding verder, mooi laag! (setje white walls zou het afmaken denk ik )
__________________
Current; '67 T1 Splitbus, '96 Polo, '95 Polo 6n Past; '91 Jetta, '92 Corrado, '93 Polo Coupe, '89 Steilheck, '74 Bug, '58 Bug ragtop, '79 Golf ragtop ***Slam & Weld*** Scraping Volkswagen Nostalgica www.facebook.com/slamandweld Last edited by -Jens!- : 16-09-2008 at 13:32. |
#117
|
||||
|
||||
Klepdeksel was ook niet goed aangedraaid. Maar laatste keer (vorige week) is de motor weer losgeweest en nieuwe zuigerveren geloof ik gemonteerd. White walls, dakrek en ausie visor zijn onderweg net als nieuwe pook etc
|