#1
|
||||
|
||||
Help! Bougie afgebroken . . .
Ja, wat een makkelijk klusje leek te zijn voor de zaterdag begint nu toch op een nachtmerrie te lijken.
Even olie verversen, filters en de bougies. Eerste bougie ging al met pijn en moeite, maar kwam er uit. Bij de tweede ging het mis, die kwam eerst lekker los en toen 'PAK' brak hij af Kon het caramische gedeelte er nog uit piellen maar de rest bleef keurig zitten. Nog geprobeerd met een links draaiende tap het overblijfsel er uit te draaien. Dit mocht niet baten. Dus tijd voor een bakje koffie en enig inkeer . . . Ik sta open voor suggesties. (golf II 1.8i monopoint)
__________________
R.I.P. - Skoda Rapid 130 5 speed '87 Still driving in the Gambia - VW t3 1.7d '89 - New Hope - VW Golf II 1.8 '91 |
#2
|
||||
|
||||
het volledige metalen gedeelte steekt er nog in dan? of is het gedeelte waar je de dop opzet ook afgebroken?
__________________
Polo 1.0 '89 Fox -Wat niet heel is, kan ook niet stuk gaan- Grtz Michael
|
#3
|
||||
|
||||
Yepp, het gedeelte waar je de dop op zet is inderdaad afgebroken, het gedeelte met schroefdraad steekt er nog in.
__________________
R.I.P. - Skoda Rapid 130 5 speed '87 Still driving in the Gambia - VW t3 1.7d '89 - New Hope - VW Golf II 1.8 '91 |
#4
|
||||
|
||||
Dus opties zo ver:
- een wonder (vergeet het maar) - kop er af en naar revisie bedrijf En dan is de vraag is de auto/motor dat waard. Er staat 227000 op het blok, hij liep al een beetje rouw en ik vermoede al een lekke koppakking. - 2de hands blok, maar wie weet wat je er dan in lepelt . . - Auto naar de sloper en voor een ander kijken, daar zit ook weer een financieel plaatje aan . . .
__________________
R.I.P. - Skoda Rapid 130 5 speed '87 Still driving in the Gambia - VW t3 1.7d '89 - New Hope - VW Golf II 1.8 '91 |
#6
|
||||
|
||||
Kruipolie er op spuiten en even wachten. Daarna met e3en beitel en hamer proberen rond te krijgen.
Succes niet gegarandeerd, maar beter iets dan niets. Of een voorwerp er vast in slaan en deze dan weer draaien. Ook hier eerst inspuiten
__________________
LR Freelander (Werkpaard) MB A160 (Boodschappen) VW GOLF S '80 (Hobby) |
#7
|
||||
|
||||
Mischien kun je een foto maken en hier plaatsen.
Kunnen de mensen hier op het forum ook zien hoe het eruit ziet. |
#8
|
||||
|
||||
Heb hem al rond proberen te krijgen maar het metaal van de bougie is te zwak, drie tikken en je gaat er doorheen. De linksdraaiende tap gripte boven in maar had geen effect.
Er valt weinig spectaculair te zien. Denk dat het einde oefening is. Uitboren, maar dan moet de kop er alsnog eerst af.
__________________
R.I.P. - Skoda Rapid 130 5 speed '87 Still driving in the Gambia - VW t3 1.7d '89 - New Hope - VW Golf II 1.8 '91 |
#9
|
||||
|
||||
heb je te weinig bougiemateriaal over om nog een boutje erop te lassen?
want als dat nog mogelijk is zou je hem er nog uit kunnen draaien. emmer wd40 eroverheen en paar keer wakker slaan. doet meestal wel de truuk.
__________________
Jetta mk1 '84 ''polarsilber'' VW Santana 1.6 diesel '82 '' En GOD zag, dat het lauw was '' |
#10
|
||||
|
||||
nee, die millimeter materiaal is nooit genoeg laat staan dat je de ruimte hebt om te lassen.
Maar bedankt voor de tip.
__________________
R.I.P. - Skoda Rapid 130 5 speed '87 Still driving in the Gambia - VW t3 1.7d '89 - New Hope - VW Golf II 1.8 '91 |
#11
|
||||
|
||||
Ben bang dat je de kop er idd af kan halen...
Ik heb evt. wel goede cilinderkoppen liggen.
__________________
Groeten, Jeroen. |
#12
|
|||
|
|||
ik weet niet of je een grote torx of twaalfkant dop hebt?! ff wd 40 er op spuiten en nachie wachten dat ie goed kan weken en dan de twaalf kant of torx dop er vast in meppen werkt vaak prima! zo haal ik ook altijd afgebroken uitlaat tapeinden er uit! maar dan boor ik een gaatje door het tapeind heen spuit ik er ook wd 40 in nachie laten staan en ze gaan altijd los! zonder alles uit te hoeven boren!
|
#13
|
||||
|
||||
Quote:
Kijk daarmee uit, zo maak je scheuren in het aluminium. Of het breekt gelijk af (ook weleens gehad) Zoek maar eens op marktplaats, er worden zat goede cilinderkoppen voor weinig aangeboden. Even laten vlakken, en een nieuw koppakkingsetje. Dan kan je wel weer een tijdje er tegenaan lijkt me! |
#14
|
|||
|
|||
wat ik toen gedaan heb bij een golfje nacht laten weken in de brandspiritus lost de corrosie op en en toen de volgende dag los kunnen draaien met een torx
|
#15
|
||||
|
||||
Quote:
weinig te verliezen toch?
__________________
Welcome to the internet: Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents. |
#16
|
||||
|
||||
Sjah in dit geval, baat het niet dan schaad het niet...
__________________
Golf 2 GTI 16V (86) Passat 35i 1800i CL sedan 13 inch Cosmics te koop 250 euri zonder spacers, 300 met... Ascension is the mother of all mockups |
#17
|
|||
|
|||
Probeer het gewoon zou ik zeggen
Je kan hem misschien repareren, maar misschien houw je ook je hele rommel aan gort, Nouja, je kan het iig proberen, anders inderdaad even een andere kop regelen |
#18
|
||||
|
||||
Hij staat al in de WD40 week . . . helpt een beetje, dan helpt veel zeker !
Daarna tijd voor de torx trasher methode . . . I'll keep you all posted . . .
__________________
R.I.P. - Skoda Rapid 130 5 speed '87 Still driving in the Gambia - VW t3 1.7d '89 - New Hope - VW Golf II 1.8 '91 |
#20
|
||||
|
||||
mm vervelend...
succes
__________________
VAGH Audi a4 Avant 1.8T '03 ? |