Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 22-03-2008, 13:21
PetrMK1 PetrMK1 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2007
Posts: 22
Default Uitlaat MK1

Ben nog bezig met me gtd blok in de golf MK1 te gooien ...
hij zit er nu in moet nu de uitlaat nog maken en kabelboom/zekeringkast omwisselen...

maar nu het volgende
wil een 60mm uitlaat eronder maken ... verder geen onzin er tussen ( wel einddemper )

maar kan ik vanaf de turbo meteen naar 60mm gaan ? of zit daar de versmalling om druk op te bouwen ?

Mvg.


Ps. binnekort komen er foto's
Reply With Quote
  #2  
Old 23-03-2008, 10:20
bolku's Avatar
bolku bolku is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,165
Default

Een turbo bouwt geen druk op in de uitlaat, maar in de inlaat...
__________________
Groeten, Jeroen.
Reply With Quote
  #3  
Old 23-03-2008, 11:05
PetrMK1 PetrMK1 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2007
Posts: 22
Default

Ja oke dat snap ik ... maar om de druk kwijt te kunnen bij bv. 2 takt motoren scheelt het in vermogen ...

ben nu bezig vanaf de ronde schaal een uitlaat van 60 mm te maken ... maar het is denk ik beter om vanaf de turbo meteen 60mm te maken of niet ?
mvg.
Reply With Quote
  #4  
Old 23-03-2008, 16:13
gooigolf's Avatar
gooigolf gooigolf is offline
Forum junkie
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 1,830
Default

hey hallo ..

kijk dan eerst effe . als het allemaal past ..
zit zelf met schakel mechanisme..
uitlaatklem bakzijde , zit dan in de weg ..

succes .. gooigolf
Reply With Quote
  #5  
Old 23-03-2008, 21:04
raf_construct's Avatar
raf_construct raf_construct is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 133
Default

Je moet absoluut geen druk opbouwen in de uitlaat, hoe minder weerstand hoe beter.
Om de turbo erg goed te laten opspoelen, is het best dat de downpipe zo groot mogelijk is. Ik dacht dat je maximum 80mm op de turbo krijgt, maar dan moet je sowieso ook gaan kijken naar je schakelsysteem.
__________________
'88 Caddy 1.9TD
Reply With Quote
  #6  
Old 25-03-2008, 14:11
Tommy_cc_'s Avatar
Tommy_cc_ Tommy_cc_ is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 145
Default

Probeer het ook recht-toe-recht-aan te houden alle onnodige bochten en scherpe knikken kunnen voor omgekeerde drukgolven in je uitlaat zorgen, hetgeen de flow nadelig beinvloed. Diameterveranderingen spelen hierbij ook een rol. Als ik jou was zou ik ook gaan voor beschikbaarheid. Zo kun je een powersprint uitlaat bestellen http://www.powersprint.info/ (dutch power trading etc) vanaf het spruitstuk (ombouw mk1 16v), dit kost ongeveer 280 euro (onderdelen 992013,992017 en 992016) en dan hoef je dus alleen maar een verloopstuk te maken vanaf je turbo naar de aansluiting van het 16v spruitstuk. Reacties op het forum te vinden over de kwaliteit. Hou er rekening mee dat de pijp vanaf je turbo erg heet kan worden en je hier en daar met hitteschildjes moet gaan werken. Schakel meganisme moet bij 60mm geen probleem zijn aangezien je zelf de pijp naar beneden op maat maakt. Het zal wel een flinke pas en meet klus worden!

Succes en keep us posted (pics!)
__________________
Einzer eingezatst!!
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 18:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum