|
|||
|
|||
Uitlaat MK1
Ben nog bezig met me gtd blok in de golf MK1 te gooien ...
hij zit er nu in moet nu de uitlaat nog maken en kabelboom/zekeringkast omwisselen... maar nu het volgende wil een 60mm uitlaat eronder maken ... verder geen onzin er tussen ( wel einddemper ) maar kan ik vanaf de turbo meteen naar 60mm gaan ? of zit daar de versmalling om druk op te bouwen ? Mvg. Ps. binnekort komen er foto's |
|
||||
|
||||
Een turbo bouwt geen druk op in de uitlaat, maar in de inlaat...
|
|||
|
|||
Ja oke dat snap ik ... maar om de druk kwijt te kunnen bij bv. 2 takt motoren scheelt het in vermogen ...
ben nu bezig vanaf de ronde schaal een uitlaat van 60 mm te maken ... maar het is denk ik beter om vanaf de turbo meteen 60mm te maken of niet ? mvg. |
|
||||
|
||||
hey hallo ..
kijk dan eerst effe . als het allemaal past .. zit zelf met schakel mechanisme.. uitlaatklem bakzijde , zit dan in de weg .. succes .. gooigolf |
|
||||
|
||||
Je moet absoluut geen druk opbouwen in de uitlaat, hoe minder weerstand hoe beter.
Om de turbo erg goed te laten opspoelen, is het best dat de downpipe zo groot mogelijk is. Ik dacht dat je maximum 80mm op de turbo krijgt, maar dan moet je sowieso ook gaan kijken naar je schakelsysteem.
|
||||
|
||||
Probeer het ook recht-toe-recht-aan te houden alle onnodige bochten en scherpe knikken kunnen voor omgekeerde drukgolven in je uitlaat zorgen, hetgeen de flow nadelig beinvloed. Diameterveranderingen spelen hierbij ook een rol. Als ik jou was zou ik ook gaan voor beschikbaarheid. Zo kun je een powersprint uitlaat bestellen http://www.powersprint.info/ (dutch power trading etc) vanaf het spruitstuk (ombouw mk1 16v), dit kost ongeveer 280 euro (onderdelen 992013,992017 en 992016) en dan hoef je dus alleen maar een verloopstuk te maken vanaf je turbo naar de aansluiting van het 16v spruitstuk. Reacties op het forum te vinden over de kwaliteit. Hou er rekening mee dat de pijp vanaf je turbo erg heet kan worden en je hier en daar met hitteschildjes moet gaan werken. Schakel meganisme moet bij 60mm geen probleem zijn aangezien je zelf de pijp naar beneden op maat maakt. Het zal wel een flinke pas en meet klus worden!
Succes en keep us posted (pics!)