#1
|
|||
|
|||
NZ tuning
Hallo,
ik moet zeer snel mijn distri riem vervangen (er zit geen spanning meer op en 138 op de teller dus die is nooit vervangen vermoed ik... nou schijnt het zo te zijn dat mijn NZ blokje heel makkelijk te tunen is door er een nokkenas uit een 3f in te zetten... en het spruitstuk? wie heeft hier ervaringen mee en kan precies uitleggen hoe te werk te gaan? en zijn dit de goede spullen? http://cgi.ebay.de/Polo-86c-3F-Ansa...1QQcmdZViewItem http://cgi.ebay.de/VW-Polo-86c-3F-N...1QQcmdZViewItem zoja dan ga ik bieden op die onderdelen... mijn buurjongen is automonteur dus montage is niet zon probleem hij heeft nog een geflowde kop liggen (heeft zelf ook een NZ motor) en waar zit de begrenzing in het spruitstuk orgineel of merk je eigenlijk bijna niets aan het NZ spruitstuk? ik zit het meeste in over je mengverhoudingen wat gebeurd daarmee met een andere nokkenas en evt spruitstuk HELP! oja en graag de codes die op een 3f nokkenas staan en op een 3f spruitstuk graag.. mvg barrie |
#2
|
|||
|
|||
ik heb echt zoekfuncties gebruikt maar ik wil duidelijke ervaringen van iemand die dit eerder heeft gedaan... echt niemand?
|
#3
|
||||
|
||||
Zet er gewoon een schrick nokkenas in, K&N filter voor de extra frisse lucht , speghetti spruitstuk, gooi de kat eraf, benzinedrukregelaar en vlammen
__________________
http://www.cartuningsociety.com Volkswagen Polo II Coupé 1990 Volkswagen Polo IIF Coupé 1994 Volkswagen Jetta II 1.6 Automaat 1987 Seat Exeo TSI 2011 |
#4
|
||||
|
||||
http://www.polo86c.nl/smf/index.php/topic,1633.0.html
kijk daar eens onder techniek/NZ tuning... verhalen genoeg
__________________
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 |
#5
|
|||
|
|||
dit vraag ik dus niet "gewoon effe bladibla" ik wil weten wat er nou precies gebeurd...
warom is die brandstofdrukregelaar nodig? om in kortere tijd meer brandstof in te spuiten? red ie dat met de normale druk niet dan? hoeveel druk moet je ongeveer geven? en het is toch niet zo dat je hem met de drukregelaar af moet stellen? dat regeld de lambda toch verder? en het beroemde uitlaat en powerfilter verhaal dat kennen we wel je hoort vanalles maar wat er precies is gedaan meestal niet. die link die je daar plaatste dat bovenste linkje werkt niet dus mischien mis ik wel een heel stuk, ik ben veel vaker op die link uitgekomen. verder weet ik wel dat als ik bij mij de ombouw ga doen dat ik een howto maak voor de jongens die volgen en gewoon willen weten dit moet er gebeuren dan is het goed. ik had wel verwacht dat iemand dit me kon vertellen... |
#6
|
||||
|
||||
kop flowen, scherpe nokkenas, spaghetti en klaar.
zo'n drukregelaar is alleen maar restrictie!!! maar het staat wel wreed natuurlijk zo'n chrome UFO onder de luchthapper
__________________
Current; '67 T1 Splitbus, '96 Polo, '95 Polo 6n Past; '91 Jetta, '92 Corrado, '93 Polo Coupe, '89 Steilheck, '74 Bug, '58 Bug ragtop, '79 Golf ragtop ***Slam & Weld*** Scraping Volkswagen Nostalgica www.facebook.com/slamandweld |
#7
|
|||
|
|||
maar zon drukregelaar is dus niet nodig? waarvoor monteren sommigen hem dan? iedereen wil die druk maar meer omhoog maar dat moet een nut hebben... kan de orginele druk niet genoeg inspuiten in de inspuit-tijd? ik vind het zo jammer dat hier veel minder over is te vinden als carb projectjes...
|
#8
|
|||
|
|||
Als je de druk op de injectoren verhoogt, spuiten ze meer benzine in dan normaal bij dezelfde openingstijd. Dat zou inderdaad gecorrigeerd kunnen worden door de computer die reageert op de lambasonde. En dat zou je weer kunnen corrigeren door het lambdasignaal aan te passen met een weerstandje...
Ik zou gewoon beginnen met die nokkenas, zodat je kleppen sportiever draaien. Als je dat combineert met een geflowde kop is het inderdaad ook handig om een ruimer inlaatspruikstuk te gebruiken, zodat er overal meer lucht gaat stromen. En dan kan je ook nog een middendemper of katalysator verwijderen, zodat de motor naast het beter inademen ook wat makkelijker kan uitademen. Daarna zou je weer eens verder kunnen kijken naar de injectie/computer... Ook interessant is het verhogen van de compressie naar 3F niveau. Een NZ heeft een compressie van 9,5:1 en de 3F 10:1. De 3F doet dat met andere zuigers, maar je kan ook wat van je kop afslijpen. |
#9
|
|||
|
|||
De simpele manier voor nz is wat ik ooit heb laten doen door serge is.
inlaat laten bewerken,aav nokker is makkelijk te vinden dan van een 3f en originele benzinedruk regelelaar een 1,5 cm de kop indrukken. wedden dat je al met een bigsmile rondrijd. kost niet veel maar hebt toch een beetje extra,dit blokje heb ik nog liggen. wordt tijd dat ik hem weer eens ga laten inbouwen.
__________________
Je voelt je lekkerder in een VOLKSWAGEN |
#10
|
||||
|
||||
en haal je de kmat weg bij een nz ,kom je niet door de apk met de co meting
__________________
kopbewerking ,pm |
#11
|
||||
|
||||
Quote:
als je het verhaal van de link naar het poloforum nou eens doorleest.. Dan hoef je deze bladiebla ook niet te typen. De link werkt namelijk prima. Daar staan een hoop opties in over hoe je een NZ op een eenvoudige manier beter kan laten presteren. Het is zoals je het zegt; door de druk (iets) te verhogen spuit dezelfde injector bij dezelfde openingstijd meer brandstof in. Door een iets wildere nokkenas toe te passen wordt je voorzien van meer mengsel = meer vermogen. De ECU regelt je motorloop nog steeds aan de hand van lambdawaarden. Tip; koop eens een boek over motortuning/tuning van injectiemotoren. Dan wordt een hele hoop duidelijk. Als je niet weet wat je doet, moet je het laten doen.
__________________
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 |