#1
|
||||
|
||||
Trillingen tijdens sturen
Hallo,
Ik heb sinds vorige week een v-maxx schroefset gemonteerd, alleen sinds dien heb ik als ik naar rechts stuur en gas erbij geef dat de auto erg gaat trillen. Ik heb 'm ook al uit laten lijnen, maar dat maakte geen verschil. Garage's kunnen mij ook niet vertellen wat het is en willen er graag naar kijken (maar daar zijn de nodige kosten aan verbonden ) Iemand ervaring hiermee? Is er soms ook een bepaalde volgorde waarin je het schroefset moet monteren ofzo? Alvast bedankt, Rowan
__________________
#9 Lupo 1.9TDI |
#2
|
||||
|
||||
He Rowan...er zijn meer auto`s van forummers die hier last van hebben...er is nog steeds niet echt een echte oorzaak gevonden...
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#3
|
||||
|
||||
Als je je auto verlaagd, komen diverse onderdelen on een andere belasting te staan!
B.v: de homokineten, de ashoezen, de rubbers in je draagarm, de fuseekogels en de stuurkogels etc. Ik denk persoonlijk, dat het aan een kogel ligt, of een gaykineet (homokineet) ! :-) Trilt hij ook op snelheid b.v 110? |
#4
|
|||
|
|||
Ik heb deze klacht ook, als ik naar rechts stuur begint mn auto linksvoor te trillen. Bij de garage hebben ze er naar gekeken maar niks kunnen vinden.
Mijn auto is ook verlaagd. Ik zou graag horen waar dit door komt. Gr. Maurice |
#5
|
||||
|
||||
@ Samurai: Rechtuit trilt hij maar heel lichtjes en ook met 110 km/u door een bocht gaat ie linksvoor trillen.
Ik heb trouwens de rubbers e.d. van mij originele veren overgezet. Zou dat eventueel een aanleiding kunnen zijn voor dit probleem?
__________________
#9 Lupo 1.9TDI |
#6
|
||||
|
||||
Ik denk dat je een stuurkogel hebt waar speling opzit, of een homokineet die wat voor onbalans zorgt.
|
#7
|
||||
|
||||
ik heb vandaag iemand van de VW garage laten rijden en die dacht dat het inderdaad de homokineet is die kapot of los zit.
van het weekend maar 's ff kijken dan
__________________
#9 Lupo 1.9TDI |
#8
|
||||
|
||||
Wel geen Golf 3 maar probleem is precies hetzelfde,
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=35419 En de mogelijke conclusie/oplossing, http://www.volksforum.com/forum/sho...9&postcount=383 Je homokineten komen te veel onder spanning te staan met die korte aandrijfas. Ik laat de volgende keer, als de auto uitgelijnd wordt, het camber een paar graden minder afstellen. Dan komen de homokineten wat rechter te liggen en is hopelijk het geluid minder. Daarbij vervang ik ook mijn draagarmen+rubbers.
__________________
'91 Volkswagen Golf II GTI 16VT Edition One '10 Audi A4 B8 Avant |
#9
|
||||
|
||||
Ok, bedankt voor de links
maar het zou dus goed het homokineet kunnen zijn? draagarmen van mij zijn nog zo goed als nieuw dus dat zal het denk ik niet zijn. Snel maar 's ff gaan zoeken hoe ik er achter kom welk homokineet ik moet hebben. Hoe kan het trouwens dat het bij iedereen met dit probleem alleen is als je naar rechts stuurt en dat het niet zo is als je naar links stuurt?
__________________
#9 Lupo 1.9TDI |
#10
|
||||
|
||||
Homokineten zijn links en rechts niet even lang...
uit mn hoofd: aan bestuurderskant is korter dan aan bijrijderskant En daarbij lopen de homokineten geloof ik ook niet helemaal recht van bak naar wielnaaf als je stuur recht staat...
__________________
1961 kever *marijtje* troetelkind 1971 411LE *de groene draeck* semi-daily 1989 Golf II *el cheapo* RIP 1999 Lupo 100pk *monster* daily www.marijtje-de-kever.nl |