Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 26-01-2008, 00:33
timberland timberland is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 349
Default T04 of T25/T28 turbo op een G60

Beste mensen,
ik ben hier nog nieuw op het forum,
en zeker kwa ombouwen van motoren.
Voor mijn werk ben ik automonteur, dus mijn techische kennis is wel degelijk aanwezig.
Maar nadat mijn G-lader voor de 2de keer gereviseerd is, wil ik overstappen naar een Turbo.
maar nu kom ik op Ebay die Monst-A turbo's tegen voor eigenlijk heel weinig geld.
maar zijn dit ook producten met een beetje levensduur, aangezien een IHI, GARRET en dergelijke veel duurder zijn dan die turbo's?
heeft iemand hier een antwoord voor??
anders ga ik het maar gewoon op de gok wagen

ps: kan een turbo van een diesel ook gewoon gebruikt worden op een benzine motor? Mij staat nog iets bij dat de schoepen van een diesel turbo smolten doordat de uitlaatgassen van een benzine motor veel heter waren?

mvg tim
Reply With Quote
  #2  
Old 26-01-2008, 01:10
Vincent-Mk1's Avatar
Vincent-Mk1 Vincent-Mk1 is offline
VW Addict
 
Join Date: May 2007
Posts: 556
Default

heb nog wel een mikmakje liggen, past er zo op... k04 etc
__________________
--------------------------------------------
'79 Mk1-16VT - Rallye-16VT

--------------------------------------------
Reply With Quote
  #3  
Old 26-01-2008, 19:26
timberland timberland is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 349
Default

je mag me wel een pb'tje sturen met wat je allemaal hebt
maar wil dit rustig bij elkaar verzamelen
mvg tim
Reply With Quote
  #4  
Old 26-01-2008, 20:07
Pedaalemmer's Avatar
Pedaalemmer Pedaalemmer is offline
Volksforum Aandeelhouder - Pedalwanne
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 11,016
Send a message via MSN to Pedaalemmer
Default

bel carlo van hulsenturbotuning, die kan al je vragen beantwoorden.
Reply With Quote
  #5  
Old 28-01-2008, 21:46
timberland timberland is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 349
Default

iemand verder nog ideeën?
mvg tim
Reply With Quote
  #6  
Old 01-03-2008, 15:36
1.8 16v 1.8 16v is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 24
Default

hallo,
ben zelf ook bezig met ex g60 om daar een turbo van een 110pk tdi
op te zetten.
het uitlaatsprijtstuk met turbo past er bijna zo op,wat kleine aanpassingen.
alleen past de achterste motor steun niet meer dus dat is ook nog ff puzzellen
het moet strax in een golf2 komen.
je kan dan een olie filtersteun van 1.6td gebruiken i.v.m de olie leiding.
misschien heb je er wat aan.
gr.
Reply With Quote
  #7  
Old 02-03-2008, 18:49
Pewi Vwteam Pewi Vwteam is offline
Married to PC
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,896
Default

een turbo van een tdi!!??? veel succes.
Reply With Quote
  #8  
Old 03-03-2008, 19:25
bolku's Avatar
bolku bolku is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,165
Default

Hebben wij in het verleden ook gedaan, turbo van een 110 pk tdi....zo'n verstelbaar ding.
Verstelling hadden we vast gezet.
Trok echt beregoed van onderuit, maar bij zo'n 5.000 rpm is de fut eruit.....
Ruim een jaar mee gereden en toen verkocht....rijd als het goed is nu nog steeds.
__________________
Groeten, Jeroen.
Reply With Quote
  #9  
Old 06-03-2008, 17:50
1.8 16v 1.8 16v is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 24
Default

hoe heb je dat gedaan met die achterste motorsteun dan?
Reply With Quote
  #10  
Old 16-03-2008, 19:47
timberland timberland is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 349
Default

ik ben inderdaad nog even rustig aan het rond kijken
en als het zover is maak ik nog wel een topicje aan
iedereeen bedankt
mvg tim
Reply With Quote
  #11  
Old 17-03-2008, 10:27
Dexter's Avatar
Dexter Dexter is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 1,037
Default

Quote:
Originally Posted by bolku
Hebben wij in het verleden ook gedaan, turbo van een 110 pk tdi....zo'n verstelbaar ding.
Verstelling hadden we vast gezet.
Trok echt beregoed van onderuit, maar bij zo'n 5.000 rpm is de fut eruit.....
Ruim een jaar mee gereden en toen verkocht....rijd als het goed is nu nog steeds.

Ja het lijkt mij dat een turbo van een diesel veel meer werk levert in lage toeren terwijl die van een benzine meer voor de hogere toeren gebruikt worden.

Als je benzine rijd is het toch leuk als je lekker met vol vermogen door kan knallen naar de 7000 rpm
__________________
Batracer , leuke online racegame.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 11:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum