|
|||
|
|||
T04 of T25/T28 turbo op een G60
Beste mensen,
ik ben hier nog nieuw op het forum, en zeker kwa ombouwen van motoren. Voor mijn werk ben ik automonteur, dus mijn techische kennis is wel degelijk aanwezig. Maar nadat mijn G-lader voor de 2de keer gereviseerd is, wil ik overstappen naar een Turbo. maar nu kom ik op Ebay die Monst-A turbo's tegen voor eigenlijk heel weinig geld. maar zijn dit ook producten met een beetje levensduur, aangezien een IHI, GARRET en dergelijke veel duurder zijn dan die turbo's? heeft iemand hier een antwoord voor?? anders ga ik het maar gewoon op de gok wagen ps: kan een turbo van een diesel ook gewoon gebruikt worden op een benzine motor? Mij staat nog iets bij dat de schoepen van een diesel turbo smolten doordat de uitlaatgassen van een benzine motor veel heter waren? mvg tim |
|
||||
|
||||
heb nog wel een mikmakje liggen, past er zo op... k04 etc
|
|||
|
|||
je mag me wel een pb'tje sturen met wat je allemaal hebt
maar wil dit rustig bij elkaar verzamelen mvg tim |
|
||||
|
||||
bel carlo van hulsenturbotuning, die kan al je vragen beantwoorden.
|
|
|||
|
|||
iemand verder nog ideeën?
mvg tim |
|
|||
|
|||
hallo,
ben zelf ook bezig met ex g60 om daar een turbo van een 110pk tdi op te zetten. het uitlaatsprijtstuk met turbo past er bijna zo op,wat kleine aanpassingen. alleen past de achterste motor steun niet meer dus dat is ook nog ff puzzellen het moet strax in een golf2 komen. je kan dan een olie filtersteun van 1.6td gebruiken i.v.m de olie leiding. misschien heb je er wat aan. gr. |
|
|||
|
|||
een turbo van een tdi!!??? veel succes.
|
|
||||
|
||||
Hebben wij in het verleden ook gedaan, turbo van een 110 pk tdi....zo'n verstelbaar ding.
Verstelling hadden we vast gezet. Trok echt beregoed van onderuit, maar bij zo'n 5.000 rpm is de fut eruit..... Ruim een jaar mee gereden en toen verkocht....rijd als het goed is nu nog steeds.
|
|||
|
|||
hoe heb je dat gedaan met die achterste motorsteun dan?
|
|
|||
|
|||
ik ben inderdaad nog even rustig aan het rond kijken
en als het zover is maak ik nog wel een topicje aan iedereeen bedankt mvg tim |
|
||||
|
||||
Quote:
Ja het lijkt mij dat een turbo van een diesel veel meer werk levert in lage toeren terwijl die van een benzine meer voor de hogere toeren gebruikt worden. Als je benzine rijd is het toch leuk als je lekker met vol vermogen door kan knallen naar de 7000 rpm