#1
|
||||
|
||||
rara wat voor blok is dit...
het is een 1800 en n 8klappert maar waar t ooit vandaan is gekomen?? geen pf pl en dx.. maar wat dan wel? en wat valt er over te zeggen? vermogen/koppel etcetc en wat ermee te doen is..
__________________
Einzer eingezatst!! Last edited by Tommy_cc_ : 05-03-2008 at 18:36. |
#2
|
||||
|
||||
Heb het nog nooit gezien
|
#3
|
|||
|
|||
Je kunt toch de motorcode nakijken op het blok. Of is het niet jouw auto/blok?
__________________
Restauratie van mijn 1974 Swallowtail |
#4
|
||||
|
||||
EX = de motorcode
Heb ik ook in mijn mk1 cabriolet hangen. Erg fijn blok, lekker zuinig ook! |
#5
|
||||
|
||||
90 pk carburateur blokje toch?
Ligt ook wel in de '88 ers jetta's
__________________
Golf Mk3 Variant TDI 110pk Golf variant Mk3 family car The White Turbo Jetta! Quote:
|
#6
|
|||
|
|||
RF 1600cc
Met ongeregelde kat |
#7
|
||||
|
||||
hm tnx.. ik ga er ff vanuit dat t dus een EX is, en dat de EX afgeleid is van de 1600RF.
Idd niet mijn auto (nog niet). Zit er over te denken om m te kopen maar dan moet er wel wat aan gedaan worden. blok en bak wilde ik dan in mijn cabby hangen (nu 1.5 4bak) en hier een dx blok in hangen.. dan heb ik van alles wat 82er cabby 1.8ER, 78er KR en 83er DX. DX zou dan over een maand of 3 voor een vriend van mij zijn, mag nu nog niet rijden (pees gescheurd met de MX) Ben m aan t overhalen inde mk1 scene mee te doen, mooie hobby! Thnx voor de reacties
__________________
Einzer eingezatst!! |
#8
|
||||
|
||||
Quote:
78er KR? doe je knap Waren die er toen al wel?
__________________
Golf 2 GTI 16V (86) Passat 35i 1800i CL sedan 13 inch Cosmics te koop 250 euri zonder spacers, 300 met... Ascension is the mother of all mockups |
#9
|
||||
|
||||
Ik denk dat die KR motor er achteraf is ingebouwd!
De EX heeft 90 pk, doe er een setje webers op, en een scherpere nokkenas. En dan de boel GOED afstellen, dan heb je een heftige benzineslurper haha ... Ik vind de standaard EX motor, in mijn cabriolet heel prima voor dagelijks gebruik, draait gemiddeld 1op12 . Soms zelfs nof zuiniger! Als ik serieus vermogen, en betrouwbaarheid zou willen: dan zou ik persoonlijk een ABF motor monteren. |
#10
|
||||
|
||||
ik snap eiglijk niet hoe jullie al die motoren uit elkaar kunne houden
|
#11
|
|||
|
|||
Quote:
Veel met VW bezig zijn |
#12
|
||||
|
||||
Quote:
ik ben veel met vw's bezeig |
#13
|
||||
|
||||
abfje
Quote:
kr inderdaad achteraf ingebouwd.. althans project loopt nog steeds beetje gekut met megasquirt enzo. je hebt het over een abf blokje. heb ik al meer over gehoord, waar liggen die zoal in?
__________________
Einzer eingezatst!! |
#14
|
||||
|
||||
Een ABF is een 2 liter 16 kleppen motor.
Die zitten gemonteerd in een golf 3 gti! |
#15
|
|||
|
|||
zal bijna denken dat het een 1300 is.
zelf bezig met nog een golf 1 1300. alleen bij mij is de luchtfilterkap anders, bij mij is die rond..... kan ook best zijn dat het een 1600 trouwens.. |
#16
|
||||
|
||||
1.5/1.6/1.8 kunnen er allemaal zo uit zien. Uiterlijk lijken ze precies op elkaar,de jb en ex. Heb in mijn golf1 destijds de 1.5 jb, verwisseld voor een 1.8ex. Plug and play, en super prestaties
|
#17
|
||||
|
||||
Quote:
Zou eens opzoek gaan naar een goede bril als ik jouw was... een 1300 ziet toch echt anders uit, totaal ander blok en anders geplaatst, vóórover i.p.v. achterovergekanteld (zoals bij blok op de foto) ingebouwd. Quote:
Ook 1.5 zeg je...? Kijk eens goed (op bovenstaande foto) op welke plek op de cilinderkop de koelslang zit die van de cilinderkop naar de radiateur gaat, bij een 1500 zitten die niet tussen de 3e en 4e cilinder...
__________________
Quote:
Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982 Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014 Last edited by Type 17 : 02-06-2008 at 22:08. |