Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 24-01-2008, 11:32
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer

Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83

Quote:
Originally Posted by passatje2
jezus manne je hebt wel pech met de waage wa,heb je nog wel zin erin,ik heb altijd de pest in als me iets gebeurd met de wagen,en dan wil ik t ook vinden,je hebt toch wel de distr.riem er nog op he......of is de ontsteking op aan t spelen.(ik denk dan aan de hal sensor bv)zou niet de eerste keer zijn dat ik een andere ontsteking op een vw gezet heb,is bij mij al 4 keer voorgekomen

Zo langzaamaan vergaat me de zin aardig. ALs ik één ding repareer gaan er de dag erna weer twee dingen stuk.
De riem zit er gewoon nog op hoor, daar ben ik niet aan geweest. En tsja, die ontsteking... maar waarom gaan dan van het ene op het andere moment de kleppen tikken? De auto is afgeslagen voor de zoveelste keer, maar de motor liep daarvoor heel rustig. Bij de volgende start tikken de kleppen en klinkt de auto als een diesel. Ik heb bij andere Golfjes ook wel al eens tikkende kleppen gehad, maar dit slaat echt alles. En bij die anderen sloop het er een beetje in naarmate het kouder werd. Als de motor warm was hield het dan ook weer op... bij mij slaat ie af als ie warm wordt.

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk

Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
Old 24-01-2008, 11:39
breadfan83's Avatar

Quote:
Originally Posted by martiepartie
kleppen tikken-> hydrostoters tikken! als dat na een klein poosje maar op houdt is er niets ernstigs aan de hand. Keer oliewisselen kan geen kwaad, dan ook direct reinigen met een speciale enginecleaner..

Dat de auto dus start-afslaat na een tijdje en dan niet meer aan wil, maar na een tijd je toch weer aan wil..
Lijkt toch echt op een tekort/teveel aan benzine te liggen.

Ga eerst eens goed controleren hoe je benzinetoevoer geregeld is. Er is aan de auto geknutseld, van injectie naar carburatie ombouw.
Daarbij moet er het 1 en ander aan de brandstofvoorziening veranderd worden. Loop vanaf de tank eens na hoe dat gedaan is, misschien kom je nog een compleet verstopt filter tegen..

En probeer eens te controleren of bij warme motor de choke-klep helemaal open gegaan is. Als deze potdicht blijft zitten, haalt de motor alleen adem door de 2e trap!
Wat ook kan; tank zuigt vacuum. Probeer eens zonder tankdop te rijden; als de tank geen lucht krijgt, krijgt de motor geen brandstof.

't lijkt dus steeds erger te worden, de duur dat je met de auto kunt rijden wordt steeds korter.. Nu dus echt tijd geworden om dit beestje een opfrisbeurt te geven!

Het tikken stopt niet, dat is het 'm nou juist. Het was er bij de vorige start nog niet, totaal niet, zelfs niet bij koud weer. Nu is het er constant, en behoorlijk, en 't gaat ook niet meer weg...

Zou die choke-klep iets te maken kunnen hebben met de tikkende kleppen? Denk wel dat er best iets met die klep mis kan zijn. Met koude motor loopt ie prima, maar als ie dan opwarmt doet een cilinder niet meer mee, en begint ie te stotteren tot je een beetje gas geeft. Nu is 't zo erg dat ie d'r gewoon mee ophoudt.

En tsja, 'n opfrisbeurt... denk niet dat dat nog veel zin heeft, dan leg ik liever gelijk de KR d'r in.

Quote:
broodfanaat heeft gelijk

Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
Old 28-01-2008, 10:46
martiepartie's Avatar
martiepartie martiepartie is offline
Married to PC

dat kan ook.. Heb je geen last meer van die rot carburateur.

tikkende hydrostoters; KAN er ook maar 1 zijn hoor. 1 klein vuiltje/propje of iets anders en je hydrostoter zit verstopt.
Bij mijn oude AAV was dit ook ineens het geval, na een reinigingsblikje (motor spoelen) en nieuwe olie+filter was het ook direct over.

Getik heeft weinig met de choke te maken denk ik zo.

Test het volgende eens;

Motor starten en warm laten draaien.
Trek de kap van't luchtfilterhuis er af.
Controleer of de vlinderklep van de choke helemaal verticaal staat.

Is dit niet zo, dan blijft deze klep hangen. Is deze wel terug gekomen in de verticale stand, dan ligt het daar iig niet aan.
Carb demonteren en grondig reinigen zou dan een optie zijn.

De KR ombouw is ook niet zomaar gedaan denk ik..
Mini 1275 1977
Mini 1000 1987
Reply With Quote
Old 28-01-2008, 11:51
breadfan83's Avatar

Quote:
Originally Posted by martiepartie
dat kan ook.. Heb je geen last meer van die rot carburateur.

tikkende hydrostoters; KAN er ook maar 1 zijn hoor. 1 klein vuiltje/propje of iets anders en je hydrostoter zit verstopt.
Bij mijn oude AAV was dit ook ineens het geval, na een reinigingsblikje (motor spoelen) en nieuwe olie+filter was het ook direct over.

Getik heeft weinig met de choke te maken denk ik zo.

Test het volgende eens;

Motor starten en warm laten draaien.
Trek de kap van't luchtfilterhuis er af.
Controleer of de vlinderklep van de choke helemaal verticaal staat.

Is dit niet zo, dan blijft deze klep hangen. Is deze wel terug gekomen in de verticale stand, dan ligt het daar iig niet aan.
Carb demonteren en grondig reinigen zou dan een optie zijn.

De KR ombouw is ook niet zomaar gedaan denk ik..

Ehm... dat kan ik dus niet hè. De motor warm laten draaien bedoel ik. Als ie überhaupt al start slaat ie af zo gauw de auto ook maar een beetje op temperatuur komt, en dan start ie de rest van de dag ook niet meer.

Ik begin een beetje te denken dat mijn lagerschalen naar de kont zijn.

En die KR... ik weet 't, maar 't blok moest er toch in, en het ligt er al. Moet alleen een achteras met schijven hebben en wat kleinspul. Bak, boom, subframe, assen en dergelijke zijn er al.
Dus dan kan ik het er net zo goed nu al in zetten en er mee rondrijden tot de revisie klaar is. Anders schors ik hem gewoon tot ik het geld heb om het in een keer goed te doen.

Quote:
broodfanaat heeft gelijk

Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
Old 28-01-2008, 12:29
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder

Als je meer gas geeft, dus even kap los en met de hand de hevel verdraaien, gaat het getikt dan weg? Dan kan het zijn dat je oliepomp net niet genoeg druk op bouwt bij stationair. In principe moet je bij een hoger toerental als stationair al vrij snel geen last meer hebben van tikkende hydraulische klepstoters.

Wil je vast één ding verklappen, je hebt heel veel kans dat de KR dat ook zal doen...

Maargoed, Chris die kabelboom he, heb je daar al foto's van?
Reply With Quote
Old 28-01-2008, 13:03
breadfan83's Avatar

Quote:
Originally Posted by RubenD
Als je meer gas geeft, dus even kap los en met de hand de hevel verdraaien, gaat het getikt dan weg? Dan kan het zijn dat je oliepomp net niet genoeg druk op bouwt bij stationair. In principe moet je bij een hoger toerental als stationair al vrij snel geen last meer hebben van tikkende hydraulische klepstoters.

Wil je vast één ding verklappen, je hebt heel veel kans dat de KR dat ook zal doen...

Maargoed, Chris die kabelboom he, heb je daar al foto's van?

Nee, het tikken gaat met het toerental mee. Hoe hoger het toerental hoe sneller ie tikt.
Ik heb vorige week wel gemerkt dat, in die paar minuten dat ie wilde rijden, hij tikt bij versnellen en constant rijden, maar bij koppelen of uitrollen niet / nauwelijks. Vandaar dat ik dacht aan de krukaslagers. Bij belasting van de krukas tikt ie, anders niet... of ik zit er wel heel ver naast...

En tsja, wat tikkende kleppen is op zich niet zo heel erg, maar dit is niet normaal. Ook niet voor een Golf 2. En precies daarom wil ik de KR ook laten reviseren, om gewoon een goede basis te hebben voor wat ik er mee van plan ben.

Foto's heb ik geen kans voor gekregen dit weekend. Ben maar een paar uur in Sittard geweest. Ik zal effe kijken of ik deze week even mijn broertje wat plaatjes kan laten schieten.

Quote:
broodfanaat heeft gelijk

Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
Old 28-01-2008, 16:53
De Limburger's Avatar
De Limburger De Limburger is offline
Volksforum QUATTRO donor - Mr Muscle

Send a message via MSN to De Limburger

ik denk gewoon dat je motor de geest heeft gegeven aangezien er al veel aan is gesleuteld en het alleen maar achteruit gaat en er geen vooruitgang meer in komt lijkt het me verstandig om een koprevisie te doen op de kr en dan die er in te lepelen.,

gr ronnie
Old 06-02-2008, 15:12
breadfan83's Avatar

Yûh-hûssss!!!

Na ontzettend lang zoeken heb ik dan eindelijk de velgen gevonden die ik onder de Golf wil!
De naam van de krengen weet ik nog steeds niet, enkel dat het ATS-en zijn. Geen Classics en geen Cup (althans niet de "normale" Cup velgen)

De foto's zoals ik ze van de verkoper heb gekregen:

En hij heeft de andere drie stuks ook... altijd fijn.

Gaat dat een beetje staan onder de Golf? Wat denkt het publiek?

Quote:
broodfanaat heeft gelijk

Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
Old 06-02-2008, 16:56
Erik's Avatar
Erik Erik is offline
Volksforum Aandeelhouder

Send a message via MSN to Erik

Maten?
Old 06-02-2008, 17:00
breadfan83's Avatar

Quote:
Originally Posted by Erik
Maten?

7,5x15", Dus bijna gelijk aan de set die er nu onder zit, halve inch breder. ET waarde is iets anders (ET30).

Denk dat de set bij lang niet iedereen in de smaak zal vallen, maar ik vond de velgen meteen geweldig toen ik ze de eerste keer op een mk2 zag. Heb sindsdien nog maar één ander setje gezien (buiten deze set), en die lag ECHT te ver weg...

Quote:
broodfanaat heeft gelijk

Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
Old 06-02-2008, 17:04
breadfan83's Avatar

Hier nog even plaatjes van de zelfde velgen onder een mk2.

Quote:
broodfanaat heeft gelijk

Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
Old 06-02-2008, 17:05
Gijs's Avatar
Gijs Gijs is offline
Volksforum Crew - Gijsmans

Send a message via MSN to Gijs

Ik vind het wel leuke velgen. Ze zullen best goed staan, onder een stilstaande Golf (of rijdt ie alweer? geen zin om alles door te lezen )

'11 Polo 6R bluemotion TDI
'05 BMW 130i trackday
'93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD
'91 Golf Syncro Country
'89 Daihatsu Feroza
'86 Passat Variant Syncro
Reply With Quote
Old 06-02-2008, 17:07
breadfan83's Avatar

Quote:
Originally Posted by Gijs
Ik vind het wel leuke velgen. Ze zullen best goed staan, onder een stilstaande Golf (of rijdt ie alweer? geen zin om alles door te lezen )

Nope, rijdt nog niet, en gebeurt voorlopig ook niet meer denk ik.
Deze week ga ik even naar de post om d'r te schorsen, en ik begin morgen met de KR al even te demonteren. Hopelijk kan ik daar binnenkort al wat geld voor vrijmaken. Ik ga in ieder geval geen geld meer in het 1.3 blok steken.

Quote:
broodfanaat heeft gelijk

Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
Old 21-02-2008, 00:54
breadfan83's Avatar

En weer even een kleine update. Had van het weekend weer een paar uurtjes vrij en heb het subframe van de KR uit elkaar gehaald en schoon gemaakt. Het stuurhuis is van buiten ook schoon, van binnen is het echter nog één grote zooi. Dat gaat dus ook uit elkaar als ik weer even tijd ervoor krijg.

Het dunne blikken deel van het subframe is nogal rot, dus daar zoek ik een vervanger voor.

Owja, ik heb de gave om me (alweer) met de hogedrukspuit in mijn been te snijden. Deze keer heb ik een grote snee in mijn enkel opgelopen toen ik de draagarmen en het stuk subframe dat hiertussen zit met de spuit van alle modder aan het ontdoen was. Yes... Van die dingen die je haast onmogelijk acht lukken mij.

Hoop over een weekje even een trip naar Duitsland te kunnen maken om mijn nieuwe velgen op te halen.

(ps, mocht nog iemand zuigers, kleppen, drijfstangen, nokkenassen, krukas, radiator en / of uitlaat van een KR nodig hebben, meldt ie zich maar even... )

Quote:
broodfanaat heeft gelijk

Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
Old 21-02-2008, 07:43
passatje2 passatje2 is offline
VW Addict

bis weer good bezig he,hahahahaha,succes mit de kr
Reply With Quote
Old 21-02-2008, 17:32
Berrychello Berrychello is offline
Postwhore

Gave wielen! Stuk aparter dan gewone ATS Cups!
Reply With Quote
Old 22-02-2008, 18:14
Erik's Avatar
Erik Erik is offline
Volksforum Aandeelhouder

Send a message via MSN to Erik

Carterpan, check!
Old 22-02-2008, 18:40
GTI-ap GTI-ap is offline
Forum Newbee

Default gti velgen

Nog PM gelezen over GTI velgen?

Gr AP
Reply With Quote
Old 23-02-2008, 00:48
breadfan83's Avatar

Quote:
Originally Posted by passatje2
bis weer good bezig he,hahahahaha,succes mit de kr

Thanks Ron. Heb er niet veel tijd voor maar probeer er zo vaak en veel mogelijk wat aan te doen. Het uit- en opruimen elke keer voor- en nadat ik wat gedaan heb kost nog de meeste tijd.

Quote:
Originally Posted by Berrychello
Gave wielen! Stuk aparter dan gewone ATS Cups!

Bedankt Berry. Was er zelf ook blij mee toen ik ze eindelijk gevonden had. Als het goed is liggen ze volgend weekend in Sittard.
Kan niet wachten. Als er dan weer eens wat tijd en geld over is gaat de lak er af en worden ze gepolijst.

Quote:
Originally Posted by Erik
Carterpan, check!

Die zit nog vast.
En, door het constante draaien en schuiven met het blok op die autoband wordt de pan nog mooi schoon ook.

Dalijk verpats ik hem jou nog als gepolijste pan.

Quote:
Originally Posted by GTI-ap
Nog PM gelezen over GTI velgen?

Gr AP

Ja, had ik gezien maar nog geen kans gehad te reageren. Morgen graaf ik de velgjes even voor je uit en stuur ik je wat plaatjes door. Kom net in Sittard aan.

Quote:
broodfanaat heeft gelijk

Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
Old 23-02-2008, 06:22
GTI-ap GTI-ap is offline
Forum Newbee

Talking

Quote:
Originally Posted by breadfan83
Thanks Ron. Heb er niet veel tijd voor maar probeer er zo vaak en veel mogelijk wat aan te doen. Het uit- en opruimen elke keer voor- en nadat ik wat gedaan heb kost nog de meeste tijd.

Bedankt Berry. Was er zelf ook blij mee toen ik ze eindelijk gevonden had. Als het goed is liggen ze volgend weekend in Sittard.
Kan niet wachten. Als er dan weer eens wat tijd en geld over is gaat de lak er af en worden ze gepolijst.

Die zit nog vast.
En, door het constante draaien en schuiven met het blok op die autoband wordt de pan nog mooi schoon ook.

Dalijk verpats ik hem jou nog als gepolijste pan.

Ja, had ik gezien maar nog geen kans gehad te reageren. Morgen graaf ik de velgjes even voor je uit en stuur ik je wat plaatjes door. Kom net in Sittard aan.

Alvast bedankt.
Gr AP
Reply With Quote
Reply

Posting Rules