Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 16-02-2008, 17:07
devrieshh devrieshh is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 9
Default 1.6 diesel start niet na inbouwen diesel pomp

Na inbouwen en op het oog (merkteken(?)op pomp gelijk aan merkteken waaraan wiel merkteken gesteld wordt)gesteld startte de auto niet,maar er komt ook geen diesel uit losgemaakte brandstofslang...
vraag is, moet dat uberhoubt ...

voor ik verder probeer wil ik dit wel weten...

bijvoorbaat bedankt
Reply With Quote
  #2  
Old 16-02-2008, 17:46
fre-golf1-16v's Avatar
fre-golf1-16v fre-golf1-16v is offline
VW Addict
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 490
Default

Je kunt in het brandstofpomp tandwiel een pen stoppen volgens mij 15mm.
Als deze erin past als de krukas op merkteken staat dan staat de pomp goed.
Als er geen diesel uit komt kun je proberen hem aan te slepen vaak wil hij daarna wel aanspringen.
Reply With Quote
  #3  
Old 16-02-2008, 19:09
devrieshh devrieshh is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 9
Default

alvast bedankt,morgen proberen
Reply With Quote
  #4  
Old 18-02-2008, 18:45
fre-golf1-16v's Avatar
fre-golf1-16v fre-golf1-16v is offline
VW Addict
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 490
Default

loopt hij al ?
Reply With Quote
  #5  
Old 18-02-2008, 20:37
Stijn's Avatar
Stijn Stijn is offline
Class of 2003
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 8,760
Send a message via ICQ to Stijn Send a message via AIM to Stijn Send a message via MSN to Stijn
Default

De pomp staat alleen maar goed als alles nog vast zit en de auto zo dus kan lopen, in dit geval is de distributieriem los geweest en de hele pomp uitgebouwd, krukas merkteken is dus absoluut geen garantie meer voor de stand van de pomp.

Uit de dieselleidingen moet diesel komen, maar het is heel weinig. Als een pomp totaal leeg is ingebouwd kan het heel lang duren voordat het systeem gevuld is, dat kost haast een goede accu leegstarten!
Wat ik zelf altijd doe is de retourslang loshalen en via de retouruitgang op de pomp de pomp met de mond volzuigen (even een slang eraan steken dus en zuigen, je trekt dan de pomp vol vanuit de tank). Dit scheelt al heel veel.
De timing van een diesel komt heel wat nauwer dan op het oog goedzetten. Controleer zeker even of alles goedstaat, de fijnafstelling met micrometer is later nog nodig maar niet essentieel om 'm in ieder geval aan de gang krijgen.

Lees voor de details dit eens door: http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=27854
__________________
Quote:
Quagmire: Hey there sweetie, how old are you?
Connie: 16.
Quagmire: 18? You're first.
Connie: Mom!
Quagmire: I like where this is goin'! Giggidy, giggidy, gig-gi-dy!
Reply With Quote
  #6  
Old 18-02-2008, 22:20
devrieshh devrieshh is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 9
Default

auto ongeveer 400meter wezen aantrekken,sloeg niet aan,morgen pomp maar beetje draaien en met die brandstof leiding,goede tip...
Dus achter dat 1.5cm grote gat op de brandstofpomp zit nog zo`n 1.5 gat,zag alleen opening (spleet)tussen pomp driehoek en opening naar pompwiel...
Reply With Quote
  #7  
Old 18-02-2008, 22:22
Stijn's Avatar
Stijn Stijn is offline
Class of 2003
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 8,760
Send a message via ICQ to Stijn Send a message via AIM to Stijn Send a message via MSN to Stijn
Default

Heb de gum niet aangeraakt.

Ik vind het persoonlijk beetje eng om diesels met vers gemonteerde distributie die niet willen starten aan te sleuren achter een auto...dan is het als het mis staat in ieder geval echt kapot.
__________________
Quote:
Quagmire: Hey there sweetie, how old are you?
Connie: 16.
Quagmire: 18? You're first.
Connie: Mom!
Quagmire: I like where this is goin'! Giggidy, giggidy, gig-gi-dy!
Reply With Quote
  #8  
Old 18-02-2008, 22:43
fre-golf1-16v's Avatar
fre-golf1-16v fre-golf1-16v is offline
VW Addict
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 490
Default

Je hebt gelijk.
Voor mij is het niet moeilijk meer heb dit als zo vaak gedaan dus dan weet ik of alles goed staat.
Maar zoals jij het in jou topic hebt is het vast duidelijk voor hem en komt hij er wel uit denk ik.
Reply With Quote
  #9  
Old 19-02-2008, 11:49
DÁ-BRT's Avatar
DÁ-BRT DÁ-BRT is offline
Volksforum Aandeelhouder - Diesel-head
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 2,816
Send a message via MSN to DÁ-BRT
Default

Hoe vaak ik wel niet de discussie heb als mensen hun distributie vervangen hebben dat ze de pomp dan af moeten stellen met de micrometer. Veel mensen vinden het onzin, terwijl daar juist het verschil zit tussen zuinig of goed starten of enz.

Dus tip altijd nadat je de grove setting met de blokkeerstift hebt gedaan altijd timen met een micrometer (timingset)
__________________
Groetjes,
Bert

VW Jetta 1.6 1984 (NL)
Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE)
Audi TT 2006 (UAE)
Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE)


"Because there's a thin line between hobby and mental illness!"
Reply With Quote
  #10  
Old 19-02-2008, 18:35
devrieshh devrieshh is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 9
Default

Na wat heen en weer draaien van de pomp is het dan eindelijk gelukt,eerst beetje maar uiteindelijk leuk geluid.
Wel wat rook(iets meer als anders)
zometeen verder...


auto rijdt goed,trekt goed op, maar was dat even schrikken..., kan de auto niet uit zetten,kontact af,sleutel uit kontakt... hoe kan dat nu?

Hoe zet je je auto dan op een redelijk normale manier uit?

ALVAST BEDANKT VOOR ADVIES

op deze pomp zit alleen gas en `shook` geen tussen verbinding(zoals bij oude pomp) wel electriciteits stekkertje aangesloten(?)op pomp

Last edited by devrieshh : 19-02-2008 at 21:03.
Reply With Quote
  #11  
Old 19-02-2008, 21:40
Stijn's Avatar
Stijn Stijn is offline
Class of 2003
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 8,760
Send a message via ICQ to Stijn Send a message via AIM to Stijn Send a message via MSN to Stijn
Default

Op de pomp zit slechts een electrische aansluiting met daaraan een rode draad. Als hierop plus geschakeld zit loopt de motor, wordt de spanning verwijderd dan sluit de klep en stopt de motor.
__________________
Quote:
Quagmire: Hey there sweetie, how old are you?
Connie: 16.
Quagmire: 18? You're first.
Connie: Mom!
Quagmire: I like where this is goin'! Giggidy, giggidy, gig-gi-dy!
Reply With Quote
  #12  
Old 30-03-2008, 11:25
Krazzdaggoe Krazzdaggoe is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 22
Default

het probleem kan ook in je contactslot zitten.. de starter kabel kan contact maken.. controlleer ook uw contactslot!
Reply With Quote
  #13  
Old 30-03-2008, 15:59
DÁ-BRT's Avatar
DÁ-BRT DÁ-BRT is offline
Volksforum Aandeelhouder - Diesel-head
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 2,816
Send a message via MSN to DÁ-BRT
Default

De magneetklep op de pomp wil ook wel eens blijven hangen waardoor hij niet meer uit wil.

Als je achter op de pomp de electrische aansluiting los haalt terwijl de auto op contact staat moet je de magneet klep horen klikken. Doet hij dat niet dan moet je de klep er even uit pakken en schoon maken.
__________________
Groetjes,
Bert

VW Jetta 1.6 1984 (NL)
Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE)
Audi TT 2006 (UAE)
Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE)


"Because there's a thin line between hobby and mental illness!"
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 01:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum