#1
|
|||
|
|||
Middendemper uitlaat
Hey jongens,
Ik heb onder me G40 nog een standaard uitlaat hangen. Weliswaar zonder cat. Nu is me middendemper aan zijn eindje gekomen. Gewoon ouderdom. Ik was naar de garage geweest voor zo'n dempertje, dat zou me alleen €250,-terugzetten. Een maat van mij vertelde mij dat je de middendemper weg kon laten. En er gewoon een buis tussen kon zetten. Maar hoe zit het met het geluid als ik dat doe?? Als ik het doe wil ik ook de hele lijn van powersprint maken incl. einddemper. Ik rij nu met een supersprint MAGNUM einddemper erop. MVG, Pim |
#2
|
|||
|
|||
ik rij rond met alleen een sportdemper en het valt best mee kwa herrie vind ik.
Maar dat is natuurlijk ook persoonlijk wat de een herrie vind vind de ander mooi. En de ene demper werkt iets beter dan de andere als je een vrij normale sportdemper koopt (geen jap style dus) dan blijft het wel binnen de perken. En dat de prijs van een middendemper zo hoog is komt omdat je flexibele stuk eraan vast zit en die zijn vrij prijzig. |
#3
|
|||
|
|||
Ik had op men ex g40 ook een powersprint rvs demper zitten, de rest was een rvs pijp gemaakt door een vorige eigenaar.. Er zat verder niks meer tussen behalve een kat dan..
Mijn g40 maakte echt weinig geluid.. (wat ik ook wou) Persoonlijk vind ik dat je motorsound veel mooier is bij een g40 dan een brullende uitlaat.. Zo kan je bijvoorbeeld als je de deksel van je luchtfilter eraf pakt, de vernauwing naar de buis toe uitboren.. Daardoor krijg je een diepere sound van onder de kap.. (heeft polo 3 me geleerd ) Dat geldt als je geen openlucht filter hebt natuurlijk... Als je die hebt, gelijk weggooien en origineel terug plaatsen hier ff foto van mijn powersprint op men oude g40 |
#4
|
||||
|
||||
als je alleen de middendemper vervangt voor een buis dan merk je het verschil bijna niet. spreek uit ervaring. zelfs met een gehele uitlaan lijn van simons, dus vanaf de cat naar achteren, valt het geluid nog tegen. dus een iets diepere sound.
waar ik het ook mee eens ben, is dat het geluid van onder de kap mooier is als een uitlaat die loopt te brullen. grtz.
__________________
volkswagen passat b7 1.6 tdi bmt volkswagen golf mk4 1.6 8V SR comfort line (verkocht) volkswagen polo coupe 1.3i GT G40 genesis (verkocht) volkswagen golf mkll 10 millionen edition 1.6 (rip) |
#5
|
||||
|
||||
ik heb een zelf gemaakte uitlaat met een opel middendemper als einddemper. Waar je op moet letten is wat voor demper je gebruik.
Een reflectie demper haalt de lage tonen eruit En een absorbtie demper haalt de hoge tonen eruit. Zo kun je een beetje met je geluid spelen. Gr Henri |
#6
|
|||
|
|||
Okee,
super bedankt, ik heb gelijk een bestelling bij powersprint gedaan. Rechte pijp, paar bochies en een eindemper. Hoe zit het eigenlijk met backfire?? dat vind ik persoonlijk echt heel gaaf bij een vw op leeftijd. Gr Pim |
#7
|
||||
|
||||
Backfire gebeurt door onverbrande benzine in de verbrand. Dus als je je ontsteking verkeerd afsteld krijg je backfire. Maar ja dat is natuurlijk niet echt zo als het hoort.
|
#8
|
|||
|
|||
Quote:
Bij een standaard Polo idd, maar die van mij is verre van standaard meer, Ik heb hem stage 5 laten tunen bij SLS. Backfire ontstaat naar mijn idee door: of een verkeerd afgestelde ontsteking, of door kleppen die langer open blijven staan icm hoge laaddruk. En ik vroeg me af of een open pijp van supersprint de vlammen wel doorlaat totdat ze er aan de achterkant uit komen. Ik heb nu een supersprint einddemper. en die houd de vlammen tegen. |
#9
|
||||
|
||||
Ik heb gewoon geen einddemper meer maar nog wel de kat en middendemper en het geluid is echt lekker.. onder de 3500 toeren dan gromt ie lekker en boven de 3500 toeren dan brult ie als een raceauto.. heerlijk
__________________
http://www.cartuningsociety.com Volkswagen Polo II Coupé 1990 Volkswagen Polo IIF Coupé 1994 Volkswagen Jetta II 1.6 Automaat 1987 Seat Exeo TSI 2011 |
#10
|
|||
|
|||
Okee,
Ik heb geen kat. meer. Deze moest wijken voor vermogen. Dus ik ben bang, dat de herrie niet meer te overzien is als ik er geen middendemper of geen einddemper onder zet. Maarja is een kwestie van uitproberen lijkt mij. Gr. Pim Last edited by SjefG40 : 03-02-2008 at 22:29. |
#11
|
||||
|
||||
in mijn vorige polo had ik niks meer, 1 lange RVS pijp Dat maakte pas een kabaal 149 DB gemeten.. dat werd me toch iets teveel dus toen maar een einddempertje eronder gezet
__________________
http://www.cartuningsociety.com Volkswagen Polo II Coupé 1990 Volkswagen Polo IIF Coupé 1994 Volkswagen Jetta II 1.6 Automaat 1987 Seat Exeo TSI 2011 |
#12
|
|||
|
|||
Gewoon een komplete Bastuck uitlaat eronder zetten, kost een paar centen maar dan heb je ook wat. Maar als je je een stage 5 tuning van SLS kunt permiteren moeten die 600 euro voor een fatsoendelijke uitlaat ook niet uitmaken
Ik ben er zelf erg tevreden over. Heb jaren lang gezworen bij Supersprint maar dit is toch 100x beter. En dat je kat moest wijken voor vermogen, gewoon een 100cellen kat er tussen zetten, werkt perfect en geen geklooi voor je apk!
__________________
It's not the speed that kills you, it's the sudden stop! |
#13
|
|||
|
|||
Quote:
600 euro valt me nog mee, Maar ik heb nooit problemen met de APK. We hebben een programma voor de boordcomputer geschreven. Dus als ik een steekproef heb met de APK, laden we met de laptop dat programma in de boordcomputer. En dan komt die er net doorheen. Zo niet dan krijgt die gewoon een grote beurt en word die doorgemeld. Niet helemaal volgens de regeltjes. Maar bepaalde regeltjes zijn er nu eenmaal om omzeilt te worden. |
#14
|
|||
|
|||
HELP zoek een rvs spruitstuk voor mijn polo coupe
Goedendag ik hoop dat iemand mij advies kan geven over een rvs uitlaatspruitstuk voor mijn Polo coupe uit 1991 Past mijn Originele gedeelte met de cat er dan nog op of moet ik iets in elkaar gaan lassen
|