|
|||
|
|||
Golf 1 cabrio kopen?
moggol peeps.
ik kan een G1 cabriootje kopen. hij is van 85 met 225.000 op de teller. hij is oorspronkelijk vanuit duitsland geimporteerd in 1994. hij heeft in 2001 met 215 op de tellen een vervangen gehad van de ditributie snaar. en nu 2007 pas op 225000km's dus das redelijk. maar nou vraag ik me af of het wat is... k heb er helaas geen foto van. maar hij is metalic zwart en heeft een wit/creme dak. auto zelf is wel helemaal hard. zitten 2 kleine roestplekjes op de achterklep van circa 3/4mm groot. maargoed de prijs van de auto is 2200... wat vinden jullie ervan. gr G1 cabrio. |
|
||||
|
||||
Beetje weinig info.
Wat is de staat van het dak? Zitten er al scheurtjes in het pvc? Welk motorblok hangt erin? Voor 2200 euro vind je al cabrio's van 89 of nieuwer. In die prijsklasse is er een boel te koop.
|
|||
|
|||
En de laatste 7 jaar maar 10.000 km gereden ?
Zou ik wel ff checken aan de hand van boekjes of evt. oude keuringsbewijzen... Verder zou ik voor dat geld geen 85er kopen, eerder een jongere of juist een van de eerste als je dat leuker vind. |
|
||||
|
||||
Staat hier op het forum nog een mooie rode te koop. Kost iets meer, maar dan heb je ook wat.
|
|||
|
|||
Quote:
hier ben ik het helemaal mee eens . heeft de auto nog exstra opsies ? persoonlijk zou ik ook voor een nieuwer type kijken of een oldtimer maar kijk goed naar de gebreken van de auto zou ik zeggen staat van het dak,rubbers,bodem ook de deurpanelen willen nog wel eens rot zijn van het vocht vocht op de vloer maar meld je aan op het cabrio forum daar staan vast meer tip of misschien wel mensen die de cabrio kennen gr mike |
|
|||
|
|||
ja maatje van me heeft er ook 1 te koop een blauwe. maar ik wil hem puur voor de hobby zelf opbouwen en mooimaken.
dak is in redelijke staat. zitten wat kleine scheurtjes precies op de knik punten. maar verder niks geks. der hangt een normale 1800 motor in. met een combinatie van carb/injectie ofzo heb ik me laten vertellen. gr |
|
|||
|
|||
(heb me toevallig net op het golf1cabrioot forum geregistreed :P
alleen ik heb nog geen bevestegings mail terug. 8-) |
|
|||
|
|||
als jeff het leest heb je dat zo denk ik
gr mike |
|
|||
|
|||
Quote:
dan zal je waarschijnlijk ook de dikke bumpers willen vergeet niet dat deze bumpers toch ook al gauw 500 eurie kosten tweede hans |
|
|||
|
|||
ja dat speeld geen rol... ik wil em toch voor de hobby... ik heb net een paar jaar geleden een scooter verbouwt voor 4000 eu. dusja :P
de doorzettingsvermogen is er wel :P. maare mike wat vind jij er verder van dan. hij is nu helemaal in orginele staat. en er zit vrijwel totaal geen roest op. en staat strak in de lak. (magoed daar kijk ik opzich nieteens naar word toch in de toekomst anders). magoed ja ik weet het nog niet zo goed. |
|
|||
|
|||
als je hem toch helemaal gaat aanpakken zo ik voor een goedkoper exemplaar gaan
|
|
|||
|
|||
mjah... k kijk nog wel ff dan...
weet iemand waar er nog wat staan ? |
|
||||
|
||||
is een calibra niks voor je?
|
|||
|
|||
haha neej niks stink wagen.... alles is kut aan die dingen :P
nee geintje maargoed das niks |
|
||||
|
||||
2200 euro voor een 85er met een kapot dak.....is serieus veel geld...
Ik koop ze regelmatig en voor dat geld heb je een cabrio van na 1990 met een goed stoffen dak, 2H motor en stuurbekrachtiging...die dikke bumpers enz zitten daar ookal standaard op. ....een 85er met een dak met scheurtjes is met moeite 1000 euro waard... Ik zou dus even verder zoeken naar een goedkopere als je hem zelf wil opknappen.
|
||||
|
||||
Gewoon laten staan,
Net wat jeroen zegt is ie wat ik er zo van lees waarschijnlijk nog geen 1000 waard. |
|
||||
|
||||
Quote:
Ik heb er vorig jaar een gekocht ook ingevoerd bouwjaar 1992 met toen 152000 op de teller. Zie foto met stuurbekrachteging en ook een 1800 motor. daar heb ik toen 3000 voor betaald. dus ik vind hem behoorlijk aan de prijs. Eigen ervaring heeft me geleerd dat ze nu goedkoper aan geboden worden en dat de handel daarin niet zo snel gaat dus geduld is hierin het beste voor je portomonee. let wel er zijn er genoeg. Als ik er weer een zou kopen zou ik gaan voor een classic line>>> mooi en kompleet. succes
|
|||
|
|||
oke oke. dat zijn wat beter antwoorden.
k ben nu ook al gaan twijfelen. ik heb nog een cabrio aangeboden gekregen. vraagprijs 2600. dus daar lul ik wel wat mee. in 2007 opnieuw gespoten. zit nieuw dak op. nieuwe bumper, binnen alles nieuw bekleed. verlaagd, 17'' wielen. bekijk de foto's maar, ik zeg niks meer ik ga er vanmiddag naar kijken. hij is van een klasgenoot geweest die zijn rijbewijs nog niet had. dus er is vrijwel neit mee gereden. weet nog niet hoeveel km die heeft en of die stuurbekrachteging heb, maar dat denk ik wel. hij is van 1991. ik hoor jullie reacties wel gr rob. |
|
|||
|
|||
Hij mist een zijlijstje en een knipper zit los, verder ziet het er redelijk uit, jammer genoeg wel niet helemaal origineel meer imo.
|
|
|||
|
|||
zijlijst komt er nog op. ook knippelicht word nog vast gezet. das nog laatst vanwege het spuiten.
|