|
|||
|
|||
achteras passat op golf II
ik heb al een eindje een golf II tour staan uit '88 en deze heeft een nieuw hartje nodig...
nu ga ik binnenkort om een passat break '98 VR6 ( dus eentje met motronic ) mijn vraag is => past alles van motor en boite hier redelijk makkelijk in zonder slijpen, lassen of enige grote werken? zo ook de remmerij en ABS? mij is verteld geweest dat de motorsteunen alvast goed zitten maar van de boite heb ik zo mijn twijfels als ik hier grote aanpassingen moet doen, zijn hier dan foto's van beschikbaar of een site waar ik alles mooi uitgelegd zie alvast grote dank! *** nieuwe vraag : past de achteras van een break VR6 uit 98 op een golf II uit 88? Last edited by DrLow : 28-11-2007 at 20:56. |
|
||||
|
||||
Het past wel, er rijden ook G2's met R32 rond. Als je de bak er zonder al te veel moeite in wilt hebben zul je die van een Golf 3 VR6 of soortgelijk moeten gebruiken.
De motor ligt in de Passat in de lengterichting in de motorruimte dus die bak zal niet te gebruiken zijn in een Golf 2.
|
|||
|
|||
dus voor motor geen probleem maar de boite wel
best op te lossen met een golf 3 VR6 boite dan als ik er eentje vind? en dus qua remmerij kan dit geen enkel probleem geven is dit dan ook dezelfde steek als v.e. standaard golf II? Last edited by DrLow : 22-11-2007 at 20:33. |
|
||||
|
||||
Jurgen, bij onze lievelingetjes liggen ze nog in de lengterichting... maar vanaf 1988 zijn ze dwars gaan liggen... zonde he
maar dat zou dus moeten passen! ook de boite! wel kabelgeschakeld etc. ik zou er niet aan beginnen als je niet van een klein slijp&braad klusje houdt. je zal altijd wel iets tegenkomen! steek zal wel geen 4x100 zijn. maar de passat heeft toch ook wielen? ophanging zou ik zoveel mogelijk overzetten. succes
|
||||
|
||||
Quote:
en vanaf 97 weer in de lengte |
|
|||
|
|||
wagen is een projectje van een jaar of 2-3, geen probleem om er eens in te slijpen e dan, moet hier en daar zowiezo wat gelast geslijpt worden, dus...
no problemo voor zulke dingen... zou ik de volledige achteras kunnen montere op m'n 2er? of enkel de schokdempers en dergelijke? dat hij met kabel is geeft niet wordt omgebouwd met stappenmotoren en dergelijke magnetische koppeling en heel de mik mak, maar da's voor later, eerst de grote dingen |
|
||||
|
||||
Quote:
ik weet niet of ik me nou stom moet voelen, of juist gezegend dat ik van die nieuwe bakken niets weet
|
|||
|
|||
nieuwe vraag :
past de achteras van die break op golf II? + ophanging, wat wel en wat niet? |
|
||||
|
||||
Met een beetje zoeken denk ik dat je alle info wel kunt vinden. De Passat achteras gaat niet passen denk ik. Persoonlijk zou ik voor een GTI16V of G60 onderstel gaan maar het gemakkelijkste is om de delen van een Corrado VR6 te nemen maar deze zijn weer moeilijker te vinden. Mits het een echte VR6 is dan betreft het een overjarige auto. Het model Passat vanaf 97 heeft geen VR6 en is wel geleverd met een V6. De VR6 is altijd dwars geplaatst en het lijkt me dat de bak dus gewoon past. Kortste klap is dus een Corrado VR6 onderstel en voorste motor drager (loopt dwars tussen de balken) en anders pak je een 16V achteras en een paar fusee stukken, remklauwen en aandrijfassen van een G60. Ik heb ook wel projecten gezien waarbij het onderstel van een Golf III VR6 werd overgezet maar daar weet ik het fijne niet van.
Succes
|
|||
|
|||
big thanx!
|
|
||||
|
||||
Waarom een Passat kopen, terwijl je met een Corrado VR6 alles over kunt zetten?(als ik het goed begrijp uit de bovenstaande posts) nu moet je toch dubbel?
|
|
|||
|
|||
ik vind geen corrado VR6
als er iemand eentje weet staan, let me know ik denk dat jullie wel weten wa de vereisten ervoor zijn, moet gwn ng rijde en da is't mogen kosten aan zijn |
|
|||
|
|||
mag toe
heb een golf III VR6 op de kop kunne tikke waarvan'k alles ga overzetten big thanx! |