Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Watergekoelde projecten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #101  
Old 19-10-2007, 09:21
Melvin Melvin is offline
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,427
Default

haha, dan heb ik niks gezegd excuus mibo!
Reply With Quote
  #102  
Old 19-10-2007, 15:05
kroeps's Avatar
kroeps kroeps is offline
VW Addict
 
Join Date: May 2007
Posts: 617
Default

pim egt een super project!!!
Reply With Quote
  #103  
Old 19-10-2007, 20:21
mibo motorsport's Avatar
mibo motorsport mibo motorsport is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Sep 2007
Posts: 170
Default

[QUOTE=MellyVille]haha, dan heb ik niks gezegd excuus mibo![/QUOTE
geen probleem hoor ik had het zelf niet eens door haha zo goed ben ik niet met de pc
Reply With Quote
  #104  
Old 20-10-2007, 08:57
corrado-usa corrado-usa is offline
6k and counting...
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 6,561
Default

maar een golf 2 vr6 krijg je nog wel gewoon op kenteken.
__________________
Reply With Quote
  #105  
Old 20-10-2007, 19:24
mibo motorsport's Avatar
mibo motorsport mibo motorsport is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Sep 2007
Posts: 170
Default

Quote:
Originally Posted by fire and ice vr6
maar een golf 2 vr6 krijg je nog wel gewoon op kenteken.

hoi ja hoor das geen probleem
Reply With Quote
  #106  
Old 21-10-2007, 15:44
MORREN
Guest
 
Posts: n/a
Default

Als je wat dingen aanpast met de stand van de wielen en met wat gewichten en dan goede dempers en wielen gebruikt kan je dan niet erg veel goed maken aan het weggedrag?
Reply With Quote
  #107  
Old 21-10-2007, 20:29
mibo motorsport's Avatar
mibo motorsport mibo motorsport is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Sep 2007
Posts: 170
Default

hoi ik heb echt van alles geprobeerd er hangt gewoon teveel gewicht voorin om hem goed snel de bocht om te zetten maar ik zou zeggen probeer het
is al een aantal jaren geleden dat ik het zelf heb gedaan mischien zijn ze nu soepeler mvg mibo
Reply With Quote
  #108  
Old 05-11-2007, 15:25
Cinvent Cinvent is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 5
Default

Hey even een vraagje...Wat heb je allemaal aan moeten passen voor het mk3 dashboard?

Ik ben zelf bezig met een caddy mk1 waar een AFN motor in komt en zou daar graag een mk3 dashboard in willne hebben.
Reply With Quote
  #109  
Old 20-11-2007, 20:03
golf3freak's Avatar
golf3freak golf3freak is offline
Volksforum Aandeelhouder The fabulous scraping boy
 
Join Date: Sep 2007
Posts: 1,385
Default

veel draadje omleggen draden aanpasen soldeer werk en de achterkant pas maken stukke afhalen aan de raam kant neem ik aan

ps mooie golf 1 vr6 aleen waarom heb je de motor en motor ruimte neit even schoongemaakt voor de rest keep up the good work
Reply With Quote
  #110  
Old 20-11-2007, 20:37
Cinvent Cinvent is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 5
Default

Quote:
Originally Posted by golf3freak
veel draadje omleggen draden aanpasen soldeer werk en de achterkant pas maken stukke afhalen aan de raam kant neem ik aan



Komt een golf 3 motor in heh....draden aanpassen is dan minimaal, alleen verlichting e.d.
Reply With Quote
  #111  
Old 21-11-2007, 18:30
bumke's Avatar
bumke bumke is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 29
Default

Als ik ook wat zeggen mag:

Als je bij die RDW keuring nou mooi is wat contragewicht achterin legt dan zou je dus minder problemen hebben met het extra gewicht voor in. En moet die keuring niet zo'n probleem zijn dacht ik zo.
__________________
Golf in Schaapskleren
Reply With Quote
  #112  
Old 21-11-2007, 21:25
golf3freak's Avatar
golf3freak golf3freak is offline
Volksforum Aandeelhouder The fabulous scraping boy
 
Join Date: Sep 2007
Posts: 1,385
Default

edit:Als je bij die RDW keuring nou mooi is wat contragewicht achterin legt dan zou je dus minder problemen hebben met het extra gewicht voor in. En moet die keuring niet zo'n probleem zijn dacht ik zo.


geen slecht idee maar hoe werkt dat met dat kenteken dan
Reply With Quote
  #113  
Old 21-11-2007, 22:40
martiepartie's Avatar
martiepartie martiepartie is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 4,524
Default

jaja, gewoon wat betontegels achterin... dat gaat vast niet opvallen.

Gewoon je tank helemaal aftoppen, is ook weer 40kilo extra achterin
__________________
v40 d4 r-design 2014
Volvo 244 gl 1978
Volvo 780 Bertone 1987
Mini 1275 1977
Mini 1000 1987
Reply With Quote
  #114  
Old 22-11-2007, 01:50
mibo motorsport's Avatar
mibo motorsport mibo motorsport is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Sep 2007
Posts: 170
Default

Quote:
Originally Posted by bumke
Als ik ook wat zeggen mag:

Als je bij die RDW keuring nou mooi is wat contragewicht achterin legt dan zou je dus minder problemen hebben met het extra gewicht voor in. En moet die keuring niet zo'n probleem zijn dacht ik zo.


wat je nog zou kunnen proberen is de auto te laten uitwegen bij een bedrijf die ook race auto's voor het circuit afstelt voorwaarde is dan wel dat je een schroefset hebt ze verdelen de veerdruk dan zo dat ie op alle wielen evenveel druk heeft (beetje ingewikkeld maar ja) mischien dat het dan wel lukt eventueel met voor en achter verschillende veren(druk) toen ik ze bouwde kon je bijna nergens terecht voor het uitwegen of het was heel duur
tegenwoordig kan je het bij verschillende bedrijven laten doen
contra gewicht erin helpt niet helemaal niet achterin heb ik toen ook geprobeerd doormiddel van buizen gevuld met lood de auto werd dan helemaal onbestuurbaar als je hard de bocht inging
ik denk dat uitwegen een goede optie is ik heb het ook laten doen bij mn cabbie g60 en ik moet zeggen na het uitlijnen en uitwegen van de auto reed ie echt super en stuurde net als een kart
als de golf 1 20vt klaar is laat ik hem ook uitwegen



en pim nogmaals super project

Last edited by mibo motorsport : 22-11-2007 at 01:52.
Reply With Quote
  #115  
Old 22-11-2007, 08:00
pim1987 pim1987 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 137
Default

bedankt voor de reacties dus jullie denken wel dat hij naar de rdw ik nederland kan?
Reply With Quote
  #116  
Old 22-11-2007, 09:26
martiepartie's Avatar
martiepartie martiepartie is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 4,524
Default

Quote:
Originally Posted by mibo motorsport
wat je nog zou kunnen proberen is de auto te laten uitwegen bij een bedrijf die ook race auto's voor het circuit afstelt voorwaarde is dan wel dat je een schroefset hebt ze verdelen de veerdruk dan zo dat ie op alle wielen evenveel druk heeft (beetje ingewikkeld maar ja) mischien dat het dan wel lukt eventueel met voor en achter verschillende veren(druk) toen ik ze bouwde kon je bijna nergens terecht voor het uitwegen of het was heel duur
tegenwoordig kan je het bij verschillende bedrijven laten doen
contra gewicht erin helpt niet helemaal niet achterin heb ik toen ook geprobeerd doormiddel van buizen gevuld met lood de auto werd dan helemaal onbestuurbaar als je hard de bocht inging
ik denk dat uitwegen een goede optie is ik heb het ook laten doen bij mn cabbie g60 en ik moet zeggen na het uitlijnen en uitwegen van de auto reed ie echt super en stuurde net als een kart
als de golf 1 20vt klaar is laat ik hem ook uitwegen



en pim nogmaals super project


Uitwegen van een auto doe je niet dmv verschillende veerstijfheden! Gewichtsverdeling van de auto blijft immers gelijk. Druk op voortrein/achtertrein ga je daar niet door veranderen. Waarom zouden de Japanners anders zo ontzettende veel tijd in het ontwerp van de MX-5 gestoken hebben om een gewichtsverdeling van 50/50 te krijgen? Dat is niet achteraf even zomaar in te stellen...

Het is wel mogelijk om je gewichtsverdeling aan te passen (met een beperkte reikwijdte) door je rijhoogte achter/voor te veranderen. Daarom kan je met een schroefset wel "spelen" met je gewichtsverdeling.

Veerstijfheden/dempingcoëfficienten zijn alleen van invloed op het dynamische gedrag van de auto.
Een Golf1 ga je nooit op een gewichtsverdeling van 50/50 krijgen, vooral niet met een VR6 voorin. (zonder trucjes met gevulde buizen etc.. )
__________________
v40 d4 r-design 2014
Volvo 244 gl 1978
Volvo 780 Bertone 1987
Mini 1275 1977
Mini 1000 1987
Reply With Quote
  #117  
Old 22-11-2007, 09:45
Cinvent Cinvent is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 5
Default

Quote:
Originally Posted by Cinvent
Hey even een vraagje...Wat heb je allemaal aan moeten passen voor het mk3 dashboard?

Ik ben zelf bezig met een caddy mk1 waar een AFN motor in komt en zou daar graag een mk3 dashboard in willne hebben.


Reply With Quote
  #118  
Old 22-11-2007, 22:12
mibo motorsport's Avatar
mibo motorsport mibo motorsport is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Sep 2007
Posts: 170
Default

bel maar eens met autobedrijf tempel in ter apel die kan het je haarfijn uitleggen
of met willy meulman wegliggingspecialisten met circuit ervaring
die zullen er toch wel verstand van hebben
Reply With Quote
  #119  
Old 23-11-2007, 08:48
Berserker's Avatar
Berserker Berserker is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,839
Default

Quote:
Originally Posted by mibo motorsport
bel maar eens met autobedrijf tempel in ter apel die kan het je haarfijn uitleggen
of met willy meulman wegliggingspecialisten met circuit ervaring
die zullen er toch wel verstand van hebben


Geen bedrijfjes die dat doen ergens in het zuiden van t land??
__________________
Mijn project, '77 audi 50
Quote:
Originally Posted by Tjaap
Richard is net een duitser... alles zum hause im keller
Reply With Quote
  #120  
Old 23-11-2007, 08:55
Richard's Avatar
Richard Richard is offline
Volksforum Crew - The Grim Sweeper
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 15,071
Send a message via MSN to Richard
Default

Quote:
Originally Posted by martiepartie
Uitwegen van een auto doe je niet dmv verschillende veerstijfheden! Gewichtsverdeling van de auto blijft immers gelijk. Druk op voortrein/achtertrein ga je daar niet door veranderen. Waarom zouden de Japanners anders zo ontzettende veel tijd in het ontwerp van de MX-5 gestoken hebben om een gewichtsverdeling van 50/50 te krijgen? Dat is niet achteraf even zomaar in te stellen...

Het is wel mogelijk om je gewichtsverdeling aan te passen (met een beperkte reikwijdte) door je rijhoogte achter/voor te veranderen. Daarom kan je met een schroefset wel "spelen" met je gewichtsverdeling.

Veerstijfheden/dempingcoëfficienten zijn alleen van invloed op het dynamische gedrag van de auto.
Een Golf1 ga je nooit op een gewichtsverdeling van 50/50 krijgen, vooral niet met een VR6 voorin. (zonder trucjes met gevulde buizen etc.. )



wordt ook hier niet bedoeld met uitwegen, wij hebben de oettinger destijds ook laten uitwegen en dan heeft met de druk per ophangingspunt te maken. nergens word gesproken over een ideale 50/50 gewichtsdeling. uitwegen is dus iets heel anders.
weggedrag was hierna fenomenaal. veerstijfheid aangepast en camber aangepast.
__________________
Quote:
Originally Posted by sixpack
Wanne conjo..


BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 05:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum