#1
|
|||
|
|||
2.0 16v of 2.9 vr6?
Hey mensen,
Ik wil over een tijdje (begin volgend jaar) een corrado gaan rijden. Ik ga hem zoiezo gebruiken voor dagelijks naar me werk te rijden. Dus dan valt voor mij een 1.8 G60 al af kwa onderhoud aan de g-lader. Maar nu zit ik dus aan een 2.0 16v te denken, of aan een vr6? Ik neem aan dat het 16v blok de zelfde kwaliteit is als de 16v uit de golf mkII (waar ik nu meer rijd) Maar ik wil dus wat meer comfort en wegligging. Maar wat raden jullie nou aan in zo een corrado? En het benzine verbruik van beide motors rond welke koers hangt dat?? |
#2
|
||||
|
||||
vr6 en g60 zijn beide onderhoudsgevoelig. vr6 zuipt. 16v is beproeft.
__________________
Quote:
BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels |
#3
|
||||
|
||||
Een G60 hoeft niet heel onderhoudsgevoelig te zijn, je moet met een goede basis beginnen.
Een G60 met lage km-stand en net onderhoud kan veel beter zijn dan een 16v.. maar vind die nog maar eens, da's niet makkelijk.
__________________
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 |
#4
|
||||
|
||||
Je kunt ook gewoon een KR uit Belgie ofzo halen. Dat blokje is al genoeg getest.
Heb je wat minder PK's, maar het is wel lekker betrouwbaar.
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#5
|
||||
|
||||
VR6 gebruikt gemiddeld 1 op 9,5 .Vind ik persoonlijk wel meevallen , onderhoud kan wel aardig in de papieren lopen . Je moet dus een goed exemplaar zien te vinden . Is een 16v zoveel zuiniger dan .
Volgens mij is 16v de verstandigste keuze maar VR6 de leukste . Last edited by tempel : 18-10-2007 at 00:00. |
#6
|
|||
|
|||
Ik rijd nu dus in een golf mkII met een 1.8 16v kr blok en dat is zoiezo een zeer fijn blokkie, maar wil wat meer comfort. Maar een 2.0 16v blok is dat niet veel het zelfde als een 1.8 kr blokje? En mijn verbruik nu hangt ook tussen de 1:9 en 1:10.
|
#7
|
||||
|
||||
2.0 16v is echt een super blok en minstens zo goed als de vr6.
Vr6 is niet echt een goede keuze voor dagelijks gebruik je portomonee zal veel blijer zijn met een 2.0 16v |
#8
|
||||
|
||||
Voor meer comfort moet je geen Corrado kopen maar een Golf 3 , comfort van Corrado is vergelijkbaar met Golf2 .
|
#9
|
||||
|
||||
Corrado is tien keer windstiller dan een golf 2. En op de snelweg is hij een stuk comfortabeler tis maar net waar je veel rijd.
Daarbij zit je wel met je reet plat op de bodem..wil je echt een goede dagelijkse ride kun je beter voor een golf3 gaan of nog beter een golf4. G60 is een ramp voor dagelijkse vervoer, ik rij er zelf al geruime tijd mee en het is nu een half jaar verder en de g-lader is volgens mij weer op het eind van zijn latijn. En dan heb ik nog niet eens over het nalopen van de moter na een stevige rit. Ik rij gemiddeld 500 km per week met mijn g60. |
#10
|
||||
|
||||
2.0 16V zou mijn voorkeur hebben !!!!!
__________________
also known as L(ittle) R(ed) R(ooster) |
#11
|
||||
|
||||
Ik zou een golf 3 gti 2 liter 8v nemen, die blokken zijn echt sterk.
|
#12
|
||||
|
||||
Als het budget het toelaat een VR6 nemen. Waarom? Omdat er geen V8 in dat ding is geleverd
Nu even serieus. Een 6 cilinder rijd wel zo lekker rustig dat ik daar extra geld voor over zou hebben. Mijn keus zou dus zijn nu al de zoektocht starten naar een mooie VR6. Er staat zoveel rotzooi te koop dat ik er een flinke tijd voor uit zpu zoeken er eentje te vinden. Hoe originele hoe beter wat mij betreft!
__________________
I love airride. |
#13
|
||||
|
||||
Quote:
heb nog een passat gt variant met zo'n blok staan mag voor een klein prijsje weg
__________________
Quote:
BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels |
#14
|
||||
|
||||
Quote:
Wat een onzin, als jij in een half jaar een lader kapot helpt doe je iets ernstigs verkeerd.. En nalopen van de motor? Turbotimer erop van 30 euro en je kan gewoon uitstappen en weglopen.. Nou niet echt overtuigende argumenten lijkt me..
__________________
This post is a natural product. The slight variations in spelling and grammar enhance its individual character and beauty, and in no way are to be considered flaws or defects. ||Corrado G60|| |
#15
|
||||
|
||||
Quote:
Sterk in de zin van ze gaan niet stuk, dat kan kloppen want sterk in de zin van veel koppel of vermogen zijn ze niet. Een Golf 3 2E rij ik aan snot met mijn Golf 2 EV.
__________________
2004 BMW 330cd 6MT decat DP 1998 YAMAHA YZF R1 tuned, 148 wpk en 122 Nm 1996 Piaggio SKR 180 Runner 2T 1990 Jetta Coupe 2.0 16VT GT3076R RIP 1983 Golf 110+ M-TDI + 11 mm pump + PP764 + GT1749VA + 02A with 0.659 5th gear |
#16
|
||||
|
||||
VR6.. alleen al voor het geluid (bij een open uitlaat)
__________________
B-Extreme B-Tuning 1303 racebug is in full resto!! But it will be road-worthy!! |
#17
|
|||
|
|||
Maar wat is nou het daad werkelijke benzine verbruik van zo een vr6?
Ik weet dat dat ligt aan je rijstijl maar waar zit het in de buurt??
__________________
1987 Golf MKII GT-4 1.8 16v KR |
#18
|
||||
|
||||
http://www.vr6clubholland.nl/ Ga hier maar eens zoeken naar verbruik . Heb zelf een dikke 3 jaar een Golf VR6 met 2.9 Corrado blok erin . Bij een redelijk normale rijstijl 1 op 9.5 . Maar als jij hetzelfde verbruik scoort met een 16v ga jij dat waarschijnlijk niet redden . Overigens , als het verbruik zo'n item is ,moet je geen VR6 of G60 kopen .Ten opzichte van Golf2 GTI 8v kost het meerverbruik op jaarbasis bij een jaarkilometrage van ongeveer12000 km grofweg 300€ , maar dan rijd je wel VR6 , met op de G60 na , het mooiste geluid van de VAG . En afgezien van de brandstofkosten , liggen de onderhoudskosten ook wat hoger ,ik ga ervan uit dat je zelf je onderhoud doet . Onderhoud door de dealer verhoogt de kosten nog meer . Verstandig , een VR6 aanschaffen , nou nee .
Maar je bent liefhebber of niet . Last edited by tempel : 23-10-2007 at 11:29. |
#19
|
|||
|
|||
Onderhoud doe ik zoiezo zelf ja, mja t gaat me niet echt om de brandstof kosten maar een indicatie is altijd wel makkelijk Kan met mijn 16v blokkie 1:11 en op lange snelweg km's ook 1:12 redden maar binnendoor ga ik richting de 1:9
Maar idd van t geluid van een vr6 met een leuke pijp eronder is super om kippevel van te krijgen
__________________
1987 Golf MKII GT-4 1.8 16v KR |
#20
|
||||
|
||||
VR6 met origineel uitlaat systeem, maar alleen met open luchtfilter, dat maakt echt een waanzinnig geluid.
Ik denk dat de 2.0 16V slimmer is om te nemen. |