#1
|
|||
|
|||
Gratis roetfilter.
Ik kreeg onlangs een vakgarage autogids in de bus.Daarin staat dat er nu GRATIS roetfilters verkrijgbaar zijn bij de Vakgarage.Er staat dat in principe alle motorvoetuigen met een dieselmotor vanaf 1996 in aanmerking komen voor de subsidie regeling.Leuke bijkomstigheid is dat naar alle waarschijnlijkheid ook de houderschapsbelasting omlaag gaat voor auto's met roetfilter.Dit voordeel kan oplopen tot 200 euro per jaar.Leuk meegenomen.
Heeft hier iemand al een roetfilter laten plaatsen?Ik kan me haast niet voorstellen dat gratis ook echt gratis is.Er zal toch wel ergens een addertje onder het gras zitten? |
#2
|
||||
|
||||
Quote:
jup alleen als je goed kijkt zie je dat de roetfilters een waarde hebben van 625 euro. en je krijgt 500 vergoed. dus je betaald 125. ex plaatsing
__________________
Quote:
BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels |
#3
|
||||
|
||||
ja, dat klopt. in overijssel krijg je trouwens nog 200 euro extra subsidie.
maar vergeet 1 ding niet. ze moeten wel elke 70000/80000 km vervangen worden. en dan zit er geen subsidie meer op. |
#4
|
||||
|
||||
ik heb de dealer ook gebeld over de roetfilterhype en deze vertelde mij........
voor u polo 1,9D van 1999 is geen roetfilter te krijgen en dus hoeft ie er ook niet onder. johan joure |
#5
|
||||
|
||||
hij hoeft er sowieso niet onder..
en ik vind het ook ontzettende bullshit dat hier 500E van ons belastinggeld aan wordt besteed. laat ze gewoon de regeld voor slaolie aanpassen en het scheelt je en een hoop geld en een hoop roet.
__________________
sportklassiek klassieker forum |
#6
|
|||
|
|||
Quote:
Er staat dat een roetfilter een autoleven lang mee gaat. |
#7
|
||||
|
||||
Quote:
Niet helemaal correct! Voor de golf 4/bora/touran/golf5/golfplus/T5 en sommige polo's en audi a4 modellen is het wel degelijk 0,-! Voor de passat 3b bijvoorbeeld moet je wel een kleine 300,- bijleggen.
__________________
Golf 3 VR6 3.0 Compressor Golf 1 1.3 Carburateurs Corrado VR6 Golf Rallye Dailys: Phaeton W12 & T5GP California |
#8
|
||||
|
||||
ik werk op een Bovag autobedrijf, wij zijn bij ons in de regio aangesteld tot montage punt van de roetfilter, nog nooit klanten gehad die bij moeten lappen, er is nu gewoon een actie van roetfilter.nl daarmee krijg je subsidie en wordt het roetfilter betaald...
|
#9
|
||||
|
||||
ik zie geen enkel voordeel:
je stopt iets tussen je uitlaat wat er niet tussen hoort.. gaat op den duur natuurlijk lekker verstoppen.. het zou de uitstoot van roetdeeltjes minder maken, maar de fijnstof is juist wat erg schadelijk is, en daar blijkt het niet tegen te helpen. en belastingvoordeel is er nu nog niet. en fietsen is goed voor het milieu |
#10
|
||||
|
||||
Heb wel ergens gelezen dat voor het fabriceren van een roetfilter en zijn componenten ongeloofelijk veel energie nodig is.
Ook zou er tijdens het fabriceren van die dingen meer verontreinigingen vrij komen dan dat de roetfilter in zijn leventje tegen kan houden. Een wassen neus of hoax?
__________________
MK 1 gti 83 (project) |
#11
|
||||
|
||||
Quote:
Kijk maar naar de bestelbussen van TNT, allemaal stadsverkeer. Die hadden heel veel auto's stilstaan door verstopte roetfilters. Pas als het filter lange tijd op temperatuur is werkt het zoals het zou moeten. Zal vast wel een oplossing voor gevonden zijn maar ik zou er zelf niet aan beginnen.
__________________
WWW.MIVW.NL |
#12
|
||||
|
||||
Dat is nou het mooiste aan een diesel; de zwarte rook
Het meest milieuvriendelijke is, zoals HJ ook zegt, fietsen
__________________
'11 Polo 6R bluemotion TDI '05 BMW 130i trackday '93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD '91 Golf Syncro Country '89 Daihatsu Feroza '86 Passat Variant Syncro |
#13
|
||||
|
||||
Quote:
Fijnstof komt ook niet alleen maar door diesels. Nieuwe benzinemotoren [met diriecte injectie] stoten ook een klap fijnstof uit net als diesels. Buiten dat zal Nederland niet zo makkelijk aan fijnstofnorm kunnen voldoen, het feit dat ook de zee een oorzaak is van fijnstof [vraag me niet waarom en hoe want dat weet ik ook niet] en nederland die grotendeels aan zee licht zal dus altijd een hoge hoeveelheid fijnstof in de lucht houden. Misschien als we allemaal gaan fietsen dat we dan wel onder de maximaal hoeveelheid fijnstof kunnen komen. En nee de trein is ook geen oplossing. Enig idee hoeveel energie zo'n ding trekt? Ik weet dat er HS-treinen zijn die een vermogen [per loc] van 16000 kW beschikbaar hebben.
__________________
Batracer , leuke online racegame. |
#14
|
||||
|
||||
wij zijn als bovagbedrijf aangesloten bij www.gratisroetfilter.nl dan krijgen de meeste vag's tdi's met handbak een gratis gemonteerd roetfilter. dus je hoeft niks te betalen!
werkt goed
__________________
Rachistorie |
#15
|
||||
|
||||
Quote:
Wij hebben ze hier ook al gehad. Mede omdat de berijders instructies krijgen om zo zuinig mogelijk te rijden en vroeg te schakelen komen de filters helemaal niet meer op temperatuur. Het word allemaal bijgehouden hoe ze ermee rijden.
__________________
Golf 3 VR6 3.0 Compressor Golf 1 1.3 Carburateurs Corrado VR6 Golf Rallye Dailys: Phaeton W12 & T5GP California |
#16
|
|||
|
|||
Ok,dat die dingen gratis zijn of tegen een laag tarief geleverd worden daar is bijna iedereen het wel over eens.Maar of het nu wel of niet zinvol is voor het milieu is dus duidelijk een punt van discussie.Ik vind het helemaal niet erg om zo'n ding er onder te laten knutselen als het voor het milieu helpt.Maar als het middel erger is als de kwaal slaat het natuurlijk nergens op.
|
#17
|
||||
|
||||
Dat is altijd het leuke van informatie, krijg je wel alles te horen?
Bij het nieuwe rijden vertellen ze je wel dat je veel brandstof bespaart. Maar niet dat je de motor meer belast en dus alles harder slijt. Dezelfde snelheid bij de helft van het toerental is per omwenteling een kracht die een keer zo groot moet zijn.... Jehebt immers de helft van de ontstekingen... Uitstoot, de diesel is altijd de beer. Maar alle benzine auto's stoten ook uit (niet alleen die met directe injectie). Die deeltjes zijn nog veel kleiner. En dringen dus veel dieper door in de longen. En zijn dus veel schadelijker. Als je iets aan een motor veranderd moet je de rest ook aanpassen. Vroeger moest je ook je Webers afstellen. Als ze nieuw uit de doos kwamen. Als je nu een roetfilter monteert moet je in mijn ogen de rest van je auto laten weten dat die er zit. Dus je ECU herschrijven. Zo verstikt je motor dus niet. Met het huidige systeem dus wel. De roetfilter filter vanalles tegen, maar is tegelijkertijd ook een gigantische versperring in het uitlaatcircuit. Waarom zijn die dingen als optie af fabriek anders zo duur? Juist, er moet een aangepast motormanagement systeem geschreven worden. Stel dat alle auto's geen fijnstof deeltjes meer zouden uitstoten, dan is er nog steeds maar 30% van het probleem opgelost. En stel dat we allemaal zo'n ding eronder zouden hangen, bedenken ze wel weer wat anders om ons geld af te troggelen. Ik zeg dus, af fabriek erin laten zetten en anders niet! |
#18
|
||||
|
||||
ik kwam dit tegen op het net.
Roetfilter gratis en na enige tijd subsidie teruggeven en nieuwe motor aanschaffen? Goedkoop is duurkoop. Welke zijn nu GOED? In Duitsland zijn Filters getest en nu zelfs uit de makt genomen, zitten deze nu onder uw auto pas dan op.De filters werken slecht maar wat veel erger is de tegendruk is dubbel zo hoog of meer. Door die verhoogde tegendruk ontstaat motor schade,volg deze link www.duh.de ik was bijna overtuigd, na het lezen van www.gratisroetfilter.nl |
#19
|
||||
|
||||
Mijn Caddy 1.6d uit 1986:
Quote:
__________________
http://img.photobucket.com/albums/v...hrift-Caddy.jpg -= VW Caddy 1.9TD=- 1986 -= Volvo 244 DL 2.1 Automaat=- 1975 |
#20
|
||||
|
||||
Quote:
Zoals al aangegeven: De fabrikage van die filters kost veel energie, maar dan is dus de vraag, hoe vervuilend is dat proces, verminderd een roetfilter de uitstoot dusdanig dat de fabrikage gecompenseerd word of niet? Ander probleem is het fijnstof, daar werkt een roetfilter niet tegen en ook dat is schadelijk voor mens en milieu. Als laatste blijft dan nog de bankrekening over. Hoe staat die ervoor en vind je het zelf waard. Maar de overheid moet dit eigenlijk aanpakken, ze moeten het of verplichten of afschaffen. Nu is het een keuze die de bestuurder moet maken, een roetfilter laten monteren kost zowel tijd als geld. Doorrijden zonder filter kost geen tijd en geen geld. Zolang het niet verplicht is zal het grootste deel kiezen voor de optie die het minst tijd en geld kost: doorrijden zonder filter dus, en dat doe ik ook.
__________________
Batracer , leuke online racegame. |