|
||||
|
||||
Quote:
En wat heb je gevonden? Volgens mij blijft die Formel K set van E-bay de goedkoopste oplossing. Hoe die kwalitatief is weet ik niet. Misschien dat BK-customs ons nog een aanbieding wil doen op basis van meerdere sets? Moeten mensen natuurlijk niet weer afhaken.
|
||||
|
||||
Ik heb de 70 mm Formel K set onder mijn T3. Kwaliteit is volgens mij wel prima, alleen de achterveren verlagen niet genoeg. Ik heb er nu verlaagde T4 veren achter geplaatst, nu issie vlak... Echt super laag is het niet, maar vergeleken met standaard zou het best 70mm verlaagd kunnen zijn. Ooit misschien een set H&R 80mm veren eronder, maar nu even niet!
|
|
||||
|
||||
Bedankt voor de foto, Arnaud was het toch?
Ik vind het moeilijk in te schatten zo op het gras vanuit deze hoek. Heb je toevallig ook een foto gemaakt toen de T3 veren nog erop zaten achter? Begrijp ik nou goed dat wanneer je een 70mm rondom setje koopt hij achter toch niet genoeg mee omlaag gaat? Of zijn andere fabrikanten eerlijker door erbij te zeggen dat ie achter minder laag gaat. Niet verkeerd zo maar 80mm zou idd de juiste verlaging moeten geven. Konden we maar H&R betalen zucht.
|
||||
|
||||
Ik heb net een setje besteld bij BK.Blijft het in Nederland en kun je er eventueel altijd mee terug als er iets mee zou zijn. 70/50 twee jaar garantie
Last edited by JethroBijlaart : 11-10-2007 at 22:19. |
|
||||
|
||||
Dat is een mooie gedachte! Je begrijpt dat je ons nu foto's verschuldigd bent?
Je zou mij een heel groot plezier doen, als je in ieder geval van de zijkant en eventueel uit meer hoeken voor en na foto's maakt. Ook erg leuk voor het archief. Een howto maken zou helemaal top zijn
|
||||
|
||||
Quote:
That's the name they gave me Klopt als een bus wat je zegt. Hier wat foto's van de 70mm verlaging voordat ik de T4 veren eronder deed: Ohja, en een howto om je bus te verlagen staat er duidelijk beschreven op de brickyard: http://www.brick-yard.co.uk/Vehicle...ng/lowering.htm |
|
||||
|
||||
Bedankt voor de foto's Arnaud. Wederom voor mij het bewijs dat 70mm net even te hoog is nog. Jij hebt een lip onder je voorbumper waardoor hij optisch nog wat lager lijkt. Ik heb die niet en denk dat ie dan nog hoger lijkt.
Zie ik daar btw 16 inch staal? Wat voor banden liggen daar omheen? Is er eventueel genoeg ruimte om ze nog iets te laten verbreden?
|
||||
|
||||
San, met ori staal en 15 inch en 2 man voorin dan raak je de randen bij scherpe bochten is mijn ervaring, dus dan zou ik 15 inch doen met plattere bandjes.
|
|
||||
|
||||
Die wielkasten zijn al zo groot! Als je de wielomtrek kleiner gaat maken zijn ze helemaal amper gevuld. Misschien een velg zoeken met een lekkere hoge ET waarde? Uiteraard in de gaten houden dat je aan de achterkant niet gaat aanlopen.
|
||||
|
||||
Hee Sander, mijn bus is inderdaad niet super laag, ik had hem op zich wel lager gewild, maar ik geloof het nu wel eventjes financieel gezien, net een nieuwe motor erin, en ik rijd er 500 km per week in, dus hoeft hij nu niet de grond te schrapen! Maar ooit komt er een H&R 80mm set veren onder... en achter issie al lager, dus het oogt nu wel OK.
Het zijn inderdaad 16 stalen velgen van Mercedes, 7j ET37 met voor 205/55 en achter 215/55. In de toekomst voor 195/60 en achter 225/60 denk ik ivm overbrengen van de v-bak, kan ik wat harder en rustiger op de snelweg... |
|
||||
|
||||
Niuewe motor? Wat ligt er nu in dan? ik probeer erachter te komen wat mijn mogelijkheden zijn met betrekking tot een sneller en betrouwbaarder blok maar ik wordt niet echt iets wijzer....
|
|
||||
|
||||
Quote:
Er ligt nu een 1900 AAZ turbo diesel blok in, volledig gereviseerd plus een langere 4-bak. Blok is oorspronkelijk uit een golf 3, maar is pas gemaakt met allerlei onderdelen van de oorspronkelijke JX (1600) td blok (in/uitlaat, brandstofpomp, turbo, carter, etc). Kost wat, maar dan heb je ook wat |
|
||||
|
||||
Een AAZ is een leuke optie (ligt er bij mij ook achterin) maar.... mijn advies: neem een TDI... een AAZ is alleen maar de problemen vergroten die de bus en de motor zelf al hebben (koelproblemen).
qua ombouw is het ongeveer gelijk en een TDI is makkelijker te vinden dan een goed AAZ blok.
|
||||
|
||||
Quote:
Al foto's ??
|
||||
|
||||
Quote:
Ik denk dat een AAZ blok een prima optie is - je moet alleen inderdaad de koeling goed verzorgen voor het blok: dus een nieuwe (of in ieder geval goede) radiateur, en een externe oliekoeler. Dat laatste heb ik gisteren erop gebouwd, en dat scheelt echt wel. Hopelijk wordt hij nu niet warmer dan 100 graden... |
|
||||
|
||||
Voor de kenners... hij is eindelijk in zijn nieuwe garage, de 16-SB-41
En hier een donor die zijn onderstel kwijt wil... 80mm H&R met koni's! Hier een 'sneaky preview'! Ombouwen is een tijdrovende klus omdat de donorbus zijn schokbrekers niet af wil staan, de bouten zijn behoorlijk vastgeroest in de bussen, een 20 tons werkplaatspers en slagmoer sleutels etcetera hielp niet eens!
|
||||
|
||||
Dikke shit JW!!!! Das mooie handel zo
Tijd voor een topic !
|
||||
|
||||
Da's een heel chique setje
Enne een sneakpreview betekend natuurlijk wel dat er een hele shoot moet volgen. Betekend dat dat jij nu een setje overhebt?
|
||||
|
||||
Super JW! Eindelijk toch eens zo'n setje gevonden. Binnenkort maar eens buurten
|
||||
|
||||
Dikke shit 80/80!!!
More pica's!!!! grtz..Vic