#1
|
||||
|
||||
golf diesel '83
Na ongeveer een jaar zoeken op internet naar een leuk golfje diesel met wat werk voor een aangenaam bedrag, dan eindelijk een golfje gevonden.
Ik wilde persee een diesel, niet vanwege de kilometers maar geef nou eenmaal niet veel om benzine auto's. En doe ook aan tractorpulling. Het liefst natuurlijk dan een turbodiesel, maar die zijn tegenwoordig goud waard lijkt het wel. Gisterenmiddag(13-10-2007) rond half 3 samen met mijn broer dus afgereisd naar belgie. Geel om precies te zijn. Het is altijd maar afwachten bij wie je terecht komt en hoe je ontvangen wordt. Met behulp van de tomtom reden we in 1 keer goed. Bij aankomst zag ik in de verte een kont van een kever staan, dus in elk geval volkswagen liefhebbers. Ik wist dat de auto wat uiterlijke minpunten had maar dat is geen ramp. Zolang hij van onder maar hard is en technisch in goede staat verkeerd ben ik al blij. Dit was dus allemaal het geval en na een kort gesprek over de prijs leidde het tot een koop. Maar dan natuurlijk de manier van "overschrijven", dat woord kennen ze in belgie niet eens, de laptop werd tevoorschijn getoverd en een brief met gegevens van de koper en verkoper werd opgesteld. Toch eigenlijk ideaal, je kunt zelfs op zondag auto's kopen en verkopen in belgie. Na toch wel een uur gekletst te hebben over kevers, karmanns en budel, de auto op de trailer gezet en weer huiswaarts gekeerd. - Mijn broer wilde even zitten, zijn jeugdherrinneringen kwamen omhoog - Vandaag de auto even de auto op de put gezet om hem van onder en boven beter te kunnen bekijken. Aan de onderkant was ie precies zoals ik gehoopt had. ENORM HARD!. Dat is precies waarvoor ik hem gekocht had, een harde basis die ook technisch nog in orde is. Ook het interieur is vrij netjes, oké de bestuurdersstoel is beschadigd maar boeie. Zelfs het motortje is nog prima in orde en dat na maarliefst meer dan 315 duizend kilometer. Dan nu de papier kant van het verhaal. Na het schrijven van de koopovereenkomst werd er betaalt en was ie officieel van mij. Na gisteren de documenten doorgelezen te hebben en vanancht er goed over gedroomt te hebben werd ik wakker met een idee. Waarom niet meteen een 1.6td erin. Voordat ik hem naar de rdw breng om in te voeren. Op de papieren staat immers alleen de motorinhoud en het deel van motorvermogen is niet ingevuld. Net zo goed als dat de kleur niet ingevuld is. Nu is mijn vraag mag dat? De plannen zijn om hem voordat ie naar de rdw gaat technisch 100% te hebben en met td. Dan kan ie gebruikt worden als dagelijks vervoer. Dit kan wel even duren vanwege het project waar ik nu mee bezig ben: http://www.picasaweb.com/franklinpi...dredinterceptor Vragen: Mag er nu een td in voordat hij bij de rdw ingevoerd wordt? Of hangt er een motorcode aan het chassisnummer? Mag ik hem een andere kleur geven voordat hij bij de rdw ingevoerd wordt? Aangezien hij pas over 6 maanden wegenbelasting vrij is moet er dan nog bpm betaalt worden bij het invoeren? groeten franklin Last edited by franklincabrio'79 : 14-10-2007 at 13:33. |
#2
|
|||
|
|||
Het lijkt wel alsof iedereen een golf 1 diesel wil hebben ! Wat betreft de bpm, als je hem pas invoert nadat hij 25 jaar oud geworden is, dan vervalt deze en heb je dus alleen de keuringskosten en kosten voor het kenteken van de rdw. Als je er een td in wilt leggen, moet je volgens mij er een hebben waar een typegoedkeuring voor is. Dus geen blok uit een golf 2 maar een uit een golf 1.
__________________
Scirocco 1.4tsi 2010 Golf 1 diesel 1982 Golf 1 gti 1979 Kawasaki Z750 2010 |
#3
|
||||
|
||||
dat over die typegoedkeuring weet ik, maar de hamvraag is of dit mag voor het invoeren.
|
#4
|
||||
|
||||
motorcode
he even een tip van je broer
achterin het koffer staat de originele motorcode op het witte stickertje motorcode is JK |
#5
|
||||
|
||||
niemand een antwoord op mijn vragen?
Mag er nu een td in voordat hij bij de rdw ingevoerd wordt? Of hangt er een motorcode aan het chassisnummer? Mag ik hem een andere kleur geven voordat hij bij de rdw ingevoerd wordt? Aangezien hij pas over 6 maanden wegenbelasting vrij is moet er dan nog bpm betaalt worden bij het invoeren? |
#6
|
||||
|
||||
Open anders een nieuw topic met een rdw vraag, HJ weet vast het antwoord wel en ik meen me te herinneren dat deze vraag al eens gesteld was.
|
#7
|
||||
|
||||
Als je een CY blok kunt vinden, TD blok voor de Mk1 generatie, kun je die er gewoon inhangen. Bij de RDW kijken ze of voor de auto die op dat moment typegoedkeuring bestaat, die is er Golf type 17 TD bestaat immers gewoon. En dan kijken of je aan alle eisen voldoet met remmen e.d.
Je hebt tegenwoordig wel een bewijs van afkomst nodig. Als de motor er later in komt. Hoe dat zit met deze situatie, geen idee. |
#8
|
||||
|
||||
motor moet wel op te lossen zijn, vraag is alleen of t mag voor het invoeren.
|
#9
|
||||
|
||||
deelproject remmen
Voordat ik hem naar de rdw breng wil ik hem technisch 100% hebben. daarvoor ben ik begonnen met hem helemaal na te kijken, ben gisteren rechtsvoor begonnen en zag al gauw dat t qua remmen niet helemaal pluis zat,
vandaag dus even langs de automaterialenboer geweest. nieuwe remschijven voor nieuwe remblokken voor nieuwe remslangen voor 2 revisie setjes voor de remklauwen. Ben vanavond begonnen om alles los en schoon te maken. Morgen even wat verf kopen zodat alles netjes in de lak terug gemonteerd kan worden. Ook vandaag langs de euromaster in waalwijk geweest om mijn banden te laten monteren op de door mijn broer gedoneerde velgen. voorop: 175.55-15 op 7j achterop: 195.50-15 op 7j En dat in ruil voor een paar worstenbroodjes. Iemand met ervaring over mijn invoervragen? |
#10
|
|||
|
|||
Quote:
- Je mag de golf een andere kleur geven voordat hij bij de RDW word aangeboden. - Als een personenauto jonger is dan 25 jaar, moet er altijd BPM betaald worden. Er blijft altijd een "rest" bedrag staan. (b.v. 150 euro) Na 25 jaar is het voertuig bpm vrij. |
#11
|
||||
|
||||
bedankt.
Nu rest enkel de motorombouw vraag nog. |
#12
|
|||
|
|||
Ik zou voor alle zekerheid de orginele motor in laten zitten.
Tenzij je zeker weet dat er een typegoedkeuring bestaat van de motor die jij in wil bouwen voor een golf 1. Kortom: Motorcode X is geleverd voor een golf 1 van het bouwjaar die jij wil ombouwen. Mooie diesel trouwens! |
#13
|
||||
|
||||
Quote:
Uiteraard zoek ik er een met de juiste motorcode. inmiddels druk met de remmen bezig, De remslangen waren iets te kort dus vandaag weer even iets langere gehaald. Gisteren bezig geweest alles los te maken maar daar brak helaas de remslang af in de klauw. In eerste instantie geen probleem, linkse tap erin en het afgebroken deel eruit draaien. dat viel echter flink tegen ook met de vlam kregen we hem er niet uit. Na lang zwoegen bezweek de klauw het en scheurde. Ach, meteen een rede om andere klauwen te monteren, die ik ook nog had liggen. Dus vanmiddag even al 1 klauw schoongemaakt en gespoten. vanavond even de rubberstjes vervangen zodat ie weer 100 punten is. |
#14
|
|||
|
|||
Hallo, volgens mij is een golf 1 diesel ombouw normaal geen probleem, als het maar een 1600 betreft (wel of geen turbo geen probleem). Wat waarschijnlijk wel een probleem wordt is het vermogen van bv. een cy of een jr of sb motor. Deze auto's hebben namelijk af fabriek geventileerde schijven, stabilisator en remkrachtverdeler. Als ik het goed heb heeft jouw karretje dat niet. Met andere woorden; waarschijnlijk ben je er bij de RDW niet met de "standaard" invoer procedure. Dus laat het originele motortje er nou nog maar even in zitten. groeten Tom
|
#15
|
||||
|
||||
dat over die geventileerde schijven betwijfel ik. Als ik op www.hbase.nl kijk, en dan golf 1 td, geeft ie enkel massiefe schijven aan.
|